• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Här är det öroninflammation
    W har ätit väldigt lite idag, har vänt bort huvudet eller skrikit när vi försökt ge honom flaskan, bara ätit det vi gett med sked som gröten och smakisarna. Dessutom har han haft hysteriska utbrott då han skrikit rätt ut.
    Vi ringde jourmottagningen och fick en tid nu i kväll. Det konstaterades snabbt att han har öroninflammation på höger öra. Min stackars älskling! Det gör så ont i mitt hjärta att se honom så ledsen. Åkte till jourapoteket och hämtade ut penecelinet som vi redan gett första dosen av. Hoppas han mår bättre snart och blir sig själv igen.

• Hellur

Tack för alla krya på dig till William! Ni är så gulliga.
    Idag mår han bättre, tack och lov. Penecillinet kickade verkligen in fort. Han äter igen och är gladare igen. Så skönt att min glada älskling börjar må bra.
    Jan är tokförkyld fortfarande men det får vi väl stå ut med ett tag.
    Hoppas inte W blir ett öron barn. Nu känner vi i alla fall igen tecknen om han skulle få samma igen.

Zul - Får verkligen hoppas att A blir fri från förkylningen innan ni åker och att hon inte får nån infektion. Hon har ju haft den ett tag så då borde det redan ha brutit ut?
    Ja det började med förkylning för W och när febern lagt sig bröt öron infektionen ut, det är tydligen vanligt att det sätter sig i öronen.

TH - Grattis Ida på namnsdagen!

Bianca - Vad har det tagit åt A? Han som har sömnvanor som jag vill W ska ta efter Hoppas han kommer tillbaka till sin vanliga sömnrytm snart. Kanske han är i en utvecklingsfas?

• Hellur

Vivs - Lycka till med huset! Det är så spännande att vara med i budgivningar, men otroligt nervöst och frustrerande. Man är ju inte ensam om att vilja köpa.

Swe - Tyckte också det lät mysigt med barnvagnsteatern. Har varit på soppteater med en leverantör förut, var mysigt. Inte samma sak men nästan fast utan barnvagn.

Ginger - Hoppas även J kommer tillbaka till sina gamla sovrutiner igen. Vet hur du känner dig. Hoppas han bara är i en fas.

Frill - Dagis ja. Känner mig helt lost. Vi har inte ställt oss i kö ännu, ska göra det men det har inte blivit av. Har inte bokat in några studiebesök heller (känner mig usel). Tänkte kolla vad som finns runt omkring oss och boka in där tror jag. Vi kommer leta hus till våren och kanske flyttar innan han börjar, hur som helst ska han inte gå där så länge i så fall.

• Hellur

Frill - Vi kommer nog också gå ganska mycket på läge. Tror de flesta är bra, det hänger ju oftast på personalen. Men en fin gård vill man gärna att det har.

• Hellur

Här var det dött idag... är så otroligt uttråkad!!! Har suttit inne i 4 dagar nu. Vill ut och träffa folk.
    Vad sägs om träffar nästa vecka?

Sångstund öppna fsk. Liljeholmen onsdag kl. 10:00
    Hellur

Träff torsdag:
    Hellur

Kan måndag med, men vet inte hur W mår, är fortfarande lite hängig. Men om han är frisk så kan jag då med

• Hellur

Hej!

Verkar som många vaknar mer på nätterna nu. W hade precis börjat lära sig äta mindre på natten innan han blev sjuk och nu har jag varit uppe med 1-2 timmars mellanrum i tre nätter. Trodde det berodde på att han är så otroligt förkyld och täppt. Han äter mindre alla måltider men mer ofta. Vad är detta??? Det kanske är en fas då?

Även W har börjat vakna tidigt, runt 5:30. Vilket INTE är ok och morgon här. Han har sovit till runt 6:30 förut, vilket varit ok.

Efter denna veckas vakna nätter pga. sjuk och kinkig William är jag helt slut och de två senaste nätterna har varit värre. E har gått upp med W vid 6 två mornar på raken nu och jag har fått sova ut lite. Skööööönt!

Igår var det W's dop. Det gick jätte bra! Var lite oroliga med tanke på att han är besvärad av förkylningen men det gick super. Prästen var jätte mysig och W höll låda i kyrkan
    Smörgåstårtorna vi beställt räckte precis. En kompis hade bakat tårtorna, med super goda fyllningar.

• Hellur

Plutten - Skönt att bli av med allt skräp man samlar på sig Vi är experter på att ställa ner saker i förrådet.
    Vi har ju gjort om klädkammaren till W's rum och det har en fondvägg som är i ljusgrönt. Bra färg val

• Hellur

Kan tänka mig träff i eftermiddag, om William blir gladare, är så otroligt gnällig och mammig idag. Och så länge det är ok med er att han är väldigt förkyld?

Träff Måndag (em?)
    Sole
    Frill
    Hellur (ev)

• Hellur

Vivs - Grattis till huset!
    Hoppas du kryar på dig.

Sole - Skönt att det gick så bra att lämna bort V över natten.
    Frågade bvc om bortstning av tänder, hon sa att man ska göra det varje dag. Vi började men sedan blev W sjuk och det har bara varigt väldigt skrikit och rörigt så har hoppat det. Återupptar igen när han blir bättre.

• Hellur

Jag följer inte med på promenad idag. Är lite lat och har dessutom lite att fixa här hemma samt nåt ärende jag borde göra.

Ginger - Följer gärna med på sångstund på onsdag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6