Inlägg från: knasmaija |Visa alla inlägg
  • knasmaija

mirakelkur för hosta????

Är det någon som har ett bra tips på hemmakurer som lindrar hosta?
    Blir lite lätt galen på denna jäkla hosta

• Svar på tråden mirakelkur för hosta????
  • knasmaija

Det är jag som har hosta..
    Ligga lite mer sittande gjorde jag inatt, men än så länge så är nätterna helt oki, hostar mer dagtid

• knasmaija
    PoodleMy skrev 2007-09-11 10:48:23 följande:
    Varmt vatten.
    usch fy det låter inte alls gott... Kanske det inte ska vara heller men lindrar det hostan (klådan) jag har i halsen?
  • knasmaija
    PoodleMy skrev 2007-09-11 10:51:31 följande:
    Inte på stört.Men prova Bisolvon hostmedicin.Den har vi använt alla gånger vi haft hosta.
    Oki ska be sambon köpa med det hem..

Finns det något som jag kan ta nu under dagen? Bara precis lindra lite grann
  • knasmaija
    Emmixen skrev 2007-09-11 10:52:00 följande:
    Ja.Du ska inte dricka/äta mjölkprodukter, slemmet blir mer... slemmigt då. (Haha, vilka ordval jag gör idag )
    om inget annat så får du en att skratta
  • knasmaija

Just nu har jag ingen hostmedicin hemma alls utan tänkte mer på kurer man kan blanda ihop här hemma (matvaror eller nåt)

• knasmaija

jag ska prova lite av varje tack så mycket alla för era tips.. Det uppskattas!!!!

• knasmaija

jag hitta lite bromhexin i medicinskåpet är det någon som har provat det? Hur fungerar det?

• knasmaija
    Emmixen skrev 2007-09-11 11:01:31 följande:
    Synd att man inte kan sonda hostmedicin (Har knapp på magen och tar annars alla mediciner därigenom.) Tur att man kan det med alla andra mediciner! Usch och fy för att svälja dom annars!
    Japp det finns en hel del man gärna inte vill ta... Kommer ihåg en hostmedicin man tog när man var liten, vit rätt trögflytande o smaka urk!!!
  • knasmaija
    PoodleMy skrev 2007-09-11 11:08:57 följande:
    Bisolvon är detsamma som Bromhexin fast ett annat namn bara.
    oki
Svar på tråden mirakelkur för hosta????