Inlägg från: Emmixen |Visa alla inlägg
  • Emmixen

mirakelkur för hosta????

Är det du som hostar eller barnet?

Det är iaf bra att ha huvudändan på sängen lite upphöjd, så man ligger lite mer sittande (va dumt det där lät ).

- www.emmixen.se - Jag har en sjukdom men jag är inte sjuk -
  • Emmixen
    knasmaija skrev 2007-09-11 10:50:41 följande:
    usch fy det låter inte alls gott... Kanske det inte ska vara heller men lindrar det hostan (klådan) jag har i halsen?
    Ja.

Du ska inte dricka/äta mjölkprodukter, slemmet blir mer... slemmigt då. (Haha, vilka ordval jag gör idag )
  • Emmixen

Mollipect funkar jättebra på mig... Men det verkar ju vara väldigt många som inte gillar den.

• Emmixen
    knasmaija skrev 2007-09-11 10:55:56 följande:
    Just nu har jag ingen hostmedicin hemma alls utan tänkte mer på kurer man kan blanda ihop här hemma (matvaror eller nåt)
    Sätt på duschen med jättevarmt vatten och sitt/stå där sen en stund (inte i vattnet om du inte vill ) och andas in ångan... Det löser upp mer än man tror!
  • Emmixen
    Lilja84 skrev 2007-09-11 10:57:08 följande:
    Den funkar , men den är ju långt ifrån god .Prova att köpa receptfria hostmediciner , jag köpte en burk piller (glömt namnet ) på apoteket som funkade hyffsat , men då hade jag rethosta dygnet runt (sov typ inget på 2 veckor ) , och när jag började kräkas vid hostningarna så gick jag till läkaren och fick utskrivet Cocillana-etyfin , men det är väldigt starkt (verkande) så man kan istället bli väldigt illamående och man kan bli lite vimsig .
    Jo, tack, jag vet Men jämfört med andra mediciner, typ penicillin, så smakar den bra
  • Emmixen
    Lilja84 skrev 2007-09-11 10:59:56 följande:
    hehe , om man ska jämnföra så har du rätt
    Synd att man inte kan sonda hostmedicin (Har knapp på magen och tar annars alla mediciner därigenom.) Tur att man kan det med alla andra mediciner! Usch och fy för att svälja dom annars!
  • Emmixen
    knasmaija skrev 2007-09-11 11:07:55 följande:
    jag hitta lite bromhexin i medicinskåpet är det någon som har provat det? Hur fungerar det?
    Sök på fass.se!
Svar på tråden mirakelkur för hosta????