• sara1981

Bästa vitvarorna!

Anta att ni ska köpa hus/lägenhet.
    Köket är nytt och har nya vitvaror, vilket märke på vitvaror skulle göra bäst intryck på er?
    Förutsatt att det är likvärdiga funktioner och utseende? Det handlar alltså bara om märkets betydelse!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa vitvarorna!
  • sara1981

Aha, jag trodde att cylinda var lite sämre kvalité? Med det är alltså bra? Otroligt svårt, det finns ju tusen olika modeller också dessutom!

• Dundermamman
    sara1981 skrev 2007-09-12 12:52:51 följande:
    Aha, jag trodde att cylinda var lite sämre kvalité? Med det är alltså bra? Otroligt svårt, det finns ju tusen olika modeller också dessutom!
    man lär så länge man lever....
  • Helena77

Cylinda och Miele är dom märkena som ligger bäst till på marknaden!

Har många kontakter inom vitvarubranschen så detta är faktiskt inget påhittat.

• sara1981

Ha, ha, nej jag tror inte att ni hittar på! det är bara jag som är fördomsfull!

• Rosa84

Cylinda har vi på nästan alla vitvaror i huset! Supernöjda med dom.

Förutom spisen som är en elektrolux, också hur nöjd som helst med den.

• Marie IE B
    FixarFrasse skrev 2007-09-12 11:01:50 följande:
    Och Marie!Jag skulle nog säga tvärtom; anledningen till att Ikea väljer Whirlpool är för att det är bra grejor. Man höjer självmant garantitiden till 5 år om de köps via Ikea. Och tro mig, Ikea vill inte riskera pengar på underleverantörers kvalitet.

Nu är jag väldigt kritisk till ikea överlag men varför skulle de välja kvaltietsgrejer på vitvaror när inget annat i sortimentet håller hög kvalitet ? Det är ju mer regel än undantag att möbler från Ikea är av dålig kvalitet, det fattas grejer och/eller är skadat när man packar upp.

Jag har också alltid uppfattat Cylinda som lite av ett b-märke, är det kanske för att du kan köpa det på Coop Forum och liknande ställen kanske ?

• Hallonmopeden

Valde Electrolux i allt till vårt nya hus. Förutom spisen som är Huskvarna (fast det är ju "Electrolux" det också...). Är supernöjd med våra grejer!

• FixarFrasse

Hehe, Marie, ja, jo, har man den åsikten om Ikea och deras kvalitetssäkring blir det mer klart för mig varför du anser att Whirlpool är skit.
    Nu delar ju inte jag den, jag menar att Ikeas globala framgång grundar sig kanske framförallt på kvalitetssäkringar av leverantörer (där man förvisso har möjlighet att välja olika pris/kvalitetsnivåer). Men då hamnar vi i en helt annan diskussion som ni skall få slippa i en "Vitvarutråd".

• Marie IE B

Kvalitetssäkring ? Min arbetskollega köpte en byrå häromdagen från Ikea och när den packades upp var ovansidan skadad. Hennes bror hade tydligen också köpt samma byrå, fast 30 mil härifrån. Den var också skadad.

Ikeas policy är ju att alltid byta ut varor utan några diskussioner och även utan kvitto, det måste väl bero på att det är så vanligt förekommande med fel och skador så det nästan ingår ?

Men nej, detta är OT och hör inte ihop med vitvaror, helt korrekt, så vi lämnar det därhän och jag forsätter ha mina fördomar om Ikea.... ;) 

• FixarFrasse

Ålrajt, ett inlägg till då:

För att förtydliga vad jag menade:
    Farbror Kamprad och co hade aldrig lagt på ytterligare två års garanti utöver standardgarantin ifall man inte varit förvissade om att produkten klarade det, i synnerhet då det inte är en produkt som man har eget producentansvar för. Det var SÅ jag menade om Whirlpool.

Intressant nog är policyn att byta varor helt utan diskussion också ett genidrag i en ytterst medveten strategi; upplevelsen att du får ett oerhört positivt kundservicebemötande. Och detta beror INTE på att det skall vara lätt att byta skit utan för att du skall handla mer eftersom "det är ju så lätt att returnera det" ifall man inte vill ha det. Men +90% returnerar aldrig något, eftersom det är för jobbigt.
    Även 5:- korvar, glass o s v är andra delar av en oerhört medveten strategi man skulle kunna skriva metervis om.
    Intressant nog(?) har jag inte speciellt mycket Ikeaprylar själv (av en ren slump; jag har inget emot dem), men jag kan inte låta bli att vara fascinerad av deras koncept. OCH kvalitetssäkring.

Sorry, kunde inte låta bli

• Vallivetu

Har alltid hört och trott att siemens är bäst.

Svar på tråden Bästa vitvarorna!