Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Fika Sickla tisdag (kl 13.30??):
Pippil8
Zul
Frill
sole
Hellur
Lillie74
Swe
Plutten
Fika Sickla tisdag (kl 13.30??):
Pippil8
Zul
Frill
sole
Hellur
Lillie74
Swe
Plutten
swe och sole: kl 11 passar mig perfekt, vi ses vid bussarna! Ska bli kul att se hur man går, jag har aldrig gått till sickla. kul att kolla in bibblan också!
Om någon annan vill promenera med oss är det bara å komma till skanstull kl 11!
Tack för idag!!
Alvin sov nästan 2 timmar i vegnen, snacka om att han var trött...
Det är ju mysigt i sickla köpcentrum. Jag har alrdig varit där förut (bara på ica). Var inne på den där pysselaffären och köpte lite pärlor och tråd. Nu ska det pysslas Och Sofie köpte mosboken.
Hur länge stannade ni andra?
Lillie, blir det någon ergo/patapum tror du?
zul- trevligt med spontanmiddag!
Det märks verkligen att våra små växer när man träffar någon man inte sett på länge - Agnes tex har jag inte sett på flera månader, och oj vad stor hon har blivit!
Det här kommer att låta helt knäppt, men jag önskar att Alvin ville sova till kl 6. Jag skulle inte ha något emot att gå upp kl 6. Men de senaste veckorna har han vaknat kl 5 och det är bara för tidigt. Igår gick iofs Dan upp och jag sov till kl 8 (världens sovmorgon!) men idag var klockan 4.56 när Plutto tyckte att vi skulle upp.... suck och gäsp. Snart ska vi somna om.
sole: hoppas att du kryar på dig! HUr känns det idag?
sole: nej det är omöjligt att få honom att somna om, varken med napp, mat eller buffning/vaggning. Han ska vara uppe i 2 timmar och tröttas ut! Dan går upp vid 5 med A vissa dagar och låter mig sova, trots att han inte får somna om utan måste till jobbet. Jag somnar ju oftast om när A vill sova igen. Fast vissa dagar, som idag, sover han bara 40 min och för mig tar det alltid 20 min att somna, alltså sov jag bara 20 min nyss. Som för Frill alltså ungefär... fast ingen urmoderblöja här, bara en vanlig liten bajsblöja. Jag svamlar också...
sova sova sova sömn sömn sömn
swe: jag vill alltid hänga vet du väl
fast imorgon kanske jag inte kan. eventuellt syster-häng. Jag vet ikväll.
Nä nu tycker jag att vi ska sluta säga att vi "har inget liv" bara för att vi umgås så mycket med varandra. Det vore ju mycket tråkigare liv att bara hänga med sig själv hela dagarna. No offence Hellur! Jag har också skrivit/sagt så vid något tillfälle.
swe: ja, vi är ju bäst! och jag tänker också att vad trist för Alvin om han inte fick träffa några andra barn i hans ålder! Just nu kanske de inte bryr sig jättemycket med snart kommer de ju börja leka tillsammans. Eller slå varandra med spadar i sandlådan, vad vet jag...
Sole: Ja, det där lät jättegott! Alvin har inte provat fisk ännu, men jag har tänkt att göra det snart. Och peppar i tekula var ju smart. Vitpeppar brukar jag krydda med annars, det funkar också. Å, nu blev jag hungrig. Kanske borde äta lunch nu när Alvin sover och inte sitta här och dega?