• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Och så jag igen...

Björklöv, stekt kalkon var ju jättekul! Tror inte att de har såna dräkter på Åhlens dock. Kanske ska göra en griljerad skink-kostym åt A

TH, åh vad kul med alla framsteg. Duktig Ida.

Bianca, skoj att få lämna novembertrökregnet och åka till Berlin. Blir riktigt avis.

• Frill

Pust, nu har jag äntligen en telefon igen! Nästan lika jobbigt att vara utan mobil som internet
    En fin och röd Sony Ericsson med blommor på! Eller för er som är lagda åt det hållet, en W660i med 3G, 2mp-kamera, radio och Walkman. Kommer som vanligt att använda ring- och sms-funktionen och inget annat.

Swe, tack. A är fortfarnde snorig, främst på fm, men på ett strålande humör. Och min mage hade nog mest fått för mycket kaffe.

Hoppas ni hade en trevlig träff och att ni släppte iväg Pluttmor kl tre
    Vi har gjort nästan allt det vi skulle göra igår, fixat telefon, köpt farsdagspresent och tagit bort stygn. Nu står mitt tre dagars kavringsbak och jäser och jag ska äntligen få dricka kaffe och äta kardemummakakan jag bakade igår. Sen ska jag ta itu med picknickbröd som ska fyllas med fläsk, ost och purjolök inför lördagens tjejmiddag med promenad (husligt värre).
    Vi är ett gäng som har tjejmiddag varje år kring allhelgona och sen förra året har det kommit 5 bebisar och en tjej är gravid! Produktivt år.

• Frill

Fars dag, jag kommer att vara bakfull efter tjejmiddagen och ev har vi en nattgäst m bebis från densamma... Men funderar på att bjuda på lunch nån trevlig stans.
    I present ska han givetvis få en... slips! Det är ju så klyschigt att det är kul Dessutom behöver han faktiskt slipsar, de han har är så förbenat trista. Fast jag tänkte nog också ge ett inramat kort på A. Och kanske en blomma.

Swe, jag hade en 3-mobil innan som kostade 99 kr/mån plus abonnemang (69 kr som man även får ringa för). Den var avbetald, så mina mobräkningar var äntligen ganska låga (bortsett från SL-biljetterna via sms). Nu får jag helt enkelt fortsätta abonnemanget i 18 mån med tillägg för den nya telefonen som då kostar 69 kr/mån - alltså billigare än den förra så det är rätt ok.

Pluttmor, åh amerikanska pannkakor! Lyllos D.

Pippl8, jag börjar få jobbångest :-S. Han är ju så söt, kan man verkligen gå till jobbet då? Som den självständiga coola flickan sa.

Emma, grattis till framstegen!

• Frill

Vi ska förresten på 8-månaderskoll i morgon. På A:s 8-månadersdag! Tänk att han är så stor redan. Idag tog E ner liggdelen i källaren. Kändes nästan lite vemodigt.

Är det någon mer än jag som tänker gå på matmässa i morgon?

Lillen, stackars Inez. Hoppas det går över snart.

• Frill

Usch jag har nog en släng av pms eller nåt. Blev gråtig i morse över att A var så stor och att jag snart skulle jobba. Och på 8-månaderskontrollen (som bara var hos sköterskan, jag trodde vi skulle träffa läkaren) fick jag spel och började gråta över hennes jobbiga sätt.
    Grejen är att jag alltid är så glad när vi ska dit, för att jag tror att vi ska få höra hur fin A är. Men hon har ett sätt att ALLTID få saker att låta som problem och som om det är vårt fel på något långsökt sätt. Typ "är han nyfiken och tycker om mat? Men stimulerar ni honom tillräckligt?" Och hon gör så mot alla föräldrar vet jag. Åh vad jag skulle vilja ha en vanlig tråkig sköterska som bara sa "allt är normalt".

