Inlägg från: lilja71 |Visa alla inlägg
  • lilja71

Smink Smink Smink!

Men herregud... Förvånad jag har ju glömt att kolla dina makeups ......*ilar snabbt in för att betrakta*

• lilja71
    Linny skrev 2007-11-22 14:39:58 följande:
    Ja, Dermalogica är super! Min hud mår toppen nu!Hehe, ingen som vågar kommentera min illgul-oranga sminkning Det är ok att vara kritisk. Jag är inte direkt skitnöjd själv
    Jag tyckte att den var cool den gul-oranga men kanske bättre på sommaren när man har mer färg i ansiktet? Den gula blev ju väldigt intensiv....kanske lite mer nertonad...de orange-tonerna var dock jättefina på dig!! Kan du inte använda dom orange-tonerna tillsammans med ngn mildare färg än den gula?
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-22 14:49:49 följande:
    Jo självklart Har bara aldrig provat den gula. Fick den som present från MUS när jag handlat en gång. Ville bara testa. Inget jag testar när jag ska iväg någonstanns direkt. Men idag skulle jag ju bara vara hemma. Har tvättat av mig allt nu, men ville bara visa er hur det blev
    Den gula var matt, va? Testa och blanda den med en ljust silvrig, då kanske den inte blir lika intensiv? Jag har också en gul men jag använder inte den heller så ofta men har haft den tillsammans med en orange-skugga och turkos eyeliner, det blir cool men passar bäst på sommaren.
  • lilja71

Majestic: har du sett om det kommit ngn Jul/Nyårskollektion hos MAC?? Jag har inte varit i närheten av en MAC-store på flera veckor nu *abstinens *
    Vill ha ngt glammigt till nyår och till bröllop i jan.

• lilja71
    Har ett bekännande att göra
    Gick förbi MUS på lunchen och kunde inte låta bli att införskaffa lösögonfransar med strass... ska ju på stor fest i januari och så kanske dom åker på till Nyår Jag e Crazy!! Förvånad
  • lilja71
    Honey1982 skrev 2007-11-26 14:55:29 följande:
    165 kr. de är rätt stora. det kan vara en idé att provfästa dem innan man ska använda dem på riktigt
    Kan nog vara läge att få lite hjälp att få dit dom också. Har bara haft lösfransar som är på halva ögat och dom fixade jag rätt lätt att sätta dit. Det ska bli så kul att se hur det blir. Måste nog köpa ngn riktig "glamour"-skugga till
  • lilja71
    Honey1982 skrev 2007-11-26 15:03:22 följande:
    varför inte sotat? det kommer bli riktigt läckert med fransarna till det.
    Ja, det krävs ju en hel del för att bära upp fransarna. Är dock inte så bra på att sota Förvånad Tycker du att jag ska sota med svart/grått eller ta upp ngn annan färg också?
  • lilja71
    Honey1982 skrev 2007-11-26 15:07:15 följande:
    det beror sig lite på vad du ska ha på dig också.. du kan ju ta in lite av nån matchande färg eller nåt glitter. annars tycker jag att du definitivt ska sota med svart till de fransarna.
    Det blir nog rätt mkt svart i klädseln så det vore kul med ngn färg som också lyser upp på ögonen. Men om jag sotar med svart så krävs det en rätt kraftig färg i globlinjen också väl? och så en ljus highlighter som glittrar en del? Eller Generad??
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-11-27 11:59:18 följande:
    Yay!!! Mina Everyday Minerals skuggor har kommit....nu ska de testas!!
    Väntar på att få se hur dom ser ut! Är så nyfiken! Ska ev beställa när du lämnat lite rapport om färger och kvalitet!
  • lilja71

Vad ska vi roa dig med då?! Har inga ideer idag
    Har du lagt in några nya roliga makeup-bilder? ... fast det var väl mer för att roa mig

Svar på tråden Smink Smink Smink!