Sänghimmel
Undrar om man kan sy sänghimmel själv? Och om ni har några tips på hur man syr?
Undrar om man kan sy sänghimmel själv? Och om ni har några tips på hur man syr?
hej jag har samma problem. Tänkte sy med eget tyg. det är väl egentligen inget problem men hur ska man fästa tyget?
Vart får man tag på ett stativ eller kan man göra det också?
Hej!
Jag köpte en sänghimmel på Ullared. Men man kan säga att det bara var 2 st vanliga gardinlängder. Kolla gärna mina bilder. Jag köpte också ett stativ där, tror den kostade 49 kr. Den är nog mer problem att göra själv. Det är liksom ett långt rör o upptill en båge.
Hoppas det hjälpte något.
Vi köpte stativ och en sänghimmel på jysk för nån vecka sedan..blev förvånad över priset så slog till..tror stativet kostade runt 90 kr eller nåt sånt o tyget till med ett litet nallepuh mönster längst ned i kanten tror jag kostade kanske 200 eller så, minns ej riktigt...men det är ju mkt dyrare om man köper i babyaffärer..vi hade precis kollat på babyproffsen o där var priserna betydligt dyrare..
jag har oxå vart på jakt efter sänghimmel. därav mitt tjatande om att få åka till ullared för där såg ja gen sist utan å köpa en, dumma jag.
va inne på jysk flera ggr...hitta ingen sänghimmel. finns d inte i gbg lr??
jag sågade till en rundstav som jagmålade svart och hängde i taket. På den trädde jag gardiner som jag kapade av så att de var i rätt längd.
Tyckte det blev bra.. syns dock inte så bra på bilden, och de är numer även strukna vilket de inte var här..
m u m i n:
Riktigt fint!
Angelicaa- Var inte alltför säker på att sänghimmeln på Gekås finns kvar fortfarande (iaf inte exakt den du såg förra gången) då mycket av det Gekås köper in är restpartier vilket gör att är det slut så är det slut liksom. Men hoppas att det finns nån sänghimmel om/när du /ni ska dit.
hej..Sist jag var på Gekås så fanns där ingen sänghimmel!
Trollet: Köpte du det på jysk nyligen? Kanske ska ta mig en titt där då =D
Jag köpte ett golvstativ på Babyproffsen (ca 200 för jag har en träkant i ovankant på sängen så jag kan fästa ett vanligt stativ där. Sen var det ju bara att köpa nått fint tyg och sy en bred längd och hänga upp. Jättefint o superenkelt
När jag kollade efter sänghimmel på Gekås låg de bland gardinlängderna ett litet tips!
Angelica: De borde väl ha det i GTB också,...men har märkt att jysk inte alltid har sina saker uppställda!Dåligt tycker jag..märkte av en slump när vi kollade bebisprylarna där att de hade stativ o sänghimmel..tyckte det var bra pris!
iAnnaMaria:Ja..vi köpte det för nån vecka sedan på jysk så det var inte länge sedan..har inte testat det ännu dock för vår spjälsäng från babyproffsen har inte kommit ännu!
m u m i n: Ja det var jättefint det där du gjort som sänghimmel!Bra om man kan hitta på nåt sånt men hos oss e det lite svårt att hänga saker i taket då det är i betong o hyreslägenhet så undviker helst det..
Tindras faster:
nä jag vet att man inte kan förlita sig på att d finns, inte änns efter några dagar. Men d eju inget som min kille behöver veta förens vi e där=)
trollet83:
aa, jag får la åka till en annan jysk idag å så fråga dom ist!
hej köpte en sänghimmel från ikea, billig och bra