Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Usch, stackars er som har sjuka barn! Själv har jag en gnällspik som plötsligt blivit jättesvårsövd på dagarna. Men nu sover han till slut.

Sole, Pippil8 och Hellur: tack för komplimangerna Jag börjar vänja mig nu tror jag.

Ikväll ska jag försöka få lite mer gjort i evighetsprojektet-Alvins rum. Fast nu börjar jag få lite separationsångest över att han snart ska flytta... aldrig är man nöjd

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

vivs: nu har jag lagt till dig

pippil8: usch och fy vad orolig du måste vara!! Men du vet väl att det är mycket farligare för vuxna att ha så hög feber - barn får ju ofta uppåt 40 grader utan att det är någon fara. Men jag hade förstås också varit jätteorolig! hoppas du kommer fram snabbt ill vårdcentralen.

Igår och idag har alvin varit rätt oigenkännbar - jag tror det är tänderna i överkäken som kommer. Igår skrek han som en nyfödd med kolik, jag fattade ingenting.. Ingen feber. Men nu har han fått alvedon iaf, ifall det är så att han har ont.

Träff idag låter ju mysigt, men jag vet inte om jag vågar/orkar om plutten ska vara så sur. Bestäm plats och tid så kan det ju hända att jag dyker upp ändå som gubben i lådan.

• Plutten forever

förresten så har jag blivit helt kär i de här barntavlorna (som man beställer med valfritt namn såklart). Jag vill ha två till alvins rum! Det ska han önska sig i julklapp!
    Här är mina favvosar:

www.isa.nu/shop/djungelkrabat-p-3.html

www.isa.nu/shop/familjen-p-80.html

www.isa.nu/shop/saganomsvante-p-15.html

Nu blir väl säkert det här inlägget bortplockat för att jag gör reklam eller något. Jaja...

• Plutten forever

swe: Jamie är ju värsta konstnären ju, han kan säkert göra en jättefin Freddytavla alldeles själv! Vi vanliga dödliga får beställa en Isa-tavla

• Plutten forever

Okej, stoppa mig om jag är jobbig med mitt tjat om Alvins rum... men nu (igår kväll) har jag dekormålat stolarna, finns bilder i galleriet förstås!
    Snodde idén från de där örngotten ni vet, som det står "Min" och "Din" på.

• Plutten forever

frill, jag kanske kommer förbi också om jag får? Plutten är gladare nu, det är främst vid sovdags som han tokskriker

• Plutten forever

Lillie: Alvin kan nästan krypa, men mest ålar han sig fram. Tar ett enstaka krypsteg ibland. Men det kan ju skilja många månader på när de börjar krypa - och vissa kryper inte alls. Min styvdotter Irma som är 12 år kröp inte alls, hon gick från sittades till stå och gå direkt. Hon hoppade över krypandet. Och det är tydligen helt normalt, det är inte alla som är så intresserade av att krypa.

• Plutten forever

Frill: Fast jag tycker faktiskt att du får ta och putsa dina fönster nu när du får sånt fint besök. Det gör jag alltid när ni kommer. Samt maglar alla lakan (utifall att någon skulle titta i linneskåpet) och bonar golvet förstås.

Bianka: fredag? jamen det är ju jättelångt dit, man får ju marsmammaabstinens!

• Plutten forever

Frill: TACK för idag! Jag gick hela vägen hem också, jätteskönt! Plutten somnade direkt när jag kom utanför din port.
    Swe o Hellur: tack ni också!

Sole: Jo det klart. Och så frostar jag av frysen också, det glömde jag visst att nämna.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6