Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Plutten- men tror du det går in en massa barnvagnar? Har aldrig åkt den men jag provar gärna!

• Swenglish

Frill- vi har också velat äta där länge och nu äntligen fick vi, och det var jättegott och trevligt!

Bianca- det låter härligt med så bra sömn, önskar F kunde ta efter A...

Lillen- skönt att ni mår bättre!

TH- de där gottegropsbullarna lät goda! Vi kanske ska fika hos dig istället?

Ang Andys så träffas jag gärna där nån gång, vi har varit där med BVC-gruppen och döm om min förvåning när det var helt öde där, och man fick ha vagnen med in! Men som Hellur sa så är det nåt jippo där nästa vecka från och med onsdag, men veckan efter? Det kan bli storträff eftersom där är så mycket plats!

Påminner om Ikeatripp på tisdag om någon vill hänga på!

Ikea tisdag

Plutten
    Swe

• Swenglish

TH- jag säger: Gonatt min älsklig sov så gott

Lillen- ska man ramsa så fort de gråter när man har gått ut? Jag har gjort det hittills men undrar om jag ramsar för mycket? Hur gör ni?

• Swenglish

Hej!

Engelska gästen har farit nu, har varit trevligt! Däremot har vi en totalt 8/9månaderskrisi bebis, klängig, sover dålig, helt ombytligt humör, äter mycket sämre...kul! När han han är arg/ledsen sträcker han sig efter mig och bara jag duger. Väldigt frustrerande!

Bianca och Sole- sååå avis på ert sovande!

Lillen- om I vaknar och är ledsen, går du/E direkt och ramsar då eller väntar ni ett tag?

Emma&Hellur- Lillen har kört Anna Wahlgrens Sova Hela Nattenkur, info finns tillexempel på annawahlgren.com. Jag har kört nån slags light-version, med buffning och försöker få honom att lystra till en ramsa. Däremot funkar ingen ramsa i världen när han vaknar och skriker vid 4-5 som han alltid gör... Det enda som hjälper är att amma. Vi har kortat ner läggningarna, det tar ca 10 minuter innan han somnar, men han gnäller alttid.

Lillie- jag rekommenderar absolut att ta bort nappen, F vaknade också massor innan vi tog bort den, nu vaknar han högst 2-3 gånger på natten. Det tog en natt så hade han glöt den och inte ens den natten var särskilt jobbig. Jag upplevde dessutom att han blev mindre gnällig på dagen också efetr att den var borta!

Frill&Pippi- hoppas det gick bra idag!

Plutten- tråkigt med bakslag, men det har säkert att göra med 36-veckorssprånget! 9.30 blir jättebra imorgon!

• Swenglish

Lillie- vi tog bort den helt. Vi har haft en kanin i sängen sen han var pyteliten, men ha bryr sig inte om nån snutte. Inte har han tagit tummen heller (än).

• Swenglish

Goddagens! Man är lite matt efter 6 timmars tripp till Ikea (inklusive dit- och hemresan). Men det var mycket trevligt, och bra ställer med mycket plats och barnvänligt att äta/fika på! Här ska också barnsäkras nu!

F to just precis sina första krypsteg innan han hamnade på magen igen!

Jag vill träffas i veckan! Torsdag?

• Swenglish

Sole- usch?!?! Så får du inte såga, nu blir jag ju jättenyfiken! Vi har börjat bada F varje dag i hopp om att han ska sova bättre, fast jag egentligen är emot det pga uttorkad hud osv. Vi brujar ha barnolja i badet, använder aldrig shampo, sällan tvål. Vad var det för artikel, kan du inte länka till den? Han badar antingen med pappa eller i baljan, han kan ju sitta i den själv så det är inte så jobbigt.

Björklöv- roliga framsteg! F har kommit på hur man sätter sig upp i sängen, men kan inte lägga sig ner igen=man får springa ut och in...

ABC- F var ganska lugn i magen , och jag tycker det har stämt hittills iallfall!

jag kan inte på torsdag, ska träffa en kompis jag inte sett på länge! Men är på nästa torsdag! Om vi blir många kan vi ju kanske vara på Andys i Sickla, det blir ju inte så adventigt men lite smidigare?

• Swenglish

Hellur& Sole- nu är vi ju jättenyfikana på vad det är för färdigheter som lärs ut???

• Swenglish

Sole- nej, inte rädda för att han ska hamna under vattnet, man måste ju sitta bredvid hela tiden!

• Swenglish

Här är swe! Jag har varit inne och läst, men inte hunnit skriva då F är mycket gnällig just nu. Tillbringade gårdagen med att tycka synd om mig själv, förkyld och bebis som bajsade 7 bajsblöjor, varav några med (äckelvarning) snor i... Men man inser hur lyckligt lottad man är när man läser om er, Zul, J79 och Lillen! Fy bövelen för cancer och sjukdom!

Sole- roligt med Mamma! F säger bara dadadad och babababa och wawawawa. Men tror han kommer tala senare än andra, efetrsom han har två språk att redan ut i sin lilla hjärna!

Frill- hoppas nya tanten är bra och kul att det känns bra att jobba!

Hellur- hoppas det går bra att jobba idag!

Soffy- grattis till lönen!

Bianca- såklart det inte kommer regna, du kommer komma hem nygift, brun som en pepparkaka och lycklig!

Ginger- hoppas gnäll-J är borta idag och att du fått sova!

TH- det måste vara jobbigt att ständigt ta på glasögonen igen! Finns det inte såt slags gummiband som går runt huvudet på dem, har för micg att jag sett nåt sånt? Fast det låter inte helt säkert...

Läggningarna fortsätter med skrik. Igår lugnade han sig inte förrän jag kom in, och jag satt bredvid honom tills han somnade. Sen var jag uppe 23 och 24 när han grät och klockan 5 ammade jag och han somnade om till kavart över 6. Nu somnade han igen och jag ska också gå och knyta mig. Kram på er alla! Vill ses MYCKET nästa vecka!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6