Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Nej, från och med nu ska jag inte skriva i någon annan tråd än denna. Jag skrev i en tråd där folk skriver vad deras barns "outfit" kostar - jag skrev något negativt om att vad spelar det för roll osv... och fick en tillsägelse av FL för det. tröttsamt...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever
    swe: jag kommer gärna men tyvärr kan jag inte stanna så länge - ska träffa svärmor på eftermiddagen, vi har inte bestämt tid men jag gissar runt kl tre. Det vore ju toppen om du kan handla lunch, du får ju pengar när vi kommer förstås. Ska vi ta med något annat?

sole: jag är inte så påhittig med presenter... ska klura lite, återkommer!

frill: men usch vilken jobbig dag! Och sådär gör Alvin också när han har en gnälldag, blir världens solstråle när Dan kommer hem - gangsterbarn som sagt! Idag har han däremot varit världens ängel.

swe igen: grattis! Vad skönt att han tog flaskan! jag håller tummarna för kvällsmataningen då.

pippil8
    : Ja det är klart att man är stolt när man ska visa upp sin sötnos! Och kul att det gick bra på kontrollen!

förresten Björklöv: varför är det "tillfälligt avbrott" på din blogg? Har ju varit lite tyst från dig här också de senaste dagarna - är ni bortresta? (någon annan kanske vet?)

Träff hos Swe imorgon torsdag (typ lunchtid, 11-12 eller nåt?)
    Swe (ja, jag tänkte också komma! )
    Sole
    Hellur
    Bianca2 - ev!
    Plutten

Efter middagen ska jag fortsätta att måla Alvins barnmöbler, oj vilken tid det tar... längtar tills rummet är inflyttningsklart!
  • Plutten forever

swe: tomatsoppa blir ju jättebra!! Köp gärna tortellini med icke-köttfyllning, så blir jag så glad, så glad...

sole och frill: Jag vet inte än om vi promenerar eller åker. Beror på Alvins mat- och sovtider. Man vet ju aldrig riktigt hur det blir, men han brukar äta lunch typ kl 10 (bland halv 10, värsta byggarbetarlunchen). Vi kan ju höras innan vi åker/går.

• Plutten forever

Tack för idag alla! Och tack Swe för gästfriheten, lunchfixande, kaffefixande och allt annat. Håller verklige med om att det är skönare att vara hemma hos någon - Alvin blir ofta lite stirrig (dvs gnällig) på kaféer. Och det är väldigt lagom att vara ett lite mindre gäng, 5-6 st, annars hinner man inte prata med alla osv.

Och adventsfika - gud så mysigt! Nu längtar jag redan till december, jag är den sån där jobbig typ som bara äääälskar julen och allt som hör till (trots att jag är ateist - hur går det ihop? )
    Då kan vi ha luciatåg med barnen - vi klär dem till lucia, tärna, stjärngosse, tomte osv och sätter dem i en lång rad och fotograferar hela spektaklet - å vad sött, jag dör! (i förväg) Alvin ska vara pepparkaksgubbe, det är min favorit. Men vem ska vara lucia egentligen? Den med längst hår kanske - Adam? Eller tror du att han blir osäker på sin manlighet då, Frill?

• Plutten forever
    swe- usch vad jobbigt, men jag tror verkligen att det är en fas! Stämmer ju med växaboken och med alvins beteende för ett par veckor sedan - här höll det i sig i knappt 2 v, sen var allt normalt igen... håller med m att man blir galen när de vaknar mycket på¨kvällen när man försöker somna!
    Lider förresten med dig också Bianka2 om jag inte redan skrivit det - vaken 2 timmar mitt i natten, usch! Och två nätter i rad - hur har de senaste nätterna varit då?

