Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Plutten - Ja det var en söt liten tös. Bra bild!
Plutten - Ja det var en söt liten tös. Bra bild!
Ja här var dött
Idag är det min tur att gå upp med William. Vi tar en helgmorgon var, så båda får sova ut. Inte roligt när han vaknar innan 6. Men men, sitter med en kopp te och tidningen. W knatar runt i sin gåstol och pratar med möbler, väggar, gardiner, ja det mesta Så sött!
Swe - Hoppas natten gick bra och du fick sova en hel natt!
Känner mig fortfarande hängig, ett otroligt kraftigt virus vi drabbats av, men ska försöka komma ut lite idag och få frisk luft. Det brukar man alltid må så mycket bättre av. Har dessutom börjat trötta rätt så rejält på vår lägenhet.
Plutten - Ja den tråden måste jag kolla. En ny kull marsmammor. Men tror inte de är lika trevliga som vi
Jo känns som jag varit sjuk i evighetet, som tur är mår William bra. Han fick sin sista antibiotika kur i morse.
Har fått hjälp av mina föräldrar i veckan samt att E jobbade hemifrån i fredags, hade sån otur att blev sjuk den veckan då E hade ansvaret för golftävling på jobbet. På kvällarna har E gjort allt samt hjälpt till med W på nätterna.
Idag ska vi åka ut en sväng och kolla upp lägen på några hus som är till salu som vi är intresserade av, visning först nästa helg, men vill kolla in området osv.
Swe - Vad jobbigt! Men skönt att han inte använder napp längre.
F kanske behöver äta en gång på natten, vissa barn klarar inte en hel natt utan. Har läst att det är vanligt upp till ett års ålder.
Kan också vara så att han blir mer mätt den dagen han även får välling samt mat mitt på dagen? Vet ju aldrig hur de små liven fungerar. Han är ju faktigst inte så "stor" ännu. Försöker alltid tänka så när alla andra verkar ha rutiner, äter det ena och det andra, sover hela nätter osv. Alla barn är olika och kräver olika.
Hoppas verkligen det blir bra snart!
Pluttmor - Vad duktig du är! Nu får jag dåligt samvete för att jag bara ger burkmat till W, men har inte orkat laga eget ännu. Ska ta fram de böcker jag har och börja koka, mixa, mosa jag med
Tack för tipset om att frysa ner buljongen.
Dreamer23 - Välkommen till världens bästa tråd
Sole - Jag träffas gärna i morgon!
Orkar inte leta fram listan som började skrivas, så gör en ny.
Träff Tisdag:
Hellur
Sole
Jaha, då var även jag fast i Facebook världen. Har hela tiden undrat vad det är bra för och vad som tar sån tid... nu vet jag Nu bor jag vid datorn, suck. Ska leta tillbaka efter era namn på er som är med och lägga till er.
Pluttmor - Nä, menade inte så. Är bara så imponerad över er som fixar så mycket. Tycker sånt är roligt men har blivit så lat sedan jag blev föräldraledig och har inte orkat den senaste tiden.
Bianca - Skön natt. Hoppas det håller i sig!
Skrapan i morgon låter bra. Är också sugen på att se den.
Träff imorgon Tisdag i Skrapan kl 13.00:
Hellur
Sole
Frill
bianca2
ABC08
Ginger
Ska vi ses vid huvudentrén på Götgatan?
Swe - Tråkigt med tvättmaskinen! Hoppas den går att fixa. Man tvättar ju mer än nånsin nu när man har en liten som äter och kladdar.
Sole - Om det är lättare för dig att ge mat vid 10 så gör det, så länge du och V är nöjda. Min bvc sköterska sa att man kan göra så om det är lättare. Vet inte när man bör hålla fast vid det som ett lunchmål.
Jag ger W mat runt lunchtid, men ibland när jag ska bort så ger jag tidigare för att, som du säger, slippa värma mat och hålla på.
Nä usch vad sorgligt! Jag bara grät och grät när jag läste.
Björklöv - Förstår att du sov dåligt. Man blir helt tagen av en sådan här sak.
Ginger - Vad läskigt! Nu kommer W vara fastspänd hela tiden.
Pluttmor - Stackare! Hoppas den onda ryggen går över snart och att det inte är något allvarligt.
Sole - Hade varit kul att ses men ska till öf nu på förmiddagen sedan är det mamma och pappa träff i vår förening som jag tänkte titta in på.
Igår var jag ute med några gamla jobbarkompisar. Det var trevligt! Vi hade alltid så roligt ihop på jobbet, de har alla slutat nu. Drack inte mycket alls men har sovit dåligt, drömt jätte mycket och känner mig helt sänkt idag. Jaja, man mår som man förtjänar
GRATTIS på födelsedagen Frill!!!