Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Det finns inga ord, det var det hemskaste jag hört. Hur kommer man över nåt sånt? Man gör det nog inte.
Det finns inga ord, det var det hemskaste jag hört. Hur kommer man över nåt sånt? Man gör det nog inte.
Björklöv- ja usch förstår att du sovit dåligt!
Sole- ska träffa BVC-gruppen idag, jag träffar typ aldrig dem så det känns som att jag "hamnar utanför"... Men jag gillar ju er bättre!
Hämtde ut teaterbiljetterna igår. föreställningen heter "Lite fantasi" och kretsar kring Povel Ramel. Soppan är kall sparrissoppa med creme fraiche.
Grattis Frill!
Gnäll- Freddy är här idag... Börjar bli så trött på läggningarna, både dag och natt, alltid är det gnäll innan han somnar. Suck. Idag var vi hemma hos en i min BVC-grupp, och han somnade till slut efter mycket gnäll vid 4, vaknade efter en halvtimme. Somnade om och jag fick väcka honom strax före 6. Då var han så trött att han inte ens orkade äta gröt. Så nu har jag ammat och lagt honom, och han gnäller och gnäller. Får kämpa hur länge som helst för att få honom att somna. Jobbigt!
Sole- perfekt med glad bebis när pappan är borta! Nej, jag är ju inte van vid jobbiga läggningar så jag är ju bortskämd antar jag. det här med jobbiga läggningar har nog inte pågått så länge, men det känns som en evighet. kanske har det att göra med avsaknaden av napp? Han somnade direkt han fick nappen förut. Å andra sidan vaknar han inte på långa vägar lika ofta nu så det är kanske nåt man får ta.
Usch vad jag klagar, fick dåligt samvete när jag satt och strök honom över pannan för att han skulle somna - jag har ju min son i livet att stryka över pannan. Vad lyckligt lottad jag är.
Lillie- skumt, mitt inlägg kom inte med! Skulle säga: förlåt att jag aldrig svarade på ditt sms, glömde totalt! Du lät inte alls barsk! Precis, det är sparrissoppa, så veg. Och tack för pengarna, de har kommit in på kontot! Man har barnen i knät men det går säkert att lägga dem på golvet en stund. det blir lite kladdigt, men det gick bra!
Nu somnade F tror jag - två timmar efter jag lade honom... Han har gnällt ibland, legat nöjd ibland. Tror han vill han nåt att tugga/suga på, men inget jag gav honom tog han, utom min hand, och med två tänder är det inte så skönt...
Han har inte somnat än...
God morgon!
TH- F dreglade extra mycket när tänderna precis kom upp, men det är först nu efteråt som jag upplever att han absolut vill tugga på nåt, kanske är det fler på G?
Lillen- hoppas det går som ni vill med budgivningen!
Sole- åh vad bra! Då finns det hopp för Freddy också när han börjar äta mer mat!
Plutten- han somnade till slut ordentligt klockan 21,(hade lagt honom halv sju). Vet inte vad det är, övertrött, tänder, förkylning, ingen napp? J blev så glad över avtrycket att han fällde en tår!
Idag ska vi äntligen på 6-månaderskoll (läkaren var sjuk förra veckan). Jag tycker F ser så trött ut hela tiden, påsar under ögonen. Han är jättesvårsövd nu, vet inte om det beror på avsaknaden av napp eller nåt annat.
Bianca- 19.30 tycker jag!
Frill- låter som en perfa födelsedag! Åh, jag vill också klippa mig! Tror jag ska klippa page, vad tror ni om det? Eller kommer jag se tantig ut?
Vivs- grattis till försäljningen!
Plutten- Fick också mos-paket idag, men har inte hunnit öppna än!
6-månaderskollen idag gick jättebra, F kunde det man skulle kunna och väger nu 8,7 kg och mäter 71 cm.
God morgon! Vi har min svägerska och pojkvän här på besök, och hon berättade att hon är gravid! i vecka 6 så det är jättetidigt, men så roligt!
Björklöv- jättejobbigt. Hoppas det blir bättre snart!
TH- det såg roligt ut!