Smink Smink Smink!

*kabuki eller flawlessborste
*concealerborste
*ev en mjukare puderborste än den jag har!
Precis som ni skriver så tycker jag att man inte ska låsa sig så vid att man bara kan sota med svart. På väldigt många ser det bara smutsigt eller för hårt ut. Jag kan tipsa om den ultimata nyansen för sotning - MUS forest, den är heeeeeelt fantastisk! Ser grönbrunsvart ut i burken, men den liksom anpassar sig efter ögonfärg. En kompis som gått MUS utbildning brukar alltid sota oss med den, den passar både gröna, blå och bruna ögon! Och ser inte lika hård ut! Verkligen ett tips!!
En annan färg som kan vara kul att sota med är MUS playful, den drar verkligen fram det gröna i ögonen om man är grönögd. Så den är ett tips till alla därute som är grönögda! (Finns en dålig bild i mitt galleri, vet inte om det syns så mycket).
Förresten, jag fick äntligen proverna från everydayminerals, och OJ OJ, jag ÄR KÄR!! Först så tyckte jag det var jättesvårt att arbeta med mineralmakeupen, men efter en stund så var resultatet heeeeelt fantastiskt! Så jag ska verkligen beställa därifrån o börja använda det. Jag är förvånad att concealern faktiskt dolde de mörka ringarna under ögonen, det hade jag inte trott!
Dock har jag en fråga, jag har så himla torr hy och vet att det skulle hjälpa med en fuktspray. Jag har provat MUS vid något tillfälle, men tänkte höra om ni har tips på någon som ni tycker är bättre? Eller har ni något annat tips?
halloj! tänk vad lite tid man har att spendera nu på FL med en liten knodd hemma, hinner ju knappt läsa ikapp o när jag hittar nåt att kommentera så är det väl old news
..men jag tänkte ändå slänga fram ett repris-tips, det var ju nån som frågade om vilken kajal (inliner) som sitter bäst, och enligt min erfarenhet så är det MAC:s svarta som sitter som berget. Alla andra blir sådär fult flammiga efter nån timme, men MAC:s är helt fenomenal! Dock brukar jag vara tvungen att torka bort den med en tops innan sminkborttagningen, annars blir man en tvättbjörn runt ögonen, så bra sitter den!
vad kul att ni snackar om just Mac:s gröna skuggor - jag använde faktiskt en av dem i lördags när jag skulle ut (först gången efter förlossningen wohoo!), och kombinerade den med MUS forest. ska se om jag kan lägga in en bild =)
..oj, hjälp vad stor den blev
tack!
*muttrar surt över mina stora bilder*
...och MUS Playful är också jättefin till gröna ögon!
tack tack allihopa sitter här o rodnar, hehe
ja, jag måste ju leva upp till mitt nickname här på FL, haha
wow, ja hon var duktig hon med, ser ut ganska mycket som eva longoria tycker jag
Tänkte förresten beställa mineralmakeup från everyday minerals äntligen, mina prover börjar ju ta slut därifrån nu. Men hur är det med portot från dem, är det dyrt?
O sen undrar jag hur deras ögonskuggor är? De är ju så himla billiga, så om de är fina/hållbara/pigmenterade så kanske jag slänger med några?
okej, tack för era svar!
Såg att det var nån som frågade om ögonskuggor som passar gröna ögon! Jag har gröna ögon (ifall nån inte fattade det av mitt nickname haha!) och har lite sminkningar i mitt galleri med namn på ögonskuggorna. Heta tips är MUS microshadows i färgerna forrest och playful, de är suveräna!!