• Linny

Smink Smink Smink!

carro: Men fråga nån av proffsen för säkerhets skull. Jag bara gissar

LMK: Välkommen du också Ja fota på! Jag vill lära mig och få inspiration av er andra.

• Linny

carro: Haha Inte alls, men tack för komplimangen!

Neoaliya: Ah, nice!

• Linny

Primer: Om det är ögonprimer så lägger man den efter foundation och sånt, precis innan skuggan. Om det är ansiktsprimer så lägger man den efter hudkräm men innan foundation..

• Linny

Fast jag bruka i och för sig inte ha så mycket foundation på ögonen... Men jag menar mer att jag tar den primern (för ögonen)mycket senare, dvs när jag lagt på all grund i resten av ansiktet..

• Linny

0205: Ja det var dig jag svarade angående primer

Trollsanna: Tack vad gullig du är Men jag tycker jag ser rätt glåmig och puckad ut orange. Inte när man ser bara ögonen men när man ser hela ansiktet. Passar bäst i kalla färger, tex. blå, blålila, silver men också i brunt, grönt osv. Inte så bra i plommonlila och röd/orange.

Majestic: Mina favoriter ändras också hela tiden men just nu är det:
    Dubloon!!!
    Tart
    Olive You
    Chocolate Cherries
    Jamocha
    Elysium
    Peach Champagne
    Peach Parfait
    Blue Jeans
    Galaxy
    Uptown
    Jazzy
    Phantom
    Godiva
    Dirt-e-girl
    Rockstar

• Linny

Jag blir också konstig på närbilder... Därför lägger jag oftast bara på ögonen

Ögonkräm: Har en från Biotherm.

• Linny

0205: nä den är visst nån brunkrämsaktig grej man kan ta under eller nåt Typ som ACO´s bronze gel som det står om i trådstarten.

• Linny

0205: Hmm.. ja om den är som ACO´s så kan man blanda den i hudkrämen. Annars skulle jag ta den efter hudkrämen men innan foundation..  Jag trodde din fråga tidigare handlade om primer,eller är jag förvirrad nu?

Jag har gärna foundation ändå, för att få en jämnare färg. Den där Kanebokrämen ska ge mer lyster bara om jag förstår det rätt. Den ger inte en jämn och slät "flawless" yta.

• Linny

Trollsanna: Kul att du blandat de färgerna. Harmony måste jag kolla på. Har du lagt ända upp till ögonbrynen? Svårt att se på bilderna, men det ser ut som om det glittrar ända upp.

• Linny

Hej hej!
    Ikväll ska jag ut. Kul! Hoppas bara förkylningen som jag känner ligger och ruvar slår ut..

Men vad ska jag ha för färger då.. Hmm.

Funderar på dutt goldglow innerst. Sedan Lounge och Tart (Tart från PL). Sedan M.u.s. Foreste i globlinjen... Grönguldbrunt.. Vad tror ni?

Krämer: Jag tror påståendet stämmer angående läppar. Om man vänjer sig vid cerat och sedan slutar så blir man torr och fnasig. Tror inte detsamma gäller med huden i ansiktet. Den behöver extra fukt efter en tid, för att hålla sig elastisk och fin.

Svar på tråden Smink Smink Smink!