Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sole: jag glömde säga GRATTIS fastän jag tänkte på det redan igår. GRATTIS från oss!!

Hellur: Helt sant, hon gillar inte alls flaska.. Kanske ska testa mugg?

• Lillenlillen

Hallå på er!

I natt jobbade jag på en ny "vuxenklubb" på Grodan Sergel. (Btw så är gamlingarna sååå mycket rumligare när de är fulla, en 60-årig man drog av sig skärpet och knöt det om halsen som underhållning inför det motsatta könet?") Helt okej jobb som helhet, men tungt som f%#. På hemmaplan skrek Inez en stund när hon insåg att jag var borta och vägrade mat fram till 5 när jag kom hem. MEN när jag inte är hemma och hon vaknar och man antingen kan "amma och somna om" eller "buffa, vagga, greja och ha en skrikunge för att bevisa att det inte blir käk" så bara somnade hon om efter två min. Antagligen för att jag inte var hemma och det helt enkelt inte var nån idé att skrika. (Hon vill ju inte ha flaska ändå).. A ja, såå summan blir att jag kanske får sova på soffan om vi ska kunna vänja av vid mat på natten?

Kram på er

• Lillenlillen

Swe: Jag har varit från och till med det där om jag verkligen vill amma på natten eller inte. En gång känsn okej, även för mig. men inte en långis och två kortisar, då är det för mycket. Får se hur vi gör nu, kanske att vi testar att Erik får ta henne på natten och hoppas på att hon inte väcker hela huset. Det har nämligen varit en bidragande anledning till att vi inte gjort någon kraftansträngning på nätterna, det låter i precis HELA huset när hon skriker och även in i lägenheterna...

Plutten: Jag såg den boken men Inez är så himla känslig med vad hon äter nu så jag har inte riktigt motivation att stå och mosa och blanda och anstränga mig om hon bara spottar... Fast det kasnke kan bli tvärtom?!

Frill: Nej som typ värdinna och garderob.. Det var helt okej men som sagt, tungt som.....!

• Lillenlillen

Men hörrni vilka hemska grejer jag hittar när jag är tillbaka efter några internet-fria dagar(visningar etc.. Gud vad man inser att man är beroende av nätet för betalningar, kolla bank, telefonnr, läsa bloggar etc, etc..) Och värst av allt med det där med Albin var för mig att Inez idag tuggade upp en halv Liberokupong (som hon satt och lekte med i ungefär 1 min) och tuggade den till en (rätt stor måste den varit) boll som hon sen svalde... Jag pillade och grejade och sa säkert en massa "men hoooosta dååå, kräks då!!" och andra saker som hon inte alls fattade. MEN hon bara svalde och var inte bekymrad alls. Men sen började hon kräkas om och om igen fast inget kom upp (panik!). Till slut insåg jag att hon slutat hulka och bara satt där helt nöjd sååå jaa, jag vet inte. Den kommer väl ut den naturliga vägen?! Hur som helst fick jag panik då och mer panik när jag läste om lilla Albin.. Jag kan inte ens ta det till mig tror jag för då hade jag väl suttit här och stortjutit. Det får liksom inte hända, inte nån och inte nånsin!

TH: Jag tror mamman var så chockad att hon inte fattade att hon inte borde sitta på nätet och skriva om det som om hon beskrev ett middagsrecept. Nä usch, men ja ni fattar. Det var ju bara fakta och rakt upp och ner, så skriver man inte när man fattat vad som hänt (tror jag)

Vi har nu haft tre(!) visningar och buden har börjat trilla in, men det är ett ordentligt hopp upp till de summor vi ens kan fundera på att sälja för. Annars får det bli visningar igen senare!!

Kram på er!

• Lillenlillen

Plutten: Inte min bvc-sköterska heller, undrar just varför? jag menar, Inez äter ju nästan ingenting nu mer, och ändå inga kommentarer om olja, messmör eller liknande

Sole, Swe, Pluttmor: Ja, vi hoppas ju på 2 miljoner, efter tio bud ligger den nu på 1,775.. 1,9 har vi lagt in i den nya så under det kan vi inte sälja för. Det värsta just nu är att vi måste hålla lägenheten visningsren utifall att nån vill komma och titta igen, ni kanske förstår hur lätt det är? Grötkladd, babygym, ja ni vet ju så jag slipper beskriva...

TH: Inez är precis som Ida, allt ska in i munnen, helst genast och ännu hellre för två minuter sen. Tar man bort nåt hon tuggar på blir hon helt galen och skriker sig blå. Tänder, it seems like. Men jag känner inget på tandköttet, skumt det där...

Nu ska vi ut och fika! Kram tjejer

• Lillenlillen

Jag måste alltid skriva så långt för det är så sällan vårt internet funkar mer än en minut - BAJS!

Grattis i efterskott Sole (om jag inte sagt det), Murgrönan och Frill!! Jag köpte också födelsedagspresentstövlar idag, roligt!

Vivs: Jo, de har nog det. Svalnat. Priserna alltså. Dåligt dåligt i vårt fall. Nu har vi fått 12 bud typ och ändå är de 200.000 ifrån vad vi vill sälja för.. SUCK alltså! Vi får se hur vi gör...

Bianca: Apropå att lägga tidigt så somnade Inez när hon skulle äta middag och sover än. Hon åt alltås ingen middag, bara däckade?! Gulligt att se när de totalt säckar ihop Undrar just varför, för mycket frisk luft??

Kvarnen? Är det dit det bär av den 26:e?? Nu måste jag ha misat lite. Please fill me in, har inte möjlighet att sitta så länge då vår anslutning konstant hänger sig (Grrrhhh!)

