Inlägg från: Pumpalicious |Visa alla inlägg
  • Pumpalicious

Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?

pulmones skrev 2007-09-11 12:17:57 följande:
    . jag bor typ mitt emot!
    vad roligt!

Nu har vi ju hux flux en egen Ribby-tråd här.. Vore jätte kul att lära känna folk där..
  • Pumpalicious
    Mogika skrev 2007-09-11 12:20:28 följande:
    Va kul! När ska ni ha?
    29 dec är h-n beräknad. Ska på 4D nästa vecka och ta reda på kön i samma veva *can´t wait*
  • Pumpalicious
    pulmones skrev 2007-09-11 12:23:26 följande:
    hon KAN skämta om hon anstränger sig ordentligt men hon garvar i knappt 1 sekund efter och harklar sig fort. visst är hon omtänksam!. hon skickade en till läkaren såfort man gnällde om något.
    Hon kommer förmodligen inte komma bra överens med min engelskman till man då.. som sällan är seriös och skämtar om allt.
    Men skönt med någon som tar en på allvar, ändå jag som ska träffa henne mest.
  • Pumpalicious
    Mogika skrev 2007-09-11 12:25:51 följande:
    Va kul! Vi va oxå och gjorde 3D på Tittut! Han är jätte bra Tony som gör undersökningen! Det var verkligen värt pengarna! Fast vi tog inte reda på könet dock, men båda tror att det är en liten kille som ligger därinne!
    Åh vad roligt, fick i bra bilder? I vilken vecka gjorde ni?
  • Pumpalicious

Åh, har ni sett så fint! *ska beställa*

väggord
    Väggord

• Pumpalicious
    Ällvira skrev 2007-09-11 12:47:38 följande:
    Vattengympan kostar 70 kronor (sjukgymnastbesök) och det går på frikortet om du har ett. Har uppfattat det så att det är en sjukgymnast som håller i vattengympan varannan gång och varannan gång är det en bm från mvc som håller i det. Jätteskönt är det iafJag flyttade till Västerhaninge för ett drygt år sedan utan att ha någon anknytning hit alls, men jag trivs toppen här. Lite lantkänsla; mkt skog, hästar, kossor o en kyrka mitt i byn.
    Härligt, jag som just fick mitt högkostnadskort utskrivet
    Då ses vi där om några veckor då..
  • Pumpalicious

sökte på google, på föräldrakooperativ och västerhaninge. Fick då upp ugglans montessori-skola - men kan inte hitta ngn info om vilka åldrar på barnen som får gå där.. Ngn som vet?

• Pumpalicious
    Pejgan skrev 2007-09-11 13:30:01 följande:
    hm.. ugglan är väl en skola, så det är väl från 6-7 år men däremot har de en förskola i samma regi... ekorren? Ring ugglan och fråga, tror de har lång kö.
    ok, då är det väl bäst att sätta in direkt vid födseln.. ska se om jag hittar en reggio emilia förskola i närheten först - gillar den pedagogiken skarpt
  • Pumpalicious
    Mogika skrev 2007-09-13 10:16:46 följande:
    Jag har inte ens börjat titta efter förskola eller så än.. så där är jag ingen hjälp för hur det är här i området!
    Jag är nog bara skadad för att jag själv jobbat på en förskola med en förskräcklig kötid.. Vill gärna försäkra mig om att jag får en plats där jag vill ha mina barn. Långt i från alla förskolor är bra tyvärr
  • Pumpalicious

Någon som vet om det finns en reggio emilia förskola i närheten?

Svar på tråden Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?