• knasmaija

mirakelkur för hosta????

Är det någon som har ett bra tips på hemmakurer som lindrar hosta?
    Blir lite lätt galen på denna jäkla hosta

• Svar på tråden mirakelkur för hosta????
  • Emmixen

Är det du som hostar eller barnet?

Det är iaf bra att ha huvudändan på sängen lite upphöjd, så man ligger lite mer sittande (va dumt det där lät ).

- www.emmixen.se - Jag har en sjukdom men jag är inte sjuk -
  • Ex ungue leonem

Så varmt du kan dricka.

• knasmaija

Det är jag som har hosta..
    Ligga lite mer sittande gjorde jag inatt, men än så länge så är nätterna helt oki, hostar mer dagtid

• knasmaija
    PoodleMy skrev 2007-09-11 10:48:23 följande:
    Varmt vatten.
    usch fy det låter inte alls gott... Kanske det inte ska vara heller men lindrar det hostan (klådan) jag har i halsen?
  • Ex ungue leonem

Inte på stört.Men prova Bisolvon hostmedicin.Den har vi använt alla gånger vi haft hosta.

• Emmixen
    knasmaija skrev 2007-09-11 10:50:41 följande:
    usch fy det låter inte alls gott... Kanske det inte ska vara heller men lindrar det hostan (klådan) jag har i halsen?
    Ja.

Du ska inte dricka/äta mjölkprodukter, slemmet blir mer... slemmigt då. (Haha, vilka ordval jag gör idag )
  • Emmixen

Mollipect funkar jättebra på mig... Men det verkar ju vara väldigt många som inte gillar den.

• knasmaija
    PoodleMy skrev 2007-09-11 10:51:31 följande:
    Inte på stört.Men prova Bisolvon hostmedicin.Den har vi använt alla gånger vi haft hosta.
    Oki ska be sambon köpa med det hem..

Finns det något som jag kan ta nu under dagen? Bara precis lindra lite grann
  • Ex ungue leonem

Coccilana Etyfen (recept) är en dundermedicin om jag får tala av egen erfarenhet.

Svar på tråden mirakelkur för hosta????