A var i alla fall inte så stor som jag trodde. 8,31 kg och 68,5 cm lång. Följer kurvan på längden men väger lite mindre. Förmodligen eftersom jag tvingar honom att amma en gång per dygn.

Blä

• Frill

Hej och tack för stöd Hellur, ja vi funderar faktiskt på att byta. Pratade med en gammal kompis som också är jättemissnöjd med sin bvc-sköterska och hon sa att man ska ju dras med dem i säkert fem år.
    Det är märkligt hur dåliga de är på att läsa av folk. Och man undrar hur mycket de hänger med i all information som flödar över oss från mattillverkare och FL och andra ställen.

Fick i alla fall tips att blanda lite rapsolja i maten för att underlätta för hård mage, kan vara värt att testa.

Jag och Adam har varit på "Det goda köket" nu. Fick gratis inträde och det var bra, för jag är som vanligt rätt besviken. Mest ostar och vin. Enligt mig är det betydligt mer spännande och inspirerande att ta en sväng i Hötorgshallen. Och det är gratis.

Vivs och Pluttmor och ni andra med sovvägrare, håller tummarna för er.

Lillen, antyd nåt om allmänna reklamationsnämnden. Det kan göra susen

• Frill

Swe och Pluttmor, här är en till med mardrömmar. Han vaknade en gång och var så ledsen att jag trodde han hade ont och gav alvedon. Sen låg han hos oss i soffan ett tag innan E fick honom att somna. Men sen har han varit orolig hela kvällen och vill helst att man ska stå lutad över hans säng med en hand på hans huvud. Så fort man smyger därifrån vaknar han (fast nu har vi lyckats smyga ut båda två).

ABC, hoppas G får ett jättebra dop!

• Frill

Hej efter en trevlig helg.

I lördags promenderade jag med en kompis i Enskede och sen hade vi tjejfest hemma hos henne på kvällen. Hon har en 8-veckorsbebis och både jag och en 10-mån.mamma blev helt tårögda när vi såg honom Det är så det känns i magen när man ser så små knytten.

Igår gick jag duktigt upp fast jag var trött och bakis. E fick frukost med ägg och bacon och en slips och ett kort med honom och A i Hammarbykläder.
    Och sedan var vi och åt lunch hos våra kompisar, som just fått reda på att de åker till Korea på onsdag för att hämta hem sin son! Jättekul.

Idag har jag lunchat utan barn och varit och hämtat nycklar till frilanskontoret. Det kanske blir lite kul att börja jobba ändå.

A vaknar och är ledsen, men hittills faktiskt bara på kvällstid. Tror att han märker att vi är där på nätterna, så då somnar han om igen.

Hade jättegärna träffats, men han har varit jättesnorig på morgnarna, men som vanligt på eftermiddagarna. Tänkte kolla läget innan jag utsätter andra barn för hans sällskap. Men om ni ska promenera kanske vi kan hänga med bara på den annars?

ABC, kul att dopet blev lyckat.

Lillie, nu ser du inte det här, men ha det så bra i Thailand!

• Frill

Paus i Ugly Betty.

Ni verkar ha haft det trevligt idag som vanligt. Jag och A har haft en skön mysdag hemma i lägenheten, med snöfall utanför fönstren. Han tyckte det var kul att kolla på snön inifrån, men när vi gick ut en sväng somnade han Han har sovit mycket de senaste dagarna, säkert förkylningen. Men han är på gott humör, utom just när han ska sova för kvällen. Då vaknar han som sagt ofta och är ledsen.

Just nu sippar jag på en gin-drink (av rent jobbmässiga skäl naturligtvis, måste ju testa receptet innan det publieras ) och i morgon ska jag ta bort det sista födelsemärket för den här gången. Så det blir pappa som får bada babysim.

Bianca, vad roligt att ni ska gifta er snart!

Swe, vi kommer gärna på torsdag om vi får och A är frisk.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6