Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

Smink Smink Smink!

ÅÅÅÅÅÅHHHHH vilken rolig tråd varför har jag inte hittat den förut?!! Ska sätta mig o läsa igenom hela från början så snart jag har tid!
    Jag är verkligen sminktokig, har huuuur mycket som helst, favoritskuggorna är så klart MUS, absoluta favoriten för sotning är Forrest! Jag har lite bilder på olika sminkningar i mitt galleri om nån e sugen på att kika

Såg att det skrevs mycket om mineral-makeup i början, jag är också sugen på att prova det! Såg länken till provkit från everyday minerals, verkar ju toppen! Jag som dock är helt okunnig (nästan) om hur de ska användas skulle uppskatta en liten guide i vad man ska tänka på osv! Jag vet inte heller vilken hudtyp jag ska kika på, jag vet att jag är varm i hudtonen och drar åt beige eller nästan oliv. De foundations o liknande jag har hemma nu som funkar färgmässigt är:
    *true match foundation från loreal i nyans golden beige
    *MUS studio foundation nyans cameo
    vet inte om det säger er nåt?

nån med tips som beställt prover därifrån?

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

tack allihopa för välkomnandet ska beställa lite prover från everydayminerals tror jag!

har förresten en fråga om de mineralmakeuper som finns i butik, alltså isadora och loreals true minerals. min mor funderar nämligen på någon av dem, och ville veta vilken som är bäst.. hon är ute efter typ solpudereffekt ungefär.

• greeneyes

Halloj!

Såg att det diskuterades ögonfransböjare - och jag vill slänga in en VARNING!!! Tänk på att inte använda den för ofta, för det är slitage på fransarna och till slut kommer de att GÅ AV om man har otur.. Hände mig för några år sedan, då började en massa fransar gå av mitt i fransraden (ovan pupillen ungefär..).. så numera böjer jag bara fransarna inför fest - för det tog ett bra tag innan de växte tillbaka..  Ledsen

• greeneyes
    elma skrev 2007-10-03 17:47:23 följande:
    greeneyes: isadoras och loreals mineralsmink, har vad jag vet överlag fått lite sisådär kritik. tror loreal hade blandat i aloevera, vilket är en no no för mineralsmink, förstör lite hela grejen. Rena mineraler har nästintill oändlig hållbarhet medans när man tillsätter något, håller den kanske 6-12mån. Om du inte är sugen på att lägga massa pengar på i.d (fast den är värd det) kan du testa lily lolo, går att få tag på i sverigen, om du exempelvis inte vill köpa utomlands, genom waterbellis:daisys.e-butiken.se/ett absolut prisvärt alternativ.man kan maila dem och få några småprover med...kontentan: satsa inte på isadora eller loreals, men dedt är min åsikt...på tal om ögonfransböjare, såg en på åhlens idag från depend, med värme i för 80kr, kliade lite i fingrarna, men jag är sugen på den här:eleven.se/japonesque-precision-lash-curler-st...men den är så dyr, liknande finns dock på ebay, för bråkdelen av summan.
    tack för tipset! men jag kanske e knäpp, hittar ingen info på waterbellis sida om hur man kan maila dem.. vill ju gärna beställa nåt prov innan så jag inte får helt fel nyans... Fundersam var sjutton ser jag deras mail?
  • greeneyes
    elma skrev 2007-10-05 19:09:26 följande:
    greeneyes: gå in i webshopen och tryck på lily lolo så får du fram:För produktprover på Lily Lolo's Sortiment skicka ett e-mail till [email protected] vilka färger +vilken finishdust du vill prova, jag mailade om 5foundation och 2 finishing dust + 2 skuggor! dock jättesmå prover mest för att få se färgerna.
    tack för hjälpen!
    Hallonmopeden skrev 2007-10-05 17:30:38 följande:
    Har beställt prover från Lily lolo, men tycker det blev för torrt med det, använder i.d. vilket känns bättre för min hy...väntar på prover från EM, väntar med spänning på paketet...
    hm, jag har väldigt torr hy - vanlig foundation blir ofta så att jag "flagar" mot slutet av kvällen, då kanske deras är för torr också?

förresten, finns det nån live-butik som säljer ID:s produkter? (bor i sthlm)
  • greeneyes

woho, har beställt proverna nu från everyday minerals!
    Tänkte höra om det är nån som har koll på om de har bra kvalitet på sina borstar? Nu måste jag ju skaffa helt nya borstar som är till för mineralmakeup! Nån som har koll? Och vilka borstar behöver man (utöver en kabukiborste)?

• greeneyes
    Fridapida skrev 2007-10-08 18:40:25 följande:
    Jag har kommit på ett nytt sätt att sminka dit det lilla extra när jag sotar... MEN det är inget för veklingar o rekomenderas EJ... men det blir snyggt! Skulle aldrig utsätta ngn annan för denna smärta. Men sminknörd som jag är så gör jag det ändå.När jag sotar gillar jag att ha kajal på insidan av fransraden för att få riktigt mörka ögon. Men då kajal rinner bort så provade jag att lägga vanlig svart ögonskugga (pollution, MUS) på fransraden istället. Det svider o ögonen rinner. Men det blir snyggt. Ögonen blir lagom glansiga o fransaden blir svart o flyter ut mellan fransarna. Som sagt - rekomenderas ej. Så skyll inte på mig om ni blir blinda...
    Den enda svarta pennan som sitter på inre fransraden är MAC - halleluja säger jag (precis som Kishti ) den är helt fantastisk, alla andra blir man tokflammig av direkt. Dock måste man dra bort den med tops när man ska tvätta av sig, för annars sitter den i flera dar..
  • greeneyes

Ni som beställt smink från USA, hur är det med tullavgiften? jag beställde i somras från strawberrynet o fick betala tullavgift på allt. det kändes lite avskräckande (iofs så ersätter de på strawberrynet det, men de flesta andra gör inte det). har ni fått tulla för sminket från ex everydayminerals och PL?

• greeneyes

Åh, när ni ändå pratar borstar, är det inte nån som kan skriva vilka borstar som är bra att ha, som liksom ingår i bas-kitet man behöver? (tänkte då främst till mineralmakeup!)

• greeneyes
    Fridapida skrev 2007-10-11 11:49:16 följande:
    Tänker du allmänt eller från ett speciellt märke?
    jag tänkte ju beställa mineralmakeup från everydayminerals, och känner att jag har noll koll på vad som behövs till det.. vanligt smink är ju inget problem, men eftersom mineralmakeup fungerar på lite annorlunda sätt så är jag lite osäker. Jag har förstått att man behöver en kabukiborste i alla fall. Men sen då?
Svar på tråden Smink Smink Smink!