Plutten: Jag vill också mosboka men Inez vill ju inte äta nåt.. Kanske om jag gör själv att hon äter?

Förresten, använder alla osaltat smör i egentillverkad barnmat? Jag har haft pyttelite i Inez mat ett par gånger och då vanligt som det ju är salt i.. Kanske borde köpa sånt där osaltat!

Swe: Kul att kontrollen gick bra. Kollade de att han följde efter leksak, bytte hand osv? Inez vägde 9,1 och var 68 lång vid 6 mån. De börjar bli mer och mer lika i både längd och vikt, även om Freddy antagligen lär fortsätta vara längre!

• Lillenlillen

Halloj på er!

Inte skrivit så mycket på sistone... Kanske för att jag går upp typ 11 på dagarna för att jag sover efter att Inez gått upp med Erik vid 7-tiden. Hon har varit kid from hell på senaste tiden. eller ja, senaste dagarna. Vaknar verkligen varannan minut hela natten, somnar om, vaknar, skriker inte men drar i håret, grymtar och ställer till det för mig som försöker sova... Så nu har vi köpt spjälsäng som hon redan hatar (nästan). Idag tog det 1,5 timme att somna och vi tog inte upp henne en enda gång, hon är nämligen allt för medveten om att man kan skrika så slipper man sova och så somnar hon till slut vid midnatt eller senare = inte så funkis. Sen sover hon kanske en timme i vagnen på dagen (sammanlagt). Att hon orkar!

Och så äter hon ju INGET heller. Tutte kanske max 30 sekunder fyra gånger per dygn och ungefär 10 tuggor mat/dygn. = ingen energi kan man tycka. Men jo då, energg har hon och glad på dagarna är hon. och aktiv. Fattar inte hur det går ihop men har bokat tid på bvc för vägning imorgon, även om hon alltid varit "stor" så vill jag ju inte att hon går NER i vikt. Ja ni fattar.. Idag fick hon kladda en del själv och då fick hon väl i sig ungefär 1 dl gröt.. men det är alltså på hela dygnet. Jaja, ska inte älta massa mer nu.

Men som sagt, jag har varit lite busy. Ingen jättesömnbrist och vi håller igång hela dagarna men hur tusan det går runt undrar jag! Funderar nu skarpt på Anna Wahlgrens metod!

Någon som vill komma med bra tips?

Bianca: Är jag med på listan till Kvarnen, eller finns det en lista. Känner mig förvirrad..

• Lillenlillen

Pippil8: Välkomna hem och grattis till brännan

Sole: Vi har köpt vår på babyland men köp inte den om du har en unge som blir svettig, den blir genomblöt på tre sekunder i Inez fall. Snuskigt.. Tror det är massa syntet. Rätt start är det nog vi har, typ 27 cm eller nåt sånt.

Hellur: Grattis till datum i kyrkan Häftigt!

Jag tror att Inez kanske också är i 26-veckorsfasen - burr! Men hon är nog en bit in i den för hon har varit jobbig ett bra tag men det har kulminerat de senaste dagarna. Jag visste faktiskt inte att ungar kunde vara så frustrerande som hon har varit på nätterna nu. Inser att jag måste ha haft ett väldigt lätt barn fram till nu eller så har jag varit täligare? Tålamodet med de där "bebisproblemen" kanske inte är så stort längre heller. Vet inte alls, men om de säger att trotsåldern kan vara värst så lär jag väl duka under då!!

• Lillenlillen

Men alltså FY har alla värsta jobbiga ungarna nu eller? Eller okej, inte Sole Hoppas verkligen du slipper, jag unnar ingen sömnkrångel!!

Plutten: TACK haha! Kul att du kom ihåg! Jag minns knappt hur det där var...

Swe: Jag blir mer och mer motiverad. Och som nån vis människa sa i en AW-tråd: Man kan inte "testa" AW:s metod fullt ut och sen ge upp, utan då måste man liksom köra, annars bara sabbar man för barnet och blir istället "mum & dad from hell". Men som sagt, jag börjar komma till en punkt när det är värt det, kanske för att jag är snobbig med min sömn?

Bianca: Bra då vet jag, ska gå in och kolla!

Björklöv: Usch usch, fy för krävande ungar alltså.....(!)

Vi var förresten på bvc för en extraträff idag för att hon inte äter men min tant sa att näää, det är INGET fel på Inez hon är bara mätt.. hahahah! Usch, orka garva men det gör jag!

• Lillenlillen

Sole: Den som lever om 15-20 år får se men han kommer säkert bli en ängel, hoppas det iaf!

Bianca: Det sjuka är att Inez inte alls är grinig på dagarna, tvärtom. Och hon skriker inte så länge hon får vara med oss, men hon stör mig som f*n i sömnen, vägrar mat (men är för det inte sur, snarare irriterande nöjd med att slippa) och blir som jag sa helt förtvivlad av att ligga i sängen! jag tror hon är lite som jag, det ska va på ens eget sätt liksom, (kontrollbehov) haha Ska gärna förklara AW så fort jag läst lite. Fick boken idag... Men huvudgrejerna finns på www.annawahlgren.com

Swe: NEJ det var inte så jag menade. jag menade bara att det ÄR tufft, inte att ni gjort fel. haha, usch nu får jag dåligt samvete. Jag kommer va en nördig hönsmamma när det gäller (hoppas hoppas hoppas inte dock!) Men jag har som sagt boken så jag behöver inte låna. Tack ändå.

Plutten: Tack för omtanken men jag har som sagt boken

ALLA: Är det nån som har kört sova hela natten förresten, mer än Swe som testat?

Btw så ligger vår lgh på fast pris nu, vi tog inte det högsta budet. Privat omvisning i morgon *keeping fingers sooo crossed*

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6