Alvin klappar inte händerna, men bankar dem i bordet när han sitter vid ett bord...  bankar och ser överlycklig ut

Idag har jag tänkt att leka hemmafru! Dvs städa och ha middagen klar när Dan kommer hem, haha...Eller alltså, vi äter inte så tidigt, men jag kan ju handla och förbereda iallafall. Det vanliga är att det ser ut som ett bombnedslag när han kommer och han eller jag går och handlar middag då. Vi städar tillsammans på helgen oftast. Så nu blir han nog överraskad! Undrar om jag får till det med städningen? Om Alvin är på humör att roa sig själv alltså? Hittills har jag iaf hunnit lägga i en tvättmaskin och plocka ur diskmaskinen. Alltid något. Men jag ska dammsuga och städa toaletterna också tänkte jag. Det här känns roligt! (vad knäpp jag är - ser fram emot att städa) Men det är mest Dans min när han kommer hem jag ser fram emot.
    Tror ni jag lyckas?
    Sole, den där "the perfect wife" som du har i ditt galleri känns ändå rätt avlägsen om man säger så
  • Plutten forever

swe: ja, det får du gärna göra om du hittar den! Du behöver inte leta dig fördärvad, men om du ändå ser en så... gärna! En vit då, tack! Vad kostar den?

bianka: men alltså, jag är inte så huslig alls.. Jo lite kanske. Men det där med matlagningen är ju för att jag tycker det är KUL. Apporopå det gjorde jag köttfärssås till A igår kväll som han precis har ätit med en del äcklade miner... Vegetarian som jag är så kanske köttfärssås inte är min bästa gren?
    Skönt förresten, bianka, att du fick sova lite bättre inatt!

nä men jag skulle ju vara hemmafru! Inte sitta här och surfa!

• Plutten forever

swe: taget!

sole: men jag har ju knappt börjat än Däremot ska vi till ica typ nu och handla middag (med pensionärerna), skönt att ha det gjort! Skulle gärna bjuda in dig, men jag tror inte det blir så mycket städat då tyvärr!

• Plutten forever

Hemmafru-grejen blev väldigt lyckad, Dan blev väldigt glad över vårt rena hem och färdig middag. Det kanske man ska göra om

Swe: Ingen fara alls! Vi ska ju ändå till Ikea snart som jag sa sist, vi måste köpa grejer till Alvins rum. Och vad roligt med tvättmaskinen!

TH: Grattis till Idas tand!! Jag blev också jätteglad och stolt när tanden kom!

Nu är det snart Idooool! Heja Christoffer!

• Plutten forever

björklöv: jobbigt med uschlig natt som sagt - men vad menar du med att din sambo är äcklig idag, har han varit ute o festat?

frill: hoppas att ni har det bra på slottet!

Jo, jag undrar om det är någon som introducerat ÄGG? Det är ju inte helt ovanligt med äggallergi. I mosboken står det att man kan börja med att prova äggula (koka i en kopp i vattenbad tillsammans med någon matsked mjölk = äggröra). Det tänkte jag prova idag. Hoppas det går bra!
    Anlednigen till att jag vill introducera ägg är att jag tänkte baka sockerfria bebismuffins till Alvin. De innehåller ägg, övermogen banan (sötare så), mjöl, bakpulver och smör (och lite hallon om man vill). Undrar om det blir gott... och undrar om bananen räcker som sötningsmedel? Fast våra bebisar är ju inte direkt vana vid att bakverk ska vara söta. Men ändå...

• Plutten forever

TH och Hellur: I mosboken står det att man kan börja med ägg vid 6 mån. Först ska de prova gulan. Det fick Alvin idag till mellis - äggröra på 1 äggula och 1 msk mjölk som fick stelna i kopp i vattebad. Han åt det glatt, fick inga prickar någonstans... så då borde alltså ägg funka.

Jag tror att babymuffins är smaskens! Jag har två bananer hemma, ska vänta tills de är riktigt brunprickiga. Sen ska det bakas! Vad kul!

hellur igen: kul med bröllopsmässa! Vad mycket ni har att planera, jättekul ju

Nu håller Dan på att lägga världsatrötta Plutten och jag sitter och skär ut mina bokstavsschabloner... pust vilken tid det tar - har bara kommit till E!

Ha en trevlig lördagkväll allihop!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6