• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hellur, grattis!!! Vad kul. Jag ser också gärna bilder om du tar med dig nån gång.

TH, skönt att ni börjar må bättre!

Sole, jag skulle nog också gå tillbaka till 6-månburkar ett tag, alt. försöka mosa innehållet i 8-månburkarna. Det är väl som sagt bara konsistensen som skiljer 8-mån från 6-mån?
    Adam fick kväljningar av Biff stroganoff för 8-mån, men när jag mosade med gaffel gick det bra och nästa gång ett par dagar senare behövde jag inte ens mosa. Nu äter han allt, som en häst. Idag åt han 1 port gröt till frukost, 1 8-mån Semperburk gryta m potatis till lunch (plus fruktpure), 2 dl välling/ers till mellis, 1 8-mån Hipp-burk spagetti mozarella till kväll och en port gröt innan sängdags. Han fick nog komplex när han såg att han låg under viktkurvan

Idag har jag tagit bort sista födelsemärket - skönt! - så Adam fick bada med bara pappa på babysimmet. Han var värsta badkillen, verkar ha lossnat rejält så nu blir han inte ens trött på slutet och dykningar och ofrivilliga plurr bekommer honom knappt.

Ska bli kul att ses i morgon! Jag har abstinens

• Frill

Swe, instämmer i tack-kören. Jättetrevligt! Och rummet var verkligen superfint.

Hellur, vad härligt!

Björklöv, snö i Umeå låter perfekt i mina öron. Blir jätteglad varje gång det snöar Det blir så ljust och fint ute med snö (obs snö, inte slask, jag hatar slask).

Ginger, hoppas det inte är öroninflammation.

Vi var på öppet hus på en förskola här i kväll och nu är jag och E plötsligt omvända och kan tänka oss föräldrakooperativ Framför allt så har de en kock som lagar all mat från grunden. Sånt gillar jag. Fast det är nog svårt att få plats. Och man måste vara med i styrelse, och stänga då och då, och hoppa in om städaren är sjuk, och så har de stängt tre veckor på sommaren... Men det var så trevligt bara.

• Frill

Oj, stackars alla sjuklingar. A har inte kräkts, men väl bajsat sig igenom dagen så han kanske har fått en mild släng av risig mage.

I går natt vaknade han ett (annars alltid tre) och var gnällig och ledsen och orolig. Han somnade inte om på en och en halv timme, fast han fick ligga i vår säng och blev pussad på, och jag somnade definitivt inte om på ännu längre med hans bökande bredvid mig. Men vi fick sova middag 1,5 h på förmiddan idag, så det löste sig.
    Även om både han och jag varit lite trötta och gnälliga hela dagen.

Swe, shit nu blir jag nervös Men det VAR jättegod mat, jag lovar!
    A har en mobil över sängen som ibland är super som förströelse, och som vi ibland plockar ner för att han blir för störd av den. Så det är både och.

• Frill

Usch, stackars alla er sjuklingar. Än så länge ingen magsjuka här. Både jag och E var dock lite inbillningsillamående igår em efter att ha sprungit på E:s syster på stan i Uppsala och fått höra att As kusin varit kräkig.

Vi åkte till Uppsala i lördags för att leverera ett skötbord som våra vänner köpt här (bf i januari) och sen stannade vi på middag, sovning, frukost, promenad och fika. Nice.

Swe, vad roligt att ni hade en bra kväll! Nu kan jag pusta ut

ABC, vad kul att han klappar händerna
    Adam bryr sig inte så mycket när vi klappar, men idag har han snackat hela dagen. Awavavavababababa från morgon till kväll.

Ginger, det låter som en jättetrevlig hemmakväll. Blir nästan lite avis.

• Frill

Hej i den grå dimman. Jag sitter och snorar vid datorn och A sover. Tror det blir stillsamma aktiviteter här idag.

Pluttmor, hoppas A vänjer sig vid sitt nya fina rum snart. Skönt med "tisdagshelg".

Pippil8, jag börjar också 1 dec. Fortfarande lite kluven, men sammtidigt peppad. Särskilt peppad när jag torkar kladd i hela köket efter lunchmatningen

Sole, vi kanske vill träffas.

• Frill

Majlinsa, du har mina sympatier Hoppas kalopsen blev bra till slut.

Lyxlunch och drinkar låter alltid bra i mina öron!

• Frill

Läggdags efter en hård kväll med Ugly Betty, Desperate och Christine.

Sole och Swe, jag har varit rätt snörvlig idag. Förhoppningsvis är det bättre i morgon, men om det är sämre så blir det ingen träff för mig.

Swe, grattis till kortare läggtid. Här har vi också ovanligt jobbiga läggningar med många uppvakningar just nu. Men vi är ju bortskämda i vanliga fall.

• Frill

Pippil8, kul att vi kan vara hos dig!

Vivs, vad skönt det lät.

Nu: säng och sudoku.

• Frill

Sole, vi har också precis vaknat efter att ha sovit sen halv tio
    Tror tyvärr att jag skippar ev aktiviteter idag. Är inte fullt så snorig men har ont i huvudet. Trist Det är så tråkigt hemma i lägenheten och hade varit jätteroligt att ses. Kanske att vi orkar oss iväg på en kort tur till Globen sen. Som när A var nyfödd...

Nu har vi i alla fall bytt bvc-sköterska. Hoppas nu att den här blir bättre. Annars får jag ju konstatera att det är mig det är fel på

Jag har verkligen inte den blekaste aning om vad jag har för mig i januari, så jag kan nog när som helst.

TH, häftigt att hon fyller ett snart! Stora tjejen.

Swe, glömde gratulera till hasningarna.

• Frill

Hellur, det låter ju supermysigt.

A är kanske inte i närheten av att krypa, men nu har han iaf "roterat" mer än ett helt varv på vardagsrumsgolvet. Först mot datorsladden, sen mot golvljusstakarna och så mot bokhyllan

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6