Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-10-01 15:39:03 följande:
    Fridapida: Har du primern INNAN foundation? Jag har på dagkräm, foundation, concealer och allt sånt i nyllet. Sedan lägger jag primer på ögonen. Primern på huden tar jag innan foundation förstås..
    Ja, det var så jag menade. Primer före den produkten som jag ska fästa på primern. Kanske inte var helt solklart...
  • Fridapida

ALLA SE HIT!!!

Jag ska lägga till länkar i TS om var man kan köpa smink. MEN jag vet att flera av er vet sidor som är bra. Kan inte alla som vet någon/några sidor skriva ner dem. Vill ni kommentera ngt om sidan så gör det.
    Jag kommer sedan sammanställa dessa sidor o lägga i TS. Jag tycker att det blir mer översiktligt om jag lägger till de flesta samtidigt.
    Vet du någon sida så länka! Jag kommer att kolla in sidan o sammanfatta för att göra allt enkelt.

Så nu behöver jag er hjälp.

• Fridapida
    Linny skrev 2007-10-01 20:51:19 följande:
    ska vi bara länka till sånt där man kan köpa eller till sidor med info, trevliga grejer osv?Isåfall vill jag även ha med Glams egna blogg och de där andra bloggarna som jag inte kommer ihåg namnet på..www.makeupstore.sewww.facestockholm.sewww.maccosmetics.comwww.clinique.com
    Jag tänkte nog framförallt där man handlar, just för att det blir så många o det är de man ofta söker.
  • Fridapida
    choklaa skrev 2007-10-01 21:28:01 följande:
    Lite of topic: har någon hört talats om Oriflame?
    Absolut! Sålde det i min "ungdom". När jag gick på gymnasiet, men fick sluta eftersom jag alltid gick back... Jag köpte allt hela tiden. Jag var min egen bästa kund!
  • Fridapida
    choklaa skrev 2007-10-01 21:41:25 följande:
    Har du funderat att starta igång igen? Då man får en massa grejer då man startar nu samt att det är ju gratis att börja.
    Nej, jag vill inte sälja smink. Jag skulle aldrig kunna sälja det jag inte kan säga att jag älskar. Är ingen försäljare alls. Tycker jag att ngt annat märke skulle ha bättre t.ex. mascara skulle jag säga det.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-01 22:18:34 följande:

Haha.. mitt absolut fulaste och värsta sminkminne är nog från högstadiet.. typ 7.an.. då var det populärt att klistra fast glittriga stenar i ansiktet.. det var ju sååå snyggt.. Jag bodde i en pytte ort och var nog den enda som följde sminkmodet.. haha. jag var nog ett ufo för de flesta.. Skäms ju nästan när jag tänker på de där fula stenarna..
    Jag vet hur det är. Jag var sminktokig redan på mellanstadiet. På högstadiet sminkade jag andra o var ALLTID sist från omklädningsrummet efter gympan. Så det var nog många som kommenterade min look bakom min rygg. Men det gjorde mig inte något, jag är väl ett typiskt mellanbarn som älskar uppmärksamhet!
  • Fridapida
    Noning skrev 2007-10-02 14:52:40 följande:
    Jag är skit sugen på att köpa lite ID produkter, fondations & borste till.. men de är ju så dyrt..? finns en hel del på tradera, är det att rek.? men jag vet ju inte vilken färg jag ska ta? Finns det ngn som passar dom flesta (ljusa) hud typer..?
    Finns det ngn återförsäljare av i.d. där du bor? I så fall kan du gå o prova färgen där, så gjorde jag. Men jag beställde saedan på nätet. Jag tycker att i.d. har fantastiskt bra smink, men deras kabuki är inte att rekomendera. Prova då hellre en från t.ex. everydayminerals.com. Bättre o billigare. I.d.'s kabuki river o det blir inte lika bra resultat.

Vet du om du har varma eller kalla toner? Dvs har du röda eller gula undertoner?
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-02 15:13:30 följande:
    På vilket sätt tycker ni ID är bättre än tex. EM? *bara nyfiken eftersom EM är så mycket billigare*
    Jag tycker att ID smälter in o ger en underbar o fin look. Jag har provat EM lite och tycker att de är bra, men inte lika bra som ID. Men det är ju givetvis en smaksak.
  • Fridapida
    mye skrev 2007-10-02 15:32:00 följande:
    too face...ja det är jätte bra! man känner verkligen skilnad på produkter och too face. det är som en dröm att använda + alla smarta kit de har utvecklat!kolla om du hittar någe och köp en på kul...du kommer inte inte ångra dig!
    Jag är riktikt nyfiken på att prova en bronzer. Har du provat den?
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-02 15:32:52 följande:
    Vad använder man finishing dust till? Efter det andra sminket eller? Jag har aldrig hört talas om det, jag är ny på mineralsmink Man kanske ska beställa ett sånt kit, 35 dollar är ju inte mycket! Men det får vänta lite, jag har redan handlat smink för över 1000 kr denna månaden
    Det lägger man över foundation. Man kan lägga det allra sist om man vill o över ögonskuggan.
Svar på tråden Smink Smink Smink!