Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

Lejån skrev 2007-10-08 13:56:50 följande:
    Jag har köpt en superbra förvaring för PL-skuggorna, en box från IKEA med avdelare så att man kan dela in dem efter färg. Mycket bättre än att försöka rota igenom X antal för att hitta rätt! *hihi*
    Vad kul, jag funderade precis på vad jag skulle göra med mina Vad är det för box?
  • Fluffguf

Jag håller på och leker lite med ögonskuggorna nu, jag lägger upp lite bilder efter hand. Ni får ursäkta att de är utan mascara, jag orkar inte tvätta bort den hela tiden
    Jag testade blått för första gången, jag är lite feg med blått och grönt, jag håller mig helst till röd/bruna nyanser...

• Fluffguf
    maddie3 skrev 2007-10-08 15:40:24 följande:
    hejdrar de 25% i kassan efter betalning???jag har lagt in ett antal skuggor o ska betala o inga 25% dragna när jag ska betala med paypal!lustigt, vad gör jag för fel??Snälla är det någon som kan hjälpa en trög.
    De drar av det efter att de har fått din beställning. Jag fick ett mail senare att de hade dragit 25%.
  • Fluffguf
    Lejån skrev 2007-10-08 16:01:49 följande:
    Åh har de fortfarande 25%???
    Jag läste precis att de hade det igen, självklart var det inte det när jag beställde
  • Fluffguf
    April Mamma skrev 2007-10-08 16:16:35 följande:
    Snyggt!  Är det "dina" ögonfransar på bilderna? Jättefina. *Avis*
    Jepp
    maddie3 skrev 2007-10-08 16:20:31 följande:
    Fluffguff/vad snygg skuggan OMG är du har på en bild, tufft ihop med utopia eller va den nu heter.Jättesnyggt
    Tack
  • Fluffguf
    maddie3 skrev 2007-10-08 16:28:02 följande:
    När jag tittade mer noggrant så såg ja ju att ja har beställt den skuggan, alltså OMG. Är utopia från PL?
    Ja, alla skuggor jag har i galleriet är från PL. Utopia är mörk lila.
  • Fluffguf

Jag testade erasern från pl, och jag tyckte att den var helt okej som primer, minskade porerna en aning och jag blev lite jämnare i hyn. Men den smulade lite när jag la på foundationen, men jag tror att det kan vara för att jag var ganska torr idag.

• Fluffguf
    elma skrev 2007-10-08 19:04:34 följande:
    ....PL har en rouge som heter Nymph, som de beskriver som NARS orgasam...kliar i fingrarna
    Jag köpte den Jag har inte testat NARS orgasm, men det var en snygg färg oavsett om den liknar den eller inte. Lite för glittrig för min smak dock!
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-10-09 10:09:06 följande:
    Såhär blev det idag... Resultatet? Hit me! (var inte snälla nu, säg som det är jag kan ta det) www.familjeliv.se/krypin/linny/galleri.php
    Linny: Jag är ju inte direkt någon expert, men jag tyckte att det kändes lite tungt under ögat. Jag hade antingen lagt lite mindre kajal eller vägt upp det med en mörkare eyeliner uppe.
    Är det inte konstigt att det är lättare att komentera andras sminkningar än sina egna? Jag är usel på att se vad jag själv passar i nämligen

När vi nu är inne på det här med ögonfärger, vilka färger på ögonskuggor passar till gröna ögon? Jag har ju lekt med de flesta färger, men jag har ingen aning om vad experterna säger
  • Fluffguf
    02 05 skrev 2007-10-09 13:27:11 följande:
    En nyfiken fråga.. hur LÅNG tid tar det för er att sminka er på morgonen en vanlig dag?När man ska göra något spec så kan man ju sitta i evigheter
    För mig tar det 5-15 min beroende på vad jag gör. Ibland kör jag bara med mascara och kajal, och då ta det bara nån minut. Ibland har jag concealer, foundation, rouge, 3-4 ögonskuggor och mascara, och då tar det runt en kvart.
Svar på tråden Smink Smink Smink!