Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

Jennie: Jag äger inte ens en eyeliner. Om jag vill rama in ögonen använder jag ögonskugga och en smal pensel. Men det är sällan jag använder eyeliner öht, det beror lite på färgen på ögonskuggan. Tex till bruna ögonskuggor tycker jag inte att det behövs, medan till rödtonade kan det bli lite bart annars.

• Fluffguf

Det där v:et ni pratar om, som jag har fattat det så menar ni att man ska lägga i globlinjen och längs övre fransraden, och sedan ska det mötas i yttre ögonvrån, är det så?

• Fluffguf
    Majestic skrev 2007-09-30 12:51:00 följande:
    V:et

Jag fattade inte alls vilket som skulle vara v:et där?
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-09-30 18:23:52 följande:
    Fluff- V:et gjorde hon med den blåa skuggan!!
    Aha, nu är jag med! Jag trodde att v:et skulle fortsätta längs hela fransraden!
  • Fluffguf

Är det någon som använder vaseline som primer och tycker att det funkar bra? Om det nu är samma sak kan jag ju lika bra använda det!
    En sak som jag undrar är hur mycket primer man ska använda? Ett tunt eller tjockt lager? Och ska man liksom blanda in ögonskuggan i primern på ögonlocket eller bara svepa den över?

• Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-09-30 20:40:41 följande:
    Primer lägger man FÖRE skugganBlend & fix BLANDAR man med skuggan o sedan lägger man den.
    Okej, då är jag med! Jag trodde att blend&fix var en primer Generad
  • Fluffguf

Fridapida: ajaj, hoppas de inte har fastnat i tullen!

Hallontrollet: Jag har beställt från pure luxe två gånger, men jag väntar på det andra paketet. Första gången beställde jag ungefär 15 ögonskuggor och en pensel, då blev frakten 6 dollar. Senast beställde jag över 60 st (folk tror att jag är galen, men jag äääälskar ögonskuggor), och då blev frakten 8 dollar.
    Jag har hört att många inte gillar penslarna, men jag köpte den allra tunnaste eyelinerpenseln, och jag är supernöjd med den.
    Det tog en dryg vecka att få hem paketet. Varje burk innehåller inte så mycket, men det räcker garanterat ett tag, man tar ju så lite! Det är ju bra att kunna testa många olika färger, sedan kan man ju köpa större burkar av sina favoriter.
    Jag har inte hunnit prova så många ännu så jag kan inte uttala mig om mina favoriter, men ett absolut måste tycker jag är utopia. En mörk skimrig lila som är perfekt som eyeliner till rosa/lila tonade skuggor. OMG är en annan favorit som har en helt underbar rödskimrande färg, helt utan att vara glittrig. Jag är hittills nöjd med alla jag har testat, men man behöver definitivt någon form av primer, annars försvinner de jättefort.
    Mitt tips är att köpa många olika för att testa vad du passar bäst i, men snöar ju lätt in på sina vanliga färger! Jag trodde aldrig att jag skulle våga prova så starka färger som rött och grönt, men det är faktiskt riktigt snyggt!

• Fluffguf

Nu är dagens sminkning inlagd i galleriet. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att få det att se ut som i verkligheten!

DEB: Jag har beställt den minsta burken, det är ganska mycket i dem ändå!

• Fluffguf

Linny: jag tror att det är ljuset som gör att det ser ojämnt ut. Jag har målat på hela ögonlocket och upp en bit i globlinjen, men det syns inte alls på bilden. Hur gör du för att få dina bilder så bra?

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-10-01 15:03:42 följande:
    Jag har en bra kamera   Men mina bilder ser inte heller ut som i verkligheten. Det syns mycket sämre där med.. Jag tyckte bara att det såg väldigt orange ut, som en liten fläck, vid inre ögonvrån. Men det kanske var ljuset då.DEB: Jag har provat LEWD. Gillar den!
    Du har rätt, det ser skitskumt ut, jag vet inte hur det blev så Jag får experimentera mer med kameran.
Svar på tråden Smink Smink Smink!