Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

Smink Smink Smink!

Fridapida skrev 2007-10-11 12:06:32 följande:
    Det kan verka som om det krävs så mkt olika men det gör det inge egentligen. Kabuki har man till foundationen, man kan även använda en "flawless"- borste, de flesta mineralmärkena har en, och Linny använder en annan variant, fråga henne om den, jag har aldrig provat den. Men det räcker gott och väl med "bara" en kabuki till foundationen.Till mineralconcealern används en mkt tät och slät borste aom är avsett för just concealer, den kan man använda om man även vill lägga foudationen lite mer täckande på ett speciellt ställe, t.ex. under ögonen.Man behöver även en puderborste, men det kanske du har sen tidigare? Den ska vara till löspudret man avslutar med. Det behöver inte vara en speciell puderborste, bara mjuk o skön (for your pleasure ).
    okej, tack!  då ska jag nog beställa:
    *kabuki eller flawlessborste
    *concealerborste
    *ev en mjukare puderborste än den jag har!
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

Precis som ni skriver så tycker jag att man inte ska låsa sig så vid att man bara kan sota med svart. På väldigt många ser det bara smutsigt eller för hårt ut. Jag kan tipsa om den ultimata nyansen för sotning - MUS forest, den är heeeeeelt fantastisk! Ser grönbrunsvart ut i burken, men den liksom anpassar sig efter ögonfärg. En kompis som gått MUS utbildning brukar alltid sota oss med den, den passar både gröna, blå och bruna ögon! Och ser inte lika hård ut! Verkligen ett tips!!

En annan färg som kan vara kul att sota med är MUS playful, den drar verkligen fram det gröna i ögonen om man är grönögd. Så den är ett tips till alla därute som är grönögda! (Finns en dålig bild i mitt galleri, vet inte om det syns så mycket).

• greeneyes

Förresten, jag fick äntligen proverna från everydayminerals, och OJ OJ, jag ÄR KÄR!! Först så tyckte jag det var jättesvårt att arbeta med mineralmakeupen, men efter en stund så var resultatet heeeeelt fantastiskt! Så jag ska verkligen beställa därifrån o börja använda det. Jag är förvånad att concealern faktiskt dolde de mörka ringarna under ögonen, det hade jag inte trott!

Dock har jag en fråga, jag har så himla torr hy och vet att det skulle hjälpa med en fuktspray. Jag har provat MUS vid något tillfälle, men tänkte höra om ni har tips på någon som ni tycker är bättre? Eller har ni något annat tips?

• greeneyes

halloj! tänk vad lite tid man har att spendera nu på FL med en liten knodd hemma, hinner ju knappt läsa ikapp o när jag hittar nåt att kommentera så är det väl old news

..men jag tänkte ändå slänga fram ett repris-tips, det var ju nån som frågade om vilken kajal (inliner) som sitter bäst, och enligt min erfarenhet så är det MAC:s svarta som sitter som berget. Alla andra blir sådär fult flammiga efter nån timme, men MAC:s är helt fenomenal! Dock brukar jag vara tvungen att torka bort den med en tops innan sminkborttagningen, annars blir man en tvättbjörn runt ögonen, så bra sitter den!

• greeneyes

vad kul att ni snackar om just Mac:s gröna skuggor - jag använde faktiskt en av dem i lördags när jag skulle ut (först gången efter förlossningen wohoo!), och kombinerade den med MUS forest. ska se om jag kan lägga in en bild =)

• greeneyes

jag provar att lägga in en bild här, får se om det funkar... Jag hade i alla fall MUS Forrest som bas/i globlinjen och sedan hade jag MAC sumptuous olive. Förutom det hade jag MAC:s svarta kolpenna att sota med o mascara så klart.
  • greeneyes

tack!

