• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Frill

grattis på födelsedagen!

Plutten
    ha ha ja V har precis ätit lunch nu
     Funderar på om han inte ska få gröt vid den här tiden coh riktig mat vid 17. Det blir ju ändå middag för honom sen. Ska tvätta en maskin, äta lunch själv och räknar kanske at var ahos dig runt 14-tiden? jag ringer när jag går iallafall

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

åh läste tråden där vi alla började komma hem från BB med våra bebsiar - nostalgi på hög nivå!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

nu är det jag igen!
    har fått svar på varför man ger välling (eller gröt som är samma näringsvärde)

Man ger det för att de ska få extra mineraler, vitaminer och framför allt järn som de behöver nu. I andra länder där de inte äter välling får de järntillskott, det ger vi ju inte här. Allt detta enliugt min BVC-sköterska

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

pluttmorsan
    tack för en trevlig em! Hoppas Alvin blev på bättre humör!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Swe och plutten
    jobbigt med gnälldagar, de tar på krafterna!
    Fast swe jag har nog aldrig tänkt på att Freddy gnällt när han ska sova när vi umgåtts, men då kanske det har varit bra dagar?

V är på strålande humör idag och det är skönt då L är i Sundsvall över natten.
    han kör gärnet med gåstolen över mina tår och jag surfar en typisk kväll hos oss alltså

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

plutten
    nä jag tycker inte du är tråkig iallafall

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Godmorgon!
    Undra ifall det beror på att V nu får en stor burk mat till lunch + en stor halv burk fruktpuré samt 1 172 portion gröt,men han har sovit nonstop från 20-till 07.30 två mornar i rad! Känns superduperduper!!

TH
    V dregglade hur länge somhelst innan men attackerade precis som Ida innan tänderna kom. Sen på lördagen innan (de kom på måndagen) så var han jättegnällig.

Lillen
    Lycka till med prishöjning!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    Plutten
    ha ha ja det är ju det som är tricket, ger inte ni era barn 1172 portioner gröt på kvällen?

Swe
    jobbigt att han är svårsövd! Kan det vara en fas kanske? I växaboken står det ju på varje fas att de kan börja sova dåligt. Lycka till iallafall på kontrollen!
    Kul att j gillade avtrycket! Jga var hemma hos vår förskolefröken igår och målade så nu blir det en present till fars dag!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

ja! Boka Kvarnen!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6