Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-09-28 10:35:57 följande:
    Eh.. Sista inlägget skulle ju handla om att jag skulle ut, MEN att jag inte visste vad jag skulle ta för färget. Jag vet ju vad jag själv gillar, men idag vill jag vara lite extra fin för hans skull. Han tycker oftast det är finast med lugnare färger och inte så mycket glitter. Kanske ska jag vara lite "tråkig" och ha muffin kombinerat med tex. choco d´or. Eller har ni någon annan kul idé?
    Vet du, jag förstår att du vill vara fin för honom på ett sätt han gillar. Det är bara gulligt tycker jag. Om jag var du skulle jag satsa på det du vet han tycker att du är fin i. Min sambo är likadan, får han välja så är det sotade ögon. Inte för att han vet att det heter så, men jag har ju märkt att det är det han gillar. De vilda kombinationerna sparar jag till mig själv o mina vänner som har smak att uppskatta dem.
  • Fridapida
    Fridapida skrev 2007-09-28 11:20:46 följande:
    Vet du, jag förstår att du vill vara fin för honom på ett sätt han gillar. Det är bara gulligt tycker jag. Om jag var du skulle jag satsa på det du vet han tycker att du är fin i. Min sambo är likadan, får han välja så är det sotade ögon. Inte för att han vet att det heter så, men jag har ju märkt att det är det han gillar. De vilda kombinationerna sparar jag till mig själv o mina vänner som har smak att uppskatta dem.
    HAHAHA det ser ut som om jag menar att det är honom jag sminkar... men jag menar inte så alltså, utan att det är mig jag sminkar.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-28 11:02:36 följande:
    Fridapida: Ja just det, mustard har jag ju Men den är svåranvänd det håller jag med om. Använder den nästan aldrig.Funderar på att helt enkelt ha muffin, choco d´or och lite celebration idag..
    Låter bra tycker jag!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-28 11:26:15 följande:
    Fridapida: Jo jag tror säkert din sambo gillar att ha sotade ögon
    Ibörjan när vi dejtade tvångs sminkade (läs kladdade) jag honom... då var han så snäll o medgörlig. När han till slut lyckades slå sig fri sprang han för att tvätta bort det. Då sa jag på skämt att det inte går att tvätta bort. Han var nu mitt uppe i paniken o tror på mig o är lite lätt hysterisk o ska ringa o sjukanmäla sig från jobbet. Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig.
    Ja, hans förmåga till kritiskt tänka är något nedsatt i stressade situationer...
  • Fridapida

02 05 skrev 2007-09-28 11:33:42 följande:

Det är det som är problemet att jag inte bara fyller i, har väldigt glesa ögonbryn längst ut som jag får hjälpa till på traven med...Vad för primer rekommenderar du/ni? Aldrig haft någon. Är det olika primers för olika ändamål?
    Hmm, jag misstänkte nästan det. Eftersom du hade problem med att de försvinner.

Jag vet inte säkert, men jag har ett vagt minne att jag läst någonstans om att MUS hade någon produkt säm man fäste ögonbrynsfärgen med... Kanske någon annan som har koll???
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-28 11:35:32 följande:
    HAHAHA underbart!! Jag har aldrig fått måla på maken. Jag fick färga hans hår EN gång. En fin kastanjebrun färg. När han kom till jobbet påstod någon hispig bakåtsträvare att det var rött (vilket det inte var, det var en varm färg och inte åt nåt trist grått håll bara). En del gubbar på hans jobb är väl lite homofober och tycker att allt som är något fixat eller stilat är fjolligt. Så han fick så mycket dumma kommentarer om sitt "röda" hår att han vägrar tona det fler gånger. Vilka tråkgubbar va?!
    Känner igen det! Min kille jobbar i en mkt mansdominerad arbets miljö. Allt som handlar om rengöring är fjolligt... så löjligt!
  • Fridapida
    Noning skrev 2007-09-28 11:59:33 följande:
    Någon som har nå tips på ögonskuggor?? gärna mixat så man kan köpa flera st i en =)
    Jag tycker att MUS har snygga o prisvärda. Men de är i enpack.
    Jag köper sällan paletter eftersom det blir ofta att man inte använder en eller flera av dem.
    Är det några speciella färger du tänker på?
  • Fridapida
    Noning skrev 2007-09-28 12:25:38 följande:
    Ok.. ja tycker om bruna nyanser, men är oxå sugen på att testa ngt nytt, vet inte riktigt vad jag är ute efter.. men inte allt för starka färger iaf.. mer åt de naturliga håller :D
    Brunt låter så tråkigt... men det behöver verkligen inte vara det! Det finns massor kul att göra med bruna nyanser. Jag skulle råda dig att gå in o kolla på MUS, där ser du hur mkt kul som finns. Brunt kan vara brunt med guld, med brons, kall brun, varm brun, champange, alltså det finns sååå mkt.
    Så vill du prova ngt nytt. Kolla in skuggor från MUS eller MAC!
  • Fridapida

02 05 skrev 2007-09-28 12:28:46 följande:

Vad använder ni för produkter innan ni sätter själva ögonskuggan btw?
    Jag använder eyeprimer från MUS, eller om vill ha riktigt intensiva färger så blir det Blend & fix, också MUS. Man kan även blanda de flesta skuggor med vatten.
Svar på tråden Smink Smink Smink!