Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Såååå nu har jag mailat till Bianca om vad jag ska äta. Naturligtvis förrätt, varmrätt OCH efterrätt. Slår aldrig fel när det gäller mig och mat. SUCK, jag är verkligen en sucker för mat. Det blir kantarellsoppa, fläskfilé osso bucco och en liten vitchoklad-cheesecake on top. Jag kommer rulla hem fram på småtimmarna

Hoppas ni alla mår bra. Jag har inte varit inne regelbundet på länge, bara slängt ett öga nån gång. Har varit ute mycket på dagarna och så har vi ju haft massa visningar och sånt (=datorn borta) och dessutom haft dålig nätverksmottagning. Värdelöst! men jag ska bättra mig. Vill gärna träffa er snart!

Kram

• Lillenlillen

Jag tycker både ja och nej när det gäller huduvida det är okej med barnfria bröllop. Jag vet inte varför man inte kan ha barn med i kyrkan. Jag tyckte själv att det var jättekul att få vara med när jag var liten och vill gärna ha med inez kompisar om vi gifter oss nån gång... men sen är det klart att fest utan barn på kvällen kanske är att föredra! Men det beror lite på hur man bjuder in till det och ålder på barn osv...

Jag blev nyss inbjuden på nyårsfest utan barn (per sms), citat: "vi tänkte att ni kunde behöva komma ifrån barnet".... På nyår? Så fan heller (ursäkta språket men jag blev sur). OKEJ om de vill träffa oss utan barn men kom inte och berätta vad vi behöver kände jag spontant...... grrh

• Lillenlillen

Apropå det här med fest och barn så var jag och min syster ALLTID med mamma överallt. Verkligen överallt, alla fester, alla tillställningar. Min mamma var ung och ensamstående, dels innan min syster kom och dels när hon var något år bara. Vi somnade alltid under vardagsrumsbordet medan alla festade, pratade, dansade och hoade runt omkring. Och så blev vi burna hem av nån av mammas kompisar Såå, jag är inte rädd för att ha barn med på fest för egen del, jag blev ju helt normal tror jag?! Sen är det klart att kan man fixa barnvakt så skulle jag kunna göra det själv, om det var möjligt. Men får man ingen barnvakt så ska man inte få komma då?! Lite knivigt för mig personligen... Bröllopsfester (på kvällen) är kanske inte nån idealisk plats för småbarn... Men är man i skolåldern så förstår jag inte varför man inte kan se lite partyglada vuxna. Naturligtvis får ju föräldrarna ha koll, kan man inte det så ska man ju inte ha med sig dem. Men det gäller väl alltid? Och jag får se hur det blir när vi gifter oss, vilka som får komma och inte. Just nu är jag lite dubbel men i grund och botten tycker jag att man bjuder med barn om det inte verkligen INTE passar sig, precis som man bjuder med sina vänners partners. MEN sen kommer ju den ekonomiska frågan in också. Det är ju trots allt inte säkert att man kan lägga ut 500 spänn/kuveret på en massa ungar som kanske inte ens äter hälften. Det skulle ju kännas lite surt och kanske inte ens vara möjligt.... Nej men jag tror att jag lutar åt att i kyrkan ABSOLUT barn (för min del, jag litar på att föräldrar med skrikbarn går ut!) men inte på festen, utöver ammande såklart.

Nä svårt, men som sagt, lite ligger ju i hur man lägger upp det. SMS:et från min kompis känns fortfarande INTE okej. puss på er

• Lillenlillen

Swe: Ja, nej inga barn hos de som bjöd in och jag tror de menade väl men hon har en förmåga att uttrycka sig lite dumt (uppenbarligen). Det som är så trist är att hon är Inez gudmor, känns som hon borde vilja träffa henne mer än hittills två gånger på 7 månader?!

Jag blir så himla trött på folk som förutsätter hur andra känner innan de frågat. Jag menar, okej om de inte vill ha dit småbarn, men säg inte att jag behöver ditten o datten. Typ som när man var gravid och folk skulle spara en från att ha trist (=inte bjuda en på fest)... BU för sånt.

Jaaa, haha vilken diskussion om barn & fest och bröllop. Jag träffade uppenbarligen inte för många fulla som barn iaf, för då hade jag nog verkligen inte velat ha barn på mitt bröllop Men som sagt, festen blir nog barnfri från en viss ålder upp. Om det nu blir någon, vi har ju inte ens planerat att vi ska gifta oss.

Hur som helst, nu har jag skickat iväg två jobbansökningar. DET ni va... Mer om det i min blogg, men jag vågar inte berätta vad jag söker. Är så rädd att "jinxa" det hela Har ni alla jobb att gå tillbaka till, elelr rättare sagt är det någon som inte har mer än jag och Sofffy?

kram o god natt

• Lillenlillen

jag har hört att det kostar typ 3500 för ett tillfälle med abc-kurs?!

• Lillenlillen

Hörrni, måste bara fråga er en sak eftersom ni inte känner mina kompisar osv... Liksom en outsider-view:

En tjej jag känner som är gift sedan några år och har barn med sin kille hade hans privata mobil hemma idag när han hade sin jobbmobil med på jobbet. Till saken hör att många de känner ringer och sms:ar till båda dem på hans mobil. Hur som helst, hon kollade när han fick sms och det stod "Hej älskling, hur är det?"... Hon kollar upp (det i mobilen okända) numret och det visar sig gå till ett par i Täby, hon vet vem kvinnan är och att det är en arbetskamrat till hennes sambo (som då fick sms:et).

Vad hade ni gjort? Hon ringde nu och var inte så glad och hennes man är inte hemma än....

Själv mådde jag dåligt i hela magen när hon frågade "men Lisa vad hade DU gjort om det var din sambo??"

• Lillenlillen

Bianca: Jaaa, jag veet! Visste knappt vad jag skulle svara. Men jag svarade att jag hade frågat honom direkt när han kom hem. Fast jag vet inte, jag kan nog vara en galen fegis när det gäller sånt där (tror jag, det har gudskelov aldrig hänt mig). Usch jag vet inte vad jag hade sagt...

• Lillenlillen

Mmm ja, tjejer jag tror nästan jag måste be henne agera som hon själv känner att hon kan stå för i efterhand, vare sig det är något hon "kommit på" eller inte... Jobbigt om jag säger vad hon ska göra och så skiter sig allt :-S

Idag har jag och Sofffy först fikat hos henne, sen varit på låååångpromenad och druckit stora latte och ätit kanelbullar på kondis. Grymt förutom att Ebba blev lite panikhungrig ett tag och sen Inez ett tag lite senare. Men grym dag iaf!

Angående vikt så verkar killarna ha gasat om min lilla fiskorv nu, hon är nu på 70 cm och 9400 g. Inte störst längre vad det verkar! Men tjejerna är väl fortfarande mindre?

• Lillenlillen

Vivs: Inez har ju inte sovit ordentligt sen i juni (typ). Varit vidrig i omgångar och halvokej annars.. Vi fick tipset mer mat = mer trött. Men jag vet ju inte hur mycket du ger henne nu.

Lycka till!

• Lillenlillen

Haha, jodå. allt går bara man vill!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6