• mammutten81

*Fick en lergryta med lock som man har i ugnen

Fick en lergryta med lock som man har i ugnen av pappa och hans fru i julas, den har liksom inte kommit till användning fast den ser ju fin ut i allafall.

Har läst att man kan använda den till köttfärslimpa, men vad mer?

Vad lagar ni i den?

• Svar på tråden *Fick en lergryta med lock som man har i ugnen
  • CB72

Jag gör kyckling i min. Den blir SUUUUUUPER GOD..
    + mycket mer..
    Följde det inte med någon bok i kartongen där dom har förslag på vad man kan göra i den?.
    + En massa skötselråd...

//CB72...

• Aihnoa

Håller med CB72.
    Kycklingen blir kaaaaaanonbra i den. Men man kan baka jättegott bröd i den oxå

Lycka till!

• mammutten81

Skötsel råd följde med, att den ska ligga i vatten innan m.m
    Men ingen kokbok.

Hr du lust och ork ngn dag får du gärna skriva ner några recept.

• Zazla

makaronilåda i lergryta är bland det goodaste som finns

• CB72

mammutten- jag ska leta fram den som följde med min..
    Jag återkommer med recepten som var i den.Om nu ingen annan hinner före..

• Caroline05

Åh, jag var på italiensk restaurang med familjen nån gång & fick en sjukt god förrätt. Det var liksom vanlig gryta med grönsaker, rotfrukter & sånt, fast sedan hade dom hällt över den i en lergryta & liksom bakat ett lock av pizzadeg över hela grejen. Och bara kört in det i ugnen tills brödet var klart...

Svingott verkligen. Plus att det såg jätteproffsigt ut även om det inte är alls komplicerat. Perfekt grej att göra när päronen kommer på besök & man har shoppat skor på rean för hela lönen

• MsJ

Jag gör kyckling i min, kyckling shanghai heter receptet å är det godaste som finns....

• SkogsKajsa

Jag gör åxå kyckling. åsså lägger jag tärnad potatis runtom kycklingen å den potatisen blir ännu godare än kycklingen tycker jag!
    En aboslut favorit på matbordet!

Svar på tråden *Fick en lergryta med lock som man har i ugnen