Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Jag blev glamourförälder Är nog för att jag har en bugga? Känner mig inte speciellt glamourös för övrigt.

• Pippil8

ABC08 - vad SKÖNT att natten gick så bra! Jättekul! Finns ju hopp om sömn även för oss då

E är snorig sedan ett bra tag tillbaka så jag törs inte träffa andra mammor - känns lite som hus-arrest. Speciellt eftersom jag ju var hemma i en vecka när han hade njurbäckeninflammationen. Jaja, det går över. Och i morgon kväll ska jag ut och träffa folk

Ur mitt för tillfället oerhört innehållsrika liv kan jag rapportera att även jag upptäckt hur billigt Willys faktiskt är samt att jag i natt varit uppe och försökt söva E utan tutte i alldeles för många timmar. Nu har jag gjort storkok barnmat igen så till kvällen ska lilleman få pröva tex-mex-kyckling med cous-cous och majspuré (på coops extra-söta majs, grymt god). Jag äter upp den själv om han inte vill ha - så god är den!

Gillar era barn välling? Har blandat med hälften ersättning men han är inte så förtjust. Han vet väl att han får tutte om han nekar vällingen

• Pippil8

Björklöv - jag skulle önska mig lite böcker tror jag. Och kläder förstås. Och beroende på vem som skulle ge så skulle jag önska något egen-hantverk, typ snickrat eller stickat eller så.

• Pippil8

J79, här är det precis likadant! Fast det är kl 0310 som gäller. Och vi har vägrat tutte i två nätter nu, inte alls kul... Hoppas det går bättre för er.

• Pippil8

J79 - hur gick natten? Här var det M som fick gå upp och E hade tydligen varit vaken i 20 minuter men inget hysteriskt skrikande eller så. Skönt!

Angående tomtedräkt så tyckte jag det var rätt töntigt för sisådär 7 månader och en vecka sedan men nu kan jag inte tänka mig en sötare tomte än Edvin Fast jag har inte köpt nån dräkt men det är inte omöjligt att det blir nån.

Sole - du är ju för gullig Jag håller med!! Det är verkligen i nöd och lust som jag har er! Tänkte på det häromnatten också att jag gillar stämningen här - det är inte alltför hurtigt men inte heller så där total gnäll-stämning som det kan vara ibland. Me like

TH - hjälp vad det händer mycket! Vad kul! Förstår att du är glad. Jag tycker det är jättespännande när E gör nya grejer

• Pippil8

Hej hej! Idag har jag jobbat, hjälp vilken annan värld det är! Jag är verkligen inne i ett helt annat tempo när jag kommer hem från jobbet jämfört med när jag varit hemma. Märker att M som varit hemma med E är sååå lugn efter dagar hemma med E. Rätt skön lunk Kommer sakna den när jag börjar jobba på riktigt om några veckor.

J79 - E sov ända till 0530 i morse Hoppas på samma sak nu i natt! Kul att det går bättre även för er.

I morgon är det FREDAG! Härligt va?! Och fars dag på söndag. Ska era barns pappor få nåt?

• Pippil8

Idag har jag varit otrogen mot er och hängt med en i min bvc-mammagrupp en stor del av dagen

Lillen - skönt att flytten går bra men HEMSKT med så hög feber (jag tyckte i alla fall det)! Hoppas det går över snart!

Frill - vilken hemsk bvc-sköterska! Kan ni inte få byta? Jag tycker de ska få en att känna sig som en ToppenFörälder, för då tror jag man blir en sån! Okej att ge lite tips, men inte få det att låta som kritik. Angående att börja jobba så tänker jag fortfarande ibland "men är det verkligen bra för mitt barn att jag börjar jobba så tidigt" och så skäms jag genast när jag inser att han inte ska ligga instängd ensam i ett mörkt rum när jag jobbar utan vara med sin pappa som han redan umgås med en hel del...

Pluttmor - STACKARS dig, du måste haft en hemsk natt

Vivs - jag blev också jätteglad när jag kom på att det är idol ikväll. Sen undrade jag om det är ok att följa det så slaviskt när man är 34 år? Finns det någon övre åldersgräns liksom?

Lillen - du behöver inte be om ursäkt för långa inlägg. Jag skriver ju jämt sådär långa eller längre...

• Pippil8

Å nej vad synd att träffen hos Swe är på torsdag när jag jobbar. Jaja, det lär bli fullt hus där ändå

Nu är E magsjuk! Fick lite tips av Sole så nu har M varit på apoteket och köpt vätskeersättning samt stannat och köpt majsvälling till lilleman. Har träffat min bvc-grupp idag så man undrar ju hur många han lyckades smitta...

Pip-larssons, hur kom ni in på den diskussionen? Jag minns att jag älskade dem!! Finns de i bokform? MÅSTE ha det till Edvin i så fall!

Bianca - om mamman är extrem-social blir nog barnet inte totalt asocial i alla fall Kul med vigsel på Lanta!

• Pippil8

Fler magsjuka alltså. Lider med er! Här är det oxå magsjukt fortfarande. E började kräkas och diarré i tisdags. Kräks inte längre men 15-20 bajsblöjor per dygn är ingen överdrift. Natten till igår blev dessutom M och jag rejält dåliga Har legat helt däckade igår och större delen av idag (förutom alla rusher till toa). FIFAN säger jag bara. Nu har jag faktiskt ätit en liten portion mat och den verkar stanna kvar.

Hellur - du kanske lyckas bearbeta det utan att få riktigt utbrott? Magkatarr låter annars riktigt vidrigt det också!

Swe - vilket party! Det känns så enormt avlägset just nu

• Pippil8

Fler magsjuka alltså. Lider med er! Här är det oxå magsjukt fortfarande. E började kräkas och diarré i tisdags. Kräks inte längre men 15-20 bajsblöjor per dygn är ingen överdrift. Natten till igår blev dessutom M och jag rejält dåliga Har legat helt däckade igår och större delen av idag (förutom alla rusher till toa). FIFAN säger jag bara. Nu har jag faktiskt ätit en liten portion mat och den verkar stanna kvar.

Hellur - du kanske lyckas bearbeta det utan att få riktigt utbrott? Magkatarr låter annars riktigt vidrigt det också!

Swe - vilket party! Det känns så enormt avlägset just nu

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6