Fluffguf skrev 2007-10-31 14:30:20 följande:
    Greeneyes: Jättesnyggt! Hur får du eyelinern att hålla sig snygg? Jag kan inte måla ända in i ögonvrån utan att det blir ett enda klet
    hm, jag målar med jättevässad penna liksom på ytterkanten av vrån.. svårt att förklara, men jag målar liksom på huden o inte innanför där så att säga. resten av ögat målar jag dock innanför.
  • greeneyes

jag har försökt göra pilar här för att peka på vart jag brukar försöka måla lite mer utanför. om du tittar noga så kan du se att strecket förändras lite, för där tar liksom själva inre fransraden slut. mer utåt sett så målar jag så klart på hela inre fransraden. *svårt att förklara*  (hoppas att bilden blir mindre denna gång!)
  • greeneyes
    trolltyg skrev 2007-10-31 14:50:36 följande:
    Väldigt snyggt greeneyes. Har själv gröna ögon och har lite svårt att veta vilka färger man kan använda, det där var superfint verkligen
    tack
    som jag skrivit tidigare så är MUS Forrest verkligen favoriten att sota med, sen kan man som jag gjort här komplettera med olika gröna nyanser. Sen gillar gröna ögon olika lila nyanser också, jag har lite bilder (dock dåliga) i mitt galleri med lite tips!
  • greeneyes

...och MUS Playful är också jättefin till gröna ögon!

• greeneyes

tack tack allihopa sitter här o rodnar, hehe Generad ja, jag måste ju leva upp till mitt nickname här på FL, haha

• greeneyes
    Linny skrev 2007-11-29 14:48:56 följande:
    Här ser du hur en tjej lägger sin mineralfoundation. Kan se om jag hittar nån bä

oj, jag fastnade på den sidans länkar till liknande videor, och hittade två tjejer på youtube  som är GRYMT duktiga på ögonskugga, de heter Panacea81 och Lindseysomething - kolla in deras ögonmakeuper säger jag bara! Såååå inspirerande, måste nog köpa ett sånd där shadestick från Mac i nyansen shark!
  • greeneyes
    Linny skrev 2007-11-29 20:57:20 följande:
    har också kollat dem. Det finns en tjej som är mycket bättre.. Ska försöka komma på vad hon heter. Panacea är duktig, men målar oftast så extremt mycket mörkt i yttre ögonvrån, lite väl utdragen.stephielac heter tjejen jag tänkte på. Kolla henne!! Jag har köpt sharkskin, men faktiskt aldrig använt.. Jo provat en gång som eyeliner och när jag skulle sota..Däremot skulle jag vilja ha den som heter beijing eller nåt sånt..
    hm, hittade inte det namnet - stephielac.. ?
    fast jag tycker det är snyggt med mörkt i yttre ögonvrån (i alla fall på mig när jag festsminkar mig), därför gillade jag att hon gjorde det
  • greeneyes

wow, ja hon var duktig hon med, ser ut ganska mycket som eva longoria tycker jag

Linny skrev 2007-11-29 22:25:29 följande:

har typ 36 olika videos med olika färger.Men jag gillar panacea också, hon har kul färger och är duktig. Det enda är att jag tycker hon gör lite för mycket "vinge"
    ok, ja smaken e som baken själv gillar jag lång vinge, men det kanske är för att jag har sån ögonform som det passar med, du har ju lite rundare ögon än vad jag har väl, och då kanske man inte kan jobba med lika lång vinge?..
  • greeneyes

Tänkte förresten beställa mineralmakeup från everyday minerals äntligen, mina prover börjar ju ta slut därifrån nu. Men hur är det med portot från dem, är det dyrt?
    O sen undrar jag hur deras ögonskuggor är? De är ju så himla billiga, så om de är fina/hållbara/pigmenterade så kanske jag slänger med några?

• greeneyes
    greeneyes skrev 2007-11-29 22:51:42 följande:
    Tänkte förresten beställa mineralmakeup från everyday minerals äntligen, mina prover börjar ju ta slut därifrån nu. Men hur är det med portot från dem, är det dyrt?O sen undrar jag hur deras ögonskuggor är? De är ju så himla billiga, så om de är fina/hållbara/pigmenterade så kanske jag slänger med några?
    PUFFAR för min fråga från ovan Nån som vet?
  • greeneyes

Såg att det var nån som frågade om ögonskuggor som passar gröna ögon! Jag har gröna ögon (ifall nån inte fattade det av mitt nickname haha!) och har lite sminkningar i mitt galleri med namn på ögonskuggorna. Heta tips är MUS microshadows i färgerna forrest och playful, de är suveräna!!

Svar på tråden Smink Smink Smink!