• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Frill - Härligt med slottshelg! Kul att det blev så lyckat.

Swe - Kul med utekväll, men inte att F var så ledsen.

TH - Tror jag också väntar lite med barnadiset. Har varit i Sickla där det finns liknande och tycker det är för stojigt. Men gärna i vår!

ABC08 - Grattis G på halvårsdagen!

Är det någon som ska ha förrätt när vi går ut?

Nu blir det Sopranos sedan natti natti.

• Hellur

Pluttmor - Åhhh vad gott Skönt, då behöver jag inte oroa mig. Säg till om du behöver hjälp med något eller om vi ska ta med oss något.

• Hellur

Pluttmor - Vi kommer mellan 11 och 12. W ska nog äta en gång till först, sedan får han sova i vagnen (tycker i alla fall jag ) Om han sover, kan jag ta med vagnen upp då?
    Ringer när jag är framme så jag får kod osv.

• Hellur

Argggg.... Vi har anmält oss till fortsättningskurs i babysim, med början på lördag. Har inte fått någon bekräftelse så har mailat och frågat när den kommer. Då får jag som svar att hon ber så mycket om ursäkt, att det har uppstått en miss och att hon har gjort fel och missat oss. Att det är fullt och att hon har skickat ut bekräftelser till alla redan.
    JAG ÄR SÅ AAAAARRRRRRGGGGGGGGG!!!!!!!!! Skiter helt fullständigt i det, om hon har gjort fel är det inte vårt problem, då får de göra ett undantag och ha en "för mycket" på den kursen. Väntar nu svar som E har mailat samt ringt och bett henne ringa upp. GRRRRRR!!!!!!!!

Sorry var bara tvungen att få det ur mig.

• Hellur

Pippil8 och Frill - Kul initiativ, men hoppar över det idag.

Frill - Skönt at det går åt rätt håll med sömnen!

W har överraskat de senaste två mornarna och sovit till 7:30 idag och 8:15 igår. Han har dessutom lagt sig 20:30. Vi hoppas att det är en ny sömnrutin, men ska inte hoppas Lupå för mycket.

Är det några som har lust att komma till oss imorgon? Jag bjuder på lite lunch och fika och William lånar ut sina leksaker, matstol mm. Runt 12 blir bra men vill man komma tidigare går det jätte bra.

Träff hos Hellur i Gröndal onsdag kl. 12.00:
    Hellur

• Hellur

Swe och Pluttmor - Har dåligt samvete, har helt glömt att ge er pengar för luncherna ni fixat. Vad är jag skyldig?

Lillie - Stackars F! Det är så jobbigt när det är sjuka. Hoppas hon blir frisk snart.
    Ett råd, när W var förkyld hade han svårt att sova i sin säng även fast vi höjt upp den med böcker, han sov då en hel del halvt sittande i vagnen. Funkade för W i alla fall. Ni har ju en likadan vagn.

Ginger - Vad trist! Förstår att du är helt slut. Hoppas du får vila lite idag och att kommande natt blir mycket bättre.

Igår var vi på 6 månaders koll och W väger 8 720 g och är 70 cm lång. Läkaren var mycket nöjd med W och han klarade allt utan problem.

Babysimet ringde precis upp E och erbjöd oss plats i kurs 3, ligger lite före men W ska få extra hjälp med dykningen. Den vi gått är långsammare än många andra, så 1:an och 2:an verkar vara många andras grundkurs, så det blir som fortsättning för många fast han inte dykt ännu.
    Skönt att det löste sig!

• Hellur

Bianca - Nu har jag mailat vad jag vill äta på utekvällen.

Soffy - Kul att höra från dig.

• Hellur

Kul att det är några som vill komma imorgon! Inboxar er adress och vägbeskrivning under kvällen.

Träff hos Hellur i Gröndal onsdag kl. 12.00:
    Hellur
    Frill
    Swe
    ABC08

Vill ni komma tidigare går det jätte bra.
    Fler som vill komma?

• Hellur

Nej, det missade jag Vi som har gjort om vår klädkammare till barnrum och ska inreda det. Ni som såg det får berätta i morgon.

• Hellur

Tack för besöket idag tjejer. Det var roligt att ha er här!

Måste slänga mig in i bröllops diskussionen, då vi ska gifta oss nästa sommar. Vi kommer ha ett barnfritt bröllop och har aldrig tänkt mig något annat. Vill ha fest med alkohol och tror inte de skulle ha så särskilt roligt heller. Men alla är som sagt olika.
    Däremot får man ta med sig barn om man ammar, taskigt annars.

Pippil8 - Vi har inte heller haft barnvakt över natten åt William. Har inte haft behov av det. Bara över en kväll tills in på natten när vi var på bröllop, då var han hos farmor och farfar, det hade gått jätte bra.

Lillen - Vilket sms!!! Hade också blivit arg. För det första vill jag att W ska vara med på nyår och "fira" med oss, trots att han sover. För det andra kan det nog vara rätt svårt att få barnvakt då.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6