Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

bianka: det där var bland det värsta jag hört, fy vad hemskt och orättvist! Jag lider med din vän. usch, finner inga ord...

Sole: nu när du ändå bra ligger och slappar och väntar på L kan du allt göra lite nytta och ladda upp bilderna!
    Stackare förresten som blev så bakis - det är verkligen inget roligt tillstånd. Tur att du hade vätskeersättning! Hur känns det idag? Ibland kan man ju vara bakis i 2 dagar...

Sofffy: Ja, Alvin är likadan! Först blev jag stolt som en tupp över att han kan krypa, men nu önskar jag nästan att han hade väntat ett tag till - idag stod jag i köket och vispade ihop ersättning, satte A på golvet vid mina fötter - tre sekunder senare var han ute i hallen och försökte äta på vagnhjulen! Han dras till allt som är farligt eller smutsigt...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Godmorgon! Jag låg vaken i 2 timmar inatt (02-04) och kunde inte sova och ju mer jag försökte desto surare och mer stressad kände jag mig. Men sen när plutten ville upp kl 6 sov jag sov en stock, och Dan tog upp, kom tillbaka kl åtta och sen sov vi till kvart i tio! Skönt och extremt lång sovmorgon för att vara jag

Swe: Vad roligt att J är ledig, lärare och deras många lov alltså - GUD vad skönt! Och roligt att inreda Freddys rum! Starkt jobbat att ni kör i gång första lediga dagen, bäst att ta tjuren vid hornen liksom (du kanske har i bakhuvudet hur många månader jag har hållt på med Alvins rum...)

lillen: Det såg verkligen sjukt roligt ut, hälsa Erik att han kanske ska hålla håret kort iallafall! Något snyggare

ang FACEBOOK så tycker jag det låter konstigt att man måste vara med i sweden först! Jag har startat en stängd grup som några av mina vänner är med i - och vi behövde inte vara med i Sweden för det - konstigt som sagt!

Träff idag
    Det skulle jag gärna, men jag ska eventuellt träffa min "bästis" (vi har kännt varandra i 20 år) som precis har flyttat hem igen efter att ha bott i göteborg. Men det beror på om hon kan eller inte, håller det öppet alltså... Trist väder hursomhelst!

• Plutten forever

Hej hej
    Sole, Hellur, Frill: Hoppas att ni hade det trevligt, men det är jag säker på att ni hade Själv har jag hängt med Alvins gudmor Nora hela dagen.

Usch vilket DEPPVÄDER, alltså jag blir faktiskt riktigt låg på riktigt. Det slog mig idag när jag satte på det nästan oanvända regnskyddet på vagnen att vilken fin höst vi ändå har haft!

Swe: Hur gick det på IKEA? Vad köpte ni? Vad roligt det ska bli att se hur det blir i Freddys rum sen!

• Plutten forever

Swe: Vi har också världens hårdaste betongväggar och vår borr gör knappt en skråma i dem- varje gång vi ska borra lånar vi min styvpappas proffsborr och den borrar som om det vore smör. Helt sjukt vilken skillnad det kan vara på borrar! Så det är nog en bra idé att hyra! Vad kostar det att hyra förresten och var gör man det?
    Vad är det för tapet ni väntar på? Och heltäckningsmatta - so english! Fast mysigt, har jag börjat tycka på senare dar.

bianka: grattis till bokad thailandsresa!! När bär det av och hur länge ska ni vara borta? Rekommenderar starkt en Patapum eller Ergo, om ni inte redan skaffat det.

Nu har jag pysslat igen - vi struntade i att köpa gardiner till alvins rum, har bara en mörkläggningsrullgardin. Jag ville ha den lite finare så nu har jag klistrat ryska gummor längs nedre kanten. Samma gummor som jag (och Swe) har vid skötbordet. Det blev fint!

• Plutten forever

bianca: men absolut inte, tror du att jag får panik när andra inte är ilka pysselgalna som jag? Om du skulle komma hit skulle du få se att det är rätt rörigt och stökigt överallt... tex tar det i genomsnitt en vecka för oss att vika tvätt när vi tvättat. Vi lägger all ren tvätt på en stol, och när tvättberget är så högt att det rasar om man lägger dit en till strumpa så vet man att det är dags att vika Och vår säng är ALLTID obäddad.... jag är långt ifrån så huslig som man kan tro om mig när jag skriver om Alvins rum (jag har ju hållt på i över två månader...)
    Du får prova patapumen nästa gång vi ses, jag har den alltid i vagnen!

• Plutten forever

sole- jag tycker inte heller att det är ok, och vad jobbigt att ha sådana grannar!

hellur- krya på dig! hoppas det inte är långvarigt.

• Plutten forever

TH: Ja det verkar som att alla bebisar tycker att farliga saker är spännande! Undrar varför...

frill: vilken lyxig sovmorgon!

Sole: Det lät gott Själv är jag lite fantasilös och gjorde nyss ett lass (blev 6 portioner) pasta med broccolisås, Alvins absoluta favoritmat. Fast jag har några burkar hemma också så lite variation ska han allt få!

träff på torsdag: jag tror inte att jag kan, fast kanske om det är efter kl 14. Vore kul förstås... Jag har ju en höstlovsledig 12-åring hemma som jag vill hänga lite med också

• Plutten forever

godmorgon! eller god och god... Den senaste veckan har A varit extremt svårsövd när han ska sova första gången på morgonen. imorse ville han upp 5.30. Någon timme senare (efter att ha ätit och bajsat) visade han trötthetstecken, grugg i ögonen etc. Vi försökte lägga. Det tog två timmar innan han somnade! Aaaaahhh jag höll på att bli tokig! Två timmar av skrik och gnäll nör vi turades om om att ta upp honom, lägga honom osv. Till slut somnade han (efter att ha varit vaken i 3 h 45 min) snyftandes....

swe: vad skönt att ni fick upp skååen och kul att börja röja i skrubben! Eller rummet menar jag.

• Plutten forever

forts.. (blev avbruten)

Vivs: Vilka fina kort! Ska ni skicka ut dem som julkort?

ja det var nog det enda jag inte hann skriva...

• Plutten forever

swe: Tack för tipset, ska köpra den imorgon! Pepparkaksgubben är min favoritfugur i luciatåget! Stackars F som fick ont av sprutan, men bra att ni tagit den.

Sole: fina kalendrar, vad har du skrivit på din då? Och vilken färg/form? Jag tror att V:s kräkning var pga konsistens, helt klart! Tar ju tid att välja sig vid grövre konsistens.

björklöv: vilken skön dag! Känner igen det där med att inte vilja ta ur dem, när A somnar i patapumen vill jag inte heller lägga ner honom, det är bara FÖR mysigt! Och grattis till lättare/gladare barn!

Alvin har varit glad och nöjd hela dagen, och somnade nyss utan ett enda pip, vi har aldrig haft minsta problem med nattningen - det är dagsvilan som är problem som sagt... trots att jag ser att han är jättetrött. Ska bli intressandt att se hur det blir imorgon!

Vivs: Tack för komplimang om rullgardinen, jag klippte ut gummorna från ett tyg som Alvin gillar och limmade på med textillim, hur lätt som helst. Och nu slipper jag ju fixa "riktiga" gardiner. Smart!

Frill: Fick du behålla kjolen ren eller slutade det med att du drog på dig bröllopsklänningen?

Och krya på dig Hellur! Stackare, var inte du tokförkyld för bara ett par månader sen?

Nu - middag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6