Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
swe: hahaha. springa på ringen... jag läste det som att du skulle gå på toa och vara klar vid halv ett, tur du planerar
swe: hahaha. springa på ringen... jag läste det som att du skulle gå på toa och vara klar vid halv ett, tur du planerar
jag röstar för drink innan!
pluttmamman: vi var hos barnfotograf på öppna förskolan och Inez log EN gång och då tittade hon på mig som stod en bra bit åt höger från kameran = misslyckade bilder. värdelöst skräääp. Och sen skrattade hon (naturligtvis) hela vägen ut till kapprummet... SUCK ungar alltså!
swe: *skrattar så tårarna rinner*. underbart att du liksom förtydligade dig Jag ska chocka alla och ha tomtedräkt och så får Inez sitta bredvid i sina vanliga kläder! haha, nej skämt åsido så såg jag en tomtedräkt i 80 på barnsecondhanden på odengatan för 50 kr... man kan ju ringa och kolla om man absolut vill ha en, eller kanske dela om fler vill ha och inte köpa en ny //tipsaren
bianca: jag gillar också modet nu men jag HAR ju ingenting som är fint och samtidigt rent. BAJS! Och med det menar jag inte att det är bajs på kläderna (även om det inte hade varit helt omöjligt i dagsläget)
Är det alltså 19 på söder imorgon som gäller nu? Kom på att 18.30 kan bli lite tight när man ska åka så "långt" som från Råsunda...
Swe: Den enda barn-second handen jag känner till är den som ligger om man går Odengatan mot Stadion och så är det en bit bort, bl a. förbi en klargrön frisersalong som heter kameleont. Ligger alltid leksaksbackar osv utanför... Happy hunting!
Plutten: Okej men om vi säger såhär: hon såg ut som att livet var skit på 90 % av bilderna...
Okej, förstår nu instruktionerna inför morgondagen. Grejen var den att vi har tänkt gå till simhallen (som varje fredag) och då tar allt alltid så lååång tid... nej men usch och sen klor i håret och grejer. Bu!
Men det ska verkligen bli såå kul att träffa er alla söta!
Usch ibland har jag lite för mycket tid...
Synd att jag inte har PLUS annars skulle jag ladda upp en bild jag har gjort. Jag tog alla adresser jag hade till oss marsmammor och gjorde en prick per mamma-barn-par inom det närmsta området från city. Tyvärr föll några bort när jag beskar bilden men det är ju ett mönster! Förutom August och Ida är alla bebisar norr om gamla stan tjejer och söder om killar. Men jag kan ha glömt någon, har som sagt inte alla adresser. Suck, för mycket tid som sagt!
Nej nu kom jag på att Leo och Agnes också faller ur mönstret.. bu!
Bianca: Ja, jag tänkte faktiskt på det jag med. Att du ju lite söder ändå, så du får liksom slinka igenom men det blir svårt att sortera Sanna och Agnes till norrort....
Nu har även jag vaknat! Erik satte in Inez i sängen för en kvart sen, hon ammade igår innan jag gick och i morse såg de ut som basketbollar (helt sjukt, jag ammar ju extremt lite nu!) så hon var hon tvungen att äta lite för att hjälpa mig. Men hon börjar glömma hur man gör så hon tuggar med käkarna(sådär majsigt på morgonen!)
TACK alla grymma tjejer för igår!
Men snälla, vad är det för män som tycker det är okej att smeka en bakifrån obehindrat på dansgolvet? Nej nej, inte okej! Tack Sofffy för dina heroiska insatser som body guard
På det hela taget en jättebra kväll, kram till er!
Swe: Har samma känsla med Inez! Hon sover mycket bättre, äter nu en flaska ersättning vid läggning (bättre det än inget och jag slipper amma så jag kan sluta tidigare), hon fullkomligt suger ur hela flaskan på 30 sekunder och skrattar som en galning när man leker och viftar och har sig. Helt nytt barn känns det som, från att ha gnällt som en toka så fort jag vänder ryggen till. Men hon är fortfarande känslig för när jag lämnar rummet. Min mamma höll på och dansade i sitt kök idag och Inez dansade med och härmade med armarna. De blir verkligen större och fattar mer!! Coolt, av nån anledning har man svårt att fatta innan de gör det att det faktiskt kommer hända saker med just MITT barn, hon kommer bli stor och ha egna åsikter och hitta på bus och ja.. ni fattar. Det är lite som att man inte tror på att man har ett barn i magen när man har ett midjemått size globen.. weird.
tack igen alla för igår, jag vill träffas snart igen!
Sole: Bilderna då, come on!
Sole: Det är nog inte så svårt att måla om!
Bianca: Förstår att det var det där hon ringde om i fredags då? Fy fan vad hemskt! Verkligen fruktansvärt, mardröm.
Sofffy: Inte roligt kanske men gud vad jag garvade åt din beskrivning av Ebba, hon e ju bara för härlig. Busunge! Och värre blir det väl :-P Men jag ska inte kasta sten i glashus, om Inez börjar röra på sig nån gång nästa år(!) så lär hon dra med sig halva huset runt lägenheten, hon är ju så ótroligt stark. Idag spände hon ihop käkarna så det var helt omöjligt för mig att dra ut tidningspappret som åkt in = hon svalde det. Och sen slet hon min nya Mama-tidning i små små bitar när jag tittade bort en halv minut. Sååå, jag ska inte retas Pussa Ebba från mig
Sole: Meeeh, vad tråkig din dator är, himla party-pooper! Och Viktors vätskeersättning - hahaha! Underbart mammaknep.
Är det förresten någon som har kollat på bilden i min blogg idag?Kanske inte lika kul för andra som för mig som lever med människan, men shit vad jag garvade och grät (skratt-tårar om det finns nåt som heter det) om vartannat igår kväll....
I "natt" när Inez vaknade var det jättemörkt så jag försökte förgäves att få henne att somna om och sova några timmar. Men så tänkte jag att jag borde kolla klockan.. 07:50 var den, och naturligtvis tänkte jag som alla andra "men shit vad länge hon sovit"... Sen väckte min sambo tanken att klockan inte var tillbakaställd. 06:50 var den, och jag var helt SLUT i bollen. Så han tog upp henne en kortis och jag somnade om och sen kom de och la sig igen och vi sov till 10 (riktig tid). NICE! Nu har jag varit hos Björklöv och hämtat hennes mei tai-sele. Ska sy en sån! Sen ska vi på brunch på Såstaholm. Guld en söndag!
Kram alla söta mamor!