Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hej allihop!

Hellur: Inez var stekhet igår och bara skrek rakt ut i tre timmar. När jag väl fick henne så lugn att jag kunde lyckas stoppa upp en alvedon-supp så bajsade hon såklart ut den.. Jesus, jag får sån ångest av skrikande unge! Ibland undrar jag om jag är menad att vara förälder för jag är sååå känslig för minsta gnäll. on kan vara skrikig i en halvtimme och jag får nästan kollaps! Hur som helst så drack hon vatten igår kväll, tutte vägrade hon av nån anledning, och känns bättre idag. Men hon är fortfarande sådär ni vet som när man inte får gå en meter utan att de börjar smågnälla och ha sig...

A ja, idag ska vi till second handen i Sundbyberg och hämta saker som hon inte vill ha (alltid lika pinsamt!) och lämna in lite gamla finskor (skor man är fin i, inte kvinnor).. Och sen på sångstund på vår öf kl 14.30.

kram på er!

• Lillenlillen

TACK för alla grattis! 27 är inte så gammalt men jag tycker det låter liksom så långt från 20.. Som ju är normaltillståndet kram på er och tack übercoola "Lilia Manzoor Hollywood-star" för födelsedagslunch! haha

• Lillenlillen

Vivs: Du får leta upp mig med på facebook, jag är en äkta Facebook nörd

• Lillenlillen

Ang rum för barn så har jag varit där innan och det är rätt dåligt med barnvagnsplatser när det är mycket barn och de är militäriska med att man inte får ställa vagnar var som helst.. Det är typ rutschkanor, sagostund tror jag och lite sånt. Fikar gör man där vi fikade nån gång i våras... Men själva rum för barn är för lite äldre. men man kan ju alltid sitta där med barnen!

Tack för alla grattis, även på namnsdagen

• Lillenlillen

UTEKVÄLL

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan
    Hellur 13, 26
    bianca2 13,26
    Swe 13, 26
    J79
    Lillie74
    ABC08
    Zul 13
    Pippil8
    Frill 26
    Sofffy
    Vivs
    Lillenlillen 26
    TH
    Emma3
    Björklöv 26

• Lillenlillen

Hörrni!

Alltså, Inez, min dotter då va... Hon äter ju liksom tutte sisådär dygnet runt liksom då va... Alltså. Joooo hon äter tutte en gång på natten och ungefär fem gånger på dagen. Och där utöver äter hon lite något vid lunchtid (banan / fruktpuré / smakportion gröt) och sen kl 18 äter hon 2 dl gröt med katrinplommonpuré. Så långt inga problem.

men så nu till problemet: Hon vaknar som sagt fortfarande på natten och jag kan inte tänka mig att bröstmjölken är vidare mättande på natten så vi hade tänkt börja med välling men NEJ, ungen spottar ut allt, varje gång och verkligen grimaserar och tycker det är skitäckligt. Vi har testat att göra den lite tunnare, lite tjockare, blanda med ersättning (som hon iofs bara ätit två gånger sedan hon föddes men jag hörde av Sofffy att det gör vällingen lite sötare)... Dessutom har hon börjat rata gröten efter ungefär 1 dl och ibland hon ratar så gott som alla burkar (för några veckor sedan drog hon i sig en burk på två minuter). Men gröten funkar ändå helt okej så den har vi inte fillijoxat med ;)

Några tips och idéer? Ni som har bärjat med välling, gillade era småskräp det direkt?

• Lillenlillen

Plutten: Vi köpte samma välling som ni och hon verkar verkligen tycka den är hemsk. Hon skrek rakt ut idag och ville inte ens ha tutte efter att ha fått i sig en mun, hon bara grät

• Lillenlillen

Majskrokar innehåller bara majs och i testet i vi föräldrar tyckte barnen de var goda men föräldrarna trodde att antingen var det ostbågar som lagts i blöt och fått torka, eller så var det frigolit *s*

• Lillenlillen

Swe: Vi försöker ge det som sista mål!

Zul: Ersättning äter Inez BARA om inte jag är hemma och hon har gråtit bort två timmar och är så hungrig att hon håller på att dö, typ...

TH: Kan vara så med maten, för förut gapade hon åt allt men nu verkligen SPOTTAR hon ut och sprutar med läpparna som de gör med spott annars

Hittills är det enda som går ner i dryckesväg bröstmjölk och kallt kranvatten.

• Lillenlillen

Swe: Hon lägger sig kring 20 nu (första gången) Mmm, kanske. Ja, jag vet inte. Hon verkar bara såå äcklad av vällingen! Och det är ju inte alltid hon äter mycket gröt så då blir det ju mest att hon äter tutte och hur mycket näring är det i bröstmjölken på kvällen? Inte vet jag, men det känns ju som att den inte borde vara så fantastisk... Såå irriterande, varför kan ungen inte bara äta vad som helst som alla andra barn?! Orka krångla!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6