Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Abc- åh så skönt att nätterna är bra för er nu! Efter allt kämpande! Det funkar nästan bättre när J lägger honom, så det är inte det som är problemet. Jag tror helt enkelt att han inte vill sova, det är för roligt att vara uppe med oss.

Vivs- det låter som ett härligt dygn! hoppas J börjar sova bättre snart!

Plutten- nej barnfri såklart! därför har vi lång framförhållning så man hinner reservera mormor/pappa/grannen!

20 minuter ikväll mot 45 igår- en klar förbättring iallfall!

• Swenglish

Helt galet att första barnet i tråden fyller ett om typ två månader! Men TH, lunchen behöver inte alls bli dyr, det kommer typ bli knytkalas med champagne (eller typ budget-champagne=cava)!

Frill- trist med förkylning!

Freddy sov till 7 med endast ett uppvak som krävde Js (korta) inasats och några mindre uppvak som han fixade själv! Ja ja ja det går åt rätt håll!

Den 5e är trettondagsafton så vi kanske ska skippa den dagen

• Swenglish

Frill- tråkigt med ont i huvudet! Men återseendet blir desto ljuvare när du får träffa oss igen! Grattis till bytet av BVC-tant!

TH- vi ska vara hemma hos PippL8 och lyxa oss! Du kan ju hålle datumet i åtanke!

Vi håller oss också här hemma idag, eventuellt möter vi upp med BVC-gruppen som jag försummat. Men imorgon vill vi nog hänga!

• Swenglish

emma- välkomna tillbaka, låter som om ni hade det jättebra!

Björklöv- grattis till den goda nattsömnen! har också en sån trasa, den är jättebra plus att man kan köra den i maskin!

Zul- jag köpte min trasa på Hemslöjden på Sveavägen!

frill- då är det inte långt kvar till ålning för A! Håll i ljusstakarna!

• Swenglish

Sole- det är väl så att de inte ska få fler än tre mål välling/ersättning per dygn, så då kan du ge tex morgon-mellis-kväll (gröt i ditt fall alltså), då kanske det inte behövs någon ersättning?

• Swenglish

Sole- eh, nu läste jag att det är jobbigare med gröt än med flaska, och det är det ju... Jag ammade förut till frukost, men min bvc-syrra rekommendeerade gröt/välling på morgonen nu när de är så stora.

• Swenglish

Pippi- jag har lust att luncha! Kanske i Dieselverkstaden? Tid spelar ingen roll för mig!

Plutten- TACK för igår, och tack för att vi fick invadera! Magen verkar ok peppar peppar!

Sole- TACk för inflyttningspresenten till F- en ny favorit! Vi läser för F ibland, han tycker det är roligt en kortare stund.

• Swenglish

Plutten- jag ska köpa Knacka Knacka, den var ju jättebra!

Hellur- med risk att låta som den Hausfrau jag är- är den där lilla dammsugaren som ni har bra? den som står framme menar jag? Suger den upp grus och hår och så?

• Swenglish

Sole- nu loggade visst Pippi ut, men ska vi bestämma klockan 12 på Dieselverkstaden? Jag textar henne.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6