• Anonym (E)

Utredningshemmet Skogsdungen (umeå)

mastress skrev 2014-04-13 17:24:58 följande:
    Jag har ingen juridisk utbildning så jag kan inte hjälpa till i juridiska frågor, jag hjälper bara dom som står mej nära och vänner som står mej nära. Det jag kan har jag lärt mej själv och genom erfarenheter med socialen under min uppväxt tid. Jag kan rekomdera att du tar kontakt med nån står dej nära och som har erfarenhet där du bor i din släkt eller bland vänner du har och även tar lärdom av det du genom går nu. Jag vill inte ta på mej för mycket efter som jag är känslig för stress. Jag hjälper den vän som jag hjälper nu för att hon står mej nära och för att jag älskar henne och hennes barn, vill inte se henne från tas sina barn och att dom ska hamna i familjehem som jag gjorde när jag var 16 år tills jag var 18 år. Jag är idag 52 år och jag lär mej hela tiden hur socialen jobbar och hur dom bryter mot lagen. Jag är förtidspensionerad att hjälpa nån jag inte känner gör jag inte. Jag kan säga att jag blev sparkad av min fosterfar när jag bodde i familjehem när jag svimmade i bastun.
    Man får absolut hjälpa andra med juridiska frågor även om man inte är juridiskt skolad. Du får däremot inte kalla dig för advokat. :)

Svar på tråden Utredningshemmet Skogsdungen (umeå)