Smink Smink Smink!
alltså leveransen från MAD
alltså leveransen från MAD
Linny: vilken färg tog du??? jag har 03-C óch den passar mig superbra, var rädd att den skulle vara lite för mörk,men icke!
Jag har fått paket i lådan igen....från PL och från MAD...mer smink, rena rama julafton.
Från PL har jag beställt en foundation (fawn beige) och läppglans/stift, en massa fler samples och några fullstorlek rouge plus en eraser.
Och från MAD kom mina andra pigments
shoppa? jag? nä, inte alls! (en del är tänkta julklappar, men jag får ju se om jag kan slitas från dem)
fridapida: nån nytta ska man väl ha av att bo i Sveriges Jerusalem
fridapida: var det längesedan du beställde? stor beställning? Jag har haft min beskärda del av tullavgifter, så jag önskar inga mer. Så jävla surt när det fastnar, men från MAD (har beställt 4ggr därifrån) och det har aldrig tagit längre än 1,5 vecka för det att nå mig, spelar nog ingen roll om man är buddist eller ej MAD skickar väl inte heller någon sån där shipping notice heller?
kajsaanka: jag har en sneställd platt eyelinerborste/pensel. Tycker jag fick en rätt så skarp linje med den...
Pigmenten beställde jag 40st av, förutom de jag har sen innan..de innehåller jättemycket färg och är inte bara snygga i burken utan på ögat med alla möjliga färger, bruna, blå, gröna, guld, rosa.....osv.
I love MEOW, gillar deras foundation och deras ögonskuggor, har samples på hela scandal-serien. Färgerna blir bra på ögat!
solstraalen: om du inte har en eyeprimer kan det vara svårt att få pigmenten att fastna. Testa att blöta penseln lite så brukar det fästa bättre. Annars kan du testa lite vaselin på ögonlocket, men bara pyttelite annars blir det kladdig och