• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Frill och Sole - Har ni ätit lunch?
    Det har inte jag, ska vi äta tillsammans? Kan handla soppa eller nåt.

• Hellur

Toppen! Då ses vi snart.

ABC - Kommer du också?

Om någon mer vill komma är det bara att säga till!

• Hellur

Hej hallå tjejer!

Oj vad jag missat mycket. Kommer inte ihåg vad alla skrivit bara. Varför har minnet blivit så mycket sämre efter att man fått barn? Har slutat amma men tycker inte att jag är mindre förvirrad för det.

Har varit hos tandläkaren på fm, inga hål och lika fina som vanligt. Sedan vart det lunch med mina föräldrar och min bror.
    Senare i em ska vi till fotostudio och fotografera William. Ska bli roligt! Ska man ha en eller flera uppsättningar kläder?

Swe - Vi kommer gärna på invigningsfika av F's rum.

Zul - Usch vad läskigt. Förstår att ni blev rädda. Tur att det inte gick värre och att A mår bra.

Sole - Hann inte väcka W, han vaknade några minuter efter ni gått, han hade sovit i 1,5 timmar då.
    Han var sedan uppe längre än vanligt, somnade inte förrän närmare 22 efter att ha ätit nästan 300 ml !!!!! ersättning och välling.

I natt var en jobbig natt här. W har vaknat flera ggr och det har tagit ett tag att få honom att somna om, han har även legat mellan oss någon timma då det inte gick att få honom att somna om i sin säng, han somnade nästan på mig, borrade sig in i mig och min kudde och det kändes som han ville krypa innanför skinnet så nära låg han. Helt annorlunda mot den senaste veckan och även tidigare. Vad händer?

Och 300 ml. innan läggning ??? Vi förstår ingenting. Samt att han då fick mat vid 2.30 i natt.

• Hellur

Har varit i studio och tagit bilder på W idag. Var riktigt roligt. W skarattade och var glad, tror det blev
    riktigt bra bilder. Tog både nakenbilder och med kläder, de flesta svartvita. Ska få se dem nästa vecka.

J79 - Grattis till den lyckade natten! Hoppas det håller i sig, men nu vet du att hon klarar sig.

Sole - Jobbigt med din rygg. Riktigt tråkigt. Hoppas naprapaten kan knäcka och massera den bättre imorgon.
    Ja 300 ml är väldigt mycket för att vara W, han har inte ätit mer på dagarna så vet inte vad som flög i honom. Får se hur det går ikväll, han har inte sovit mycket under dagen så han borde somna inom en timma. Han är inte trött nu i alla fall.

Pluttmor - Gratis till resningen. Roligt! Helt otroligt vad det händer mycket nu.

• Hellur

Godmorgon!

Missar träffen idag Vi ska hem till en kompis i dag och ha mys dag med lunch och fika.

Swe - Vilken jobbigt natt. Hoppas verkligen det blir bättre snart. Tycker det låter bra att J ska ta F i helgen och du få sova ordentligt.
    Få inte dåligt samvete för att du känner så, det gör jag också ibland, det hör nog till även fast man känner sig dum och elak.

Nu kallar gnäll W. Ha en bra dag och trevlig träff idag!

• Hellur

Hej favvotjejer!

Nu sitter jag i en tyst och lugn lägenhet alldeles själv! Det enda som låter är surret från datorn. Känns konsigt.
    William är med mormor och morfar hos min faster, de kommer hit till middagstid. Men då är E och jag i stan och har våran första barnfria kväll ensamma. Ska bli så mysigt.
    Skulle ätit på Grill, men det brann ju ner Så nu blir det Jimmys på söder istället. Först blir det drink på Gondolen

Skan snart hoppa in i duschen men var tvungen att läsa ikapp först

Plutten - Usch, stackare! Skönt att du fått sova lite på fm. Hoppas han sover bättre i natt!

Frill - Vilken dum sköterska! De ska ju vara på "vår" sida och ge råd och stöd. Om du inte gillar henne kan ni få byta då? Eller det kanske känns för krångligt.

Sole - Skönt med bra sömn.

Lillen - Att dessa stora företag aldrig kan leverera det de ska som det ska levereras. Vi har haft massa problem med Comhem under hösten då varken internet, tv eller telefon fungerat. Blir galen på dem!
    Grattis till flytten förresten.

Farsdag: E kommer få en tröja och frukost på sängen.

Ha en bra fredagskväll! Kramar

• Hellur

Swe, Plutten och Frill - Hoppas de sov gott resten av natten. Jobbigt när man inte vet vad som är fel.

Plutten och Sole - Skönt med sovmorgon!
    Jag fick också sova idag Skönt. Men imorgon blir det ingen sovmorgon för då ska jag upp och fixa farsdagfrukost.

Vivs - Grattis till bra nattsömn! Hoppas knepet sova lite på dagen funkar i natt med.

Igår kväll var E och jag ute och drack drinkar och åt middag. Var jätte mysigt och skönt att komma iväg själva. W hade charmat mormor och morfar och busat hela kvällen.

Idag ska vi iväg och köpa ettårspresent till en kompis barn som vi ska på kalas till imorgon samt köpa någon ny leksak till W, vi får så dåligt samvete för att han har samma gamla hela tiden.
    Ikväll kommer några kompisar på middag och då tänkte vi ha fondue afton. Mums

• Hellur

Oj här var det dött. Alla har väl fullt upp med farsdag firande

Idag har vi varit på babysim, husvisning och ettårskalas. Är helt slut! Vill sova ikväll. Är lite sliten från i fredags samt att det blev sent igår och druckit mycket (för att vara mig) två dagar på raken. Ja ja, man mår som man förtjänar.

Swe - Grattis till första natten utan matning! Visst är det skönt när det händer och att man vet att de klarar sig utan. Vart jätte glad när W sov första natten utan mat.

Pluttmor - Vad fint det blev!
    Visst är texas hold'em roligt. Vinner aldrig, alla andra är alltid så mycket bättre och när jag får bra kort är det alltid någon annan som har ännu bättre, grrr. Men tycker det är socialt, om man inte spelar på blodigt allvar förstås.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6