Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Goddag!
    Tack för igår Pippi och Sole, mycket trevligt!

F har sovit rätt dåligt inatt, vaknat ofta och gråtit och vid fem ammade jag honom efter han hade skrikit en lång stund (men blivit helt tyst och sträckt sig efter mig när jag kom in efter att J kämpat en lång stund. Mammig period? Hoppas INTE!) Har varit och shoppat lite helt ensam och nu har J tagit ut F igen och jag är ensam igen, sååå skönt! Vi är bjudna på middag ikväll, men jag vågar inte ta med F och rucka på hans rutiner nu när han inte sover så bra, så J får gå ensam och jag får sitta hemma... Tråkigt. Vi har tagit julfoto på F, vänta lite så ska jag lägga upp!

• Swenglish

Plutten- det låter mycket trevligt med vin- och spelkväll, fast undertonen var sorglig, men mindre trevligt med baksmälla!

• Swenglish

Vi följer med på middagen ändå. Han måste ju kunna somna i vagnen, i jul på semester kommer han att behöva göra det typ varje kväll. Får se hur det går!

• Swenglish

Sole- kul med kompis-bebis!
    Plutten- jobbig natt...
    Emma- ojoj, vi får nog sänka sängen nu tror jag!

Kvällen gick Ok, F lekte med två äldre pojar, typ 3 och 5 år och ÄLSKADE det! Då fattade jag vad kul det ka bli med syskon! Han somnade ammandes och vaknade ett par gånger och grät, vid tio gick det inte att söva om honom och vi åkte hem. Sen somnade han ok i sängen efter lite välling men vaknade tre gånger under natten och skrek otröstligt. Vis sex gick J upp med honom, sen sov vi alla från åtta till halv tio. Jag vill att F sover som Viktor, det låter ju helt underbart!

• Swenglish

Plutten- åh vad roligt!

Lillen- lycka till med kuren!

Här har vi haft en dålig natt. f vaknade många gånger på kvällen och grät, och vid 4 grät han helt otröstligt, J tog över, det blev ännu värre. Till slut tog jag upp honom och vaggade och vyssade. Han blev tyst men somnade ALDRIG, till slut ammade jag honom och lade tillbaka honom i sängen. Vid sex grät han igen och J lyckades få honom att somna om till 10 i 7. NÄR ska det bli bättre och hur ska vi göra? Han har hållit på med att vakna och gråta hur länge som helst nu!

• Swenglish

Majlinsa- vi har funderat på det, men dels så skrek han så innan vi flyttade honom, och dels så kanske han blir helt förvirrad om vi flyttar tillbaka honom? Men allt tål att tänkas på!

• Swenglish

jörklöv- jobbigt!

Sole- hurra för jättebra nätter!

Hade gärna setts i eftermiddag, men ska på BVCs info om säkerhet, kan nog bli intressant!

• Swenglish

frill- trist med allt på ända!

Hellur- sjuk igen?! Stackars!

Zul- fy vad läskigt att sätta i halsen, är livrädd för det!

Björklöv- grattis till ålningen!

Undrar också vilka tidsspann ni har mellan måöen på kvällen? Just nu har vi mat vid 17 (en stor burk), amning vid 18 och välling strax innan sänggåendet, dvs vid kvart i 7. Ska man ge grö också kanske? Byta ut amningen mot det?

• Swenglish

Zul- jo så är det ju att alla är olika! jag trodde att gröt och välling var likvärdrigt, eller tror du gröt mättar mer?

Soffy- lyxlunchen kommer ju att vara på en lördag, men du kanske jobbar då också eftersom det är en mäklarfirma?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6