Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?

Hoppar in lite... VH-bo som man är...

Igelkotten heter Montessori-föskolan och man kan ställa sina barn i kö där. De tar bara in på hösten och givetvis följer de kölistan, men försöker även balansera grupperna (ålder, kön).

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum
    Pejgan skrev 2007-09-13 10:32:27 följande:
    ...tyvärr är det ingen garanti att få plats bara för att man ställer sig i kö direkt... vissa av förskolorna har ÅR av kö.
    Så sant så sant!
    Jag har ställt mina barn i kö till Igelkotten och hoppas att de får plats någon gång innan de börjar 6-årsverksamhet. Jag skulle gärna vilja att de gick i skola på Ugglan, och barn från Igelkotten har förtur dit.
    Men... ja, ja...
  • HeddaBigBum

Vad är reggio emilia? *nyfiken*
    Det finns en förskoal i Tungelsta som använder sig av en italiensk pedagogik (tror jag) som är ganska snarlik Montessori. Kan det vara reggio emilia?

• HeddaBigBum
    Pumpalot skrev 2007-09-13 11:16:58 följande:
    Kom på en till sak.. Det var en fyra årig pojke på förskolan där jag jobbade som så gärna ville ha en motorcykel.. Så vi frågade honom vad man behöver för att göra en motorcykel.. "två hjul" sa han, så vi gick ut och letade fram två hjul i återvinningen. "Man behöver svart trä mellan hjulen". Så vi hjälpte honom att måla en planka svart, och fästa hjulen på plankan m.m.Barnen får själva komma fram till lösningar på problemen. Det gillar jag skarpt!
    Låter onekligen super!
Svar på tråden Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?