• mastress

Utredningshemmet Skogsdungen (umeå)

Jag har en vän som bor på Skogsdungen med sina barn, hör rykten om att en som bor på Skogsdungen alltid får sina barn familjehem placerade. Ova sett om det visa sej att om dom ser att hon kan ta hand om barnen., och att som bott på skogsdungen har fått behålla sina barn. Min vän blev placerad på Skogsdungen utan domstolsbeslut. Socialen hade inte fått något domstolsbeslut på att min vän skulle placeras där med sina barn, hon sa till mej att hon skulle daska till barnen om dom inte lydde, men jag sa till henne att hon inte skulle göra det, och sa till henne att det var ett sätt för få henne bli olämplig förklarad som mamma. Fattar inte hur socialen kan säga till en förälder att om ska slå sina barn, när vi har en lag som säger att det är förbjudet att slå barn. Verkar som socialen gör allt för att ta barn ifrån familjer och placera dom i familjehem.

• mastress

Socialen i Umeå har fyra polisanmälningar, det är bara fortsätta skicka fler polisanmälningar, polisen har vid flera tillfällen ifrågasatt socialen i Umeå och dom kommer snart inte hjälpa socialen i Umeå att hämta barn, från familjer. Har du en bra advokat så kan han göra så att socialen inte får lov att göra något utan beslut från domstol. Socialen måste visa papper på att nämnde domstolen har beslutat att barn ska om hände tas, gäller även om dom ska placera familj på Skogsdungen. Jag kan ta upp detta i ett medlems möte i miljöpartiet om Skogsdungen och socialnämnden kan kolla upp det som sker på skogsdungen, för miljöpartiet har en som sitter i socialnämnden, dom kan tvinga socialen att stänga Skogsdungen. Bästa sättet blir nog snart att låta staten ta över socialtjänsten och inte socialtjänsten låta i komunerna sköta om hände tagande av barn, det innebär att nämnde domstolen läggs ner och att en statlig domstol utser dom om barn ska placeras i familjehem eller inte.. Som det är nu fattar socialen egna beslut och går inte via nämnde domstolen eller någon annan domstol för att placera barn i familjehem, utan deras pedagoger tillsammans med socialchefen dömer.

• mastress

Jag har ingen juridisk utbildning så jag kan inte hjälpa till i juridiska frågor, jag hjälper bara dom som står mej nära och vänner som står mej nära. Det jag kan har jag lärt mej själv och genom erfarenheter med socialen under min uppväxt tid. Jag kan rekomdera att du tar kontakt med nån står dej nära och som har erfarenhet där du bor i din släkt eller bland vänner du har och även tar lärdom av det du genom går nu. Jag vill inte ta på mej för mycket efter som jag är känslig för stress. Jag hjälper den vän som jag hjälper nu för att hon står mej nära och för att jag älskar henne och hennes barn, vill inte se henne från tas sina barn och att dom ska hamna i familjehem som jag gjorde när jag var 16 år tills jag var 18 år. Jag är idag 52 år och jag lär mej hela tiden hur socialen jobbar och hur dom bryter mot lagen. Jag är förtidspensionerad att hjälpa nån jag inte känner gör jag inte. Jag kan säga att jag blev sparkad av min fosterfar när jag bodde i familjehem när jag svimmade i bastun.

• mastress

Det är allvarlig ingen ska behöva leva där det finns mögel. För det kan framkalla allergier hos barn även om dom inte har allergier, och även vuxna kan få allergier om dom inte har haft det förut. jag kan ta upp detta på nästa medlemsmöte i miljöparitet om Skogsdungen när det gäller mögelskador, så det tas upp i kommunal fullmäktige. Det kan leda till att Skogsdungen tvingas stänga.

• mastress

Jag är inte advokat. Jag har inga planer på att bli det, för det är en lång utbildning.
    Jag känner advokater som jag brukar fråga om saker, när jag är osäker på juridiska frågor.
    Det jag kan inom juridik har jag lärt mej själv. 

• mastress

Min vän måste vara på skogsdungen på obestämd tid, hon måste vara med på akviteterna där, hon får inte gå i kyrkan, för att socialen anser det är skadligt för barnen. Socialen verka har total kontroll över henne, till och med stödfamiljen går på socialens lögner.

• mastress

Hon är inte längre på skogsdungen, och socialen har lagt ner utredningen, jag blandade in komunalfullmäktige, och dom som har hand om socialen och familjer där. Hon fick behålla barnen, eftersom det som kommit fram inte skulle hålla i en domstol om att få omhänderta barnen

Svar på tråden Utredningshemmet Skogsdungen (umeå)