Inlägg från: Mogika |Visa alla inlägg
  • Mogika

Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?

Jag bor oxå i Västerhaninge och går på handens mvc, är jätte nöjd!
    Har dock inte träffat Eivor..

Vi ska bli mamma och pappa!
  • Mogika

Aha! Jag bor på Gränsvägen i Ribby! Vi trivs jätte bra! Flyttade hit för ca 1½ år sen, lugnt och skönt område, aldrig stök och så. Det är mest pensionerer och småbarnsfamiljer som bor här.

• Mogika

Ja det blir vi!
    Jo men det är ett fint och bra område!
    När flyttar ni in?

• Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-11 12:15:35 följande:
    1 oktober, snart ju!Såg att vi är i samma ålder med, och väntar första barnet..
    Va kul!
    När ska ni ha?
  • Mogika
    pulmones skrev 2007-09-11 12:17:14 följande:
    Jag har haft henne till 2 graviditeter. Hon är oppen! lite stel och typ ingen humor men hon är snorduktig och kommer hålla bra koll på dig. Du kommer bli tagen på allvar iafNu har jag Hanna, verkar toppen hon med
    Jag har oxå Hanna nu, hade Inger innan men fick byta.. Tycker Hanna är toppen!
  • Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-11 12:23:22 följande:
    29 dec är h-n beräknad. Ska på 4D nästa vecka och ta reda på kön i samma veva *can´t wait*
    Va kul!
    Vi va oxå och gjorde 3D på Tittut! Han är jätte bra Tony som gör undersökningen! Det var verkligen värt pengarna! Fast vi tog inte reda på könet dock, men båda tror att det är en liten kille som ligger därinne!
  • Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-11 12:26:33 följande:
    Åh vad roligt, fick i bra bilder? I vilken vecka gjorde ni?
    Vi fick med oss 111 bilder och ett gäng klipp, i början ville h*n inte visa ansiktet, men sen så!
    Jag va i v 27 när vi va där!
    Vad för paket ska ni ta?
  • Mogika
    pulmones skrev 2007-09-11 12:29:27 följande:
    Hon verkar också ta en på allvar. Hon tittade länge tyst på mig och sa:" hmmmm?, vad ska vi göra med dig då?". 
    Jo men det gör hon!
    hahaha okej.. Vad kom ni fram till då?
  • Mogika

Jag har inte ens börjat titta efter förskola eller så än.. så där är jag ingen hjälp för hur det är här i området!

• Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-13 10:17:58 följande:
    Jag är nog bara skadad för att jag själv jobbat på en förskola med en förskräcklig kötid.. Vill gärna försäkra mig om att jag får en plats där jag vill ha mina barn. Långt i från alla förskolor är bra tyvärr
    Jo det är sant.. fast jag tror att jag inte tittat så mycket för att vi inte vet hur länge vi kommer att bo kvar.. har bara en tvåa nu, och det klarar vi ju oss på nåt/några år men sen måste vi ha större.. och då är vi gärna ute efter en villa!
  • Mogika
    Pumpalot; Ja det är huddinge du tillhör när du flyttat till Vh!
  • Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-14 15:01:58 följande:
    Vad läskigt.. jag som var helt inställd på SÖS, vet ju INGET om Huddinge... Är dom bra? Har dom sån där förlossningsföreläsning som man kan gå på när man 'är gravid?
    Men du akn ju alltid höra om du får föda på sös ändå!
    Jag har bara hört bra om Huddinge, mamma har även fött alla oss ungar där!
    Ja dom har föreläsning varje onsdag kl 18-20 tror jag det är..
  • Mogika

Så lite så!
    haha ja det blir ju en del! Klart det löser sig!

• Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-17 15:55:51 följande:
    Hej tjejer,Vart håller ni hus? Måste ju hålla kontakten med er - snart grannar ju! Känner ni varandra föresten?
    Jag är kvar iaf!
    ja nu är det inte långt kvar innan ni flyttar hit!
    Jag känner inte en kotte här ute, eller ja, pensionärs grannen har man lärt känna!

Hur är det med dig och bebisen då?
  • Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-18 08:49:50 följande:
    Det är inte så bra med mig just nu, har åkt på en sjudundrans hosta och hostar så kraftigt att jag spyr upp slem.. Känner mig riktigt låg och vi som har bokat in 4D ultraljud på Tittut i morgon, jag VÄGRAR att avboka.. Har ju väntat evigheter på det här..Har du några hemliga hemmakurer att bjussa på? Hur mår ni?
    Usch vad jobbigt! Jag har oxå åkt på en förkyldning, är bara hostan kvar nu dock..
    Men, tyvärr har jag inga bra huskurer som funkar! Sitter själv och hinkar hostmedicin!

Nej jag förstår att du inte vill boka av tittut!! Det va såå häftigt att göra 3D undersökningen!! och Tony som gör undersökningen är hur bra som helst! men tänk på att han pratar engelska! Så att ni är förberedda!
    haha men precis när jag skrev det så kom jag på att din sambo ju är engelskman! *virrpanna*

Ska till mvc idag och se om sf måttet stigit i kurvan, annars blir det tillväxt ul.. Fast ärligt så blir jag inte så jätte ledsen om det inte är en fem kilos klump som ska ut!
  • Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-18 09:24:33 följande:
    Har magen vuxit lite på dig? Min ligger inom svensson-kurvan så det känns tryggt. Å andra sidan får du ett extra UL och det tackar man ju inte nej till Vilket paket tog ni på Tittut? Tänkte om ni tog den med filmen, och i så fall: är det ljud på filmen? Kommer bara höra mig hosta Inte långt kvar till BF för dig ser jag, hur känns det?
    Den har hela tiden legat precis under normalkurvan, men nu sist så såg det ut som att kurvan började plana ut istället för att fortsätta uppåt. och nej ett till ul tackar man ju inte nej till!

Vi tog premiumpaketet, det är inget ljud på filmen man får med!

Nej nu är det inte långt kvar alls! 22 dagar till bf! Vart har tiden tagit vägen?
    det börjar bli lite nervöst, inte så mycket för förlossningen, utan mer allmänt! Haha, som maken sa härom dan, det är sjukt eg. att man längtar efter att du ska få så ont att du måste åka till sjukhus!
Svar på tråden Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?