Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Och jag som trodde jag var först! Så är jag bara fyra. pinsamt...

Swe: Hur länge är en tråd öppen, är det tre månader? Så nu har våra små alltså tre månader på sig att lära sig äta, krypa, sitta och stå! Tur att du inte skrev "gå" också, då hade Alvin fått prestationsångest.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

swe- men det är ju bra att vi sätter lite press på dem, de kan ju inte ligga och sprattla på golvet i all evighet

• Plutten forever

sofffy: Vad jobbigt, hoppas att det blir bättre nu då när tänderna kommit ut! Vad konstigt att de reagerar så olika, Alvin har fått två tänder i nederkäken, men reagerade inte alls, ingen feber eller gnällighet. Å andra sidan sov jag ju knappt på hela sommaren pga Alvins amma-varje-timme-grej, så jag har fått min beskärda del
    Ang. bilderna, det är "vanlig" upplösning, dvs som kameran var inställd. Framkallade på fujicolors hemsida, de kostade ca 120 kr/st har jag för mig. Ramarna är köpta på IKEA.

• Plutten forever

Tack för idag! Blev ganska kort med trevligt som vanligt. När vi är så många blir det alltid att man inte hinner prata med alla, och när man säger hejdå kommer man på att några har man inte sagt mer än Hej till, det är tråkigt. Tex J79 och Lillie74 hann jag knappt mer än hälsa på (plus några fler). Jaja, tur att vi ses så ofta då!

Ginger: jättesvårt val, jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort. Men jag tror att jag tagit med Alvin ändå... Fast han har å andra sidan ingen han har varit mycket hos, han är t o m lite rädd för sin mormor. Gör det som du känner i hjärtat är rätt! Det kanske ät svårare att lämna bort J om några månader när de kommer i den där sepatationsfasen man hört om, så du kanske ska "passa på". Äh, jag vet inte.

• Plutten forever

Swe: vad roligt, har du några favoriter än? Jag gillar "ketchup ska prutta", "Sjörövar-fabbe" och den om hajarna... "och det kom blooooooood, em massa blooood" skrattar A alltid åt när jag sjunger

• Plutten forever

Jag vill också ha bilder av er som fotade! Snälla! Jag tar med mig kameran varje gång men glömmer alltid att fota av ngn anledning. Idag blev det bara två, ett på Sofie och Viktor och ett på Ragnhild och Edwin.

NÄSTA gång ska jag fota som en galning. Jag lovar

• Plutten forever

TH: Alvin skrattar inte riktigt sådär, men nästan! När Dan busar med honom skrattar han sådär i attacker, att han liksom väntar på att Dan ska göra samma grej igen så att han kan skratta mer... det är ju underbart. Jag är däremot tyvärr inte lika underhållande, men han brukar skratta när jag pussar honom på låren.

• Plutten forever

sole, björklöv och TH: jättefina bilder!
    swe: ja, vi ser jättestolta ut! (men det är vi ju också)

• Plutten forever

Hellur: Stackars W och stackars er!! Vad jobbigt! Alvin har varit snorig en vecka nästan, men ingen feber. Du vet väl att det finns Nezeril för bebisar (som droppar, inte spray) och det funkar MYCKET bättre än koksalt. Vi har använt det till natten, och kört koksalt under dagen. Hoppas han blir bra snart! kram!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6