Inlägg från: uniMog |Visa alla inlägg
  • uniMog

Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?

Eivor är jättebra om än lite virrig Hade henne senaste graviditeten.

Åkervägen, då kommer ni ha jättenära till 2 dagis som båda är helt ok. Hoppas ni får plats!

What do they need such good eyesight for anyway?
  • uniMog
    Pumpalot skrev 2007-09-11 11:54:55 följande:
    Vad bra att hon är bra, och tur med dagisen.. Jag vill gärna ha barnet på föräldrakooperativ, hur ser tillgången ut med sånt?
    Har ingen jättekoll... det finns ett i Tungelsta men där är jättesvårt att få plats. Sen finns det en del dagmammor (bland annan den jag går hos) men i övrigt har jag ingen koll alls.
  • uniMog
    Pumpalot skrev 2007-09-11 11:58:24 följande:
    okej, tack för hjälpen!Vad är det för typ av område vid Åkervägen? Lugnt eller stökigt? Unga eller äldre som bor där?
    Jag har ingen stenkoll, min svåger bor i närheten och vi har haft vår dotter på dagis på Huggarvägen. Det finns en affär nära, bra bussförbindelser och gångavstånd till centrum. Tror det är ganska blandad kompott av människor, det är ju varken det billigaste eller dyraste området i Västerhaninge
  • uniMog
    pulmones skrev 2007-09-11 12:17:14 följande:
    Jag har haft henne till 2 graviditeter. Hon är oppen! lite stel och typ ingen humor men hon är snorduktig och kommer hålla bra koll på dig. Du kommer bli tagen på allvar iafNu har jag Hanna, verkar toppen hon med
    stel och ingen humör var en bra beskrivning Jag tror hon försökte sig på några skämt sista gångerna vi träffades men det är svårt att säga Otroligt omtänksam är hon iaf!
  • uniMog
    Pumpalot skrev 2007-09-11 13:24:48 följande:
    sökte på google, på föräldrakooperativ och västerhaninge. Fick då upp ugglans montessori-skola - men kan inte hitta ngn info om vilka åldrar på barnen som får gå där.. Ngn som vet?
    hm.. ugglan är väl en skola, så det är väl från 6-7 år men däremot har de en förskola i samma regi... ekorren? Ring ugglan och fråga, tror de har lång kö.
  • uniMog

...tyvärr är det ingen garanti att få plats bara för att man ställer sig i kö direkt... vissa av förskolorna har ÅR av kö.

• uniMog
    Pumpalot skrev 2007-09-13 10:45:02 följande:
    Någon som vet om det finns en reggio emilia förskola i närheten?
    nej jag vet att vår dagmamma är inspirerad av reggio emilia men jag vet ingen som uttalat har den pedagogiken/arbetssättet
  • uniMog

Jag har en svag känsla av att Rodret i Tungelsta kanske har den typen av tänk. .. men jag är inte alls säker!

Och varför i hela friden skulle jag ta illa upp av att du inte vill ha dagmamma?

Svar på tråden Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?