Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

Fridapida skrev 2007-10-19 14:39:16 följande:
    Ja, det blir nog så. Lägg i globlinjen och sota sedan så att det inte blir ett mellanrum mellan sotningen o rouget. Det kommer nog bli fint. Lägg gärna ut en bild.
    Det var ett bra tips, då blir det lite varmare färg. Jag brukar sota med svart och silver, men jag tycker att det blir lite tråkig färg på det, lite rött kan nog pigga upp det!
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-10-19 14:58:37 följande:
    Precis! Rouget ger ett djup till blicken. Det ser dessutom så snyggt ut när man har samma färg på kinder o vid ögonen.
    Jag har fixat en snabbvariant nu, ska bara fota så ska ni få se
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-10-19 15:44:08 följande:
    Tycker att det ser riktigt snyggt ut! Jag tycker iofs att det vora snyggre om du suddade kajal/eyelinern lite till så den inte blir för skarp kontrast mot resten.
    Jag ska försöka med det, tack för tipset! Jag bara älskar den bilden du har i ditt galleri, med sotat och guld, önskar att jag kunde få till det så
  • Fluffguf
    LMK skrev 2007-10-19 15:58:14 följande:
    Åh, nu blev jag sugen på att sota till morgondagens fest.Får se om jag vågar mig på det. Brukar inte ha så mörkt annars på själva ögonlocket utan mest i globlinjen.Fluffguf- du passar jättebra i sotning!
    Tack!
    Jag gillar verkligen sotningar, det är en av mina mest älskade sminkningar någonsin Men det blir ju lätt att man kör samma, jag har inte ens tänkt på att man kan skugga ihop med andra färger!
  • Fluffguf

Gud vad jag känner mig jobbig som behöver så mycket hjälp

Nu har jag gjort en lite mesigare variant av den sotningen med brunt, den ligger i mitt galleri nu. Vad tycker ni? Bättre eller sämre än den förra?

• Fluffguf

Tack för era tips! Jag blev oväntat utbjuden på after work igår, så det var ju perfekt att jag redan var sminkad
    Eftersom jag hade den bruna sminsningen igår kör jag nog på svart idag, men jag ska jobba lite mer med den än igår så det blir lite mindre skarpt.

• Fluffguf
    Majestic skrev 2007-10-20 11:41:48 följande:
    Fridapida- Jaaa, Shangri-la är superfin!!Fluff- Jag tror du skulle passa fiiint i Playful, du har fina,gröna ögon!!
    Tack! Jag tror att jag ska testa den, när min budget tillåter mer sminkinköp
  • Fluffguf
    trollsanna skrev 2007-10-21 18:14:16 följande:
    FluffgufJättesnygg sotning!! Önskar jag kunde sota på mig själv. Är bättre på göra det på andra. Får det bara inte snyggt på mig själv. Testade i lördags innan jag hoppade i duschen men det blev katastrof Dagen sminkning är inlagdIdag blev det färgerna Godiva och Luminous från PL. Samt så tog jag lite kajal på insidan av fransraden. Brukar inte ha det men testade. Ge gärna kritik och tips på vilket jag passar bäst i. Är så ''insnöad'' i hur jag lägger mina skuggor så jag vill ha nya tips och råd.
    Tack!

Jag tyckte att din sminkning var jättesnygg, jag gillar hur du har lagt skuggorna även om de inte syns så bra på fotot. Jag tycker att du passar bra i kajalen också.
Svar på tråden Smink Smink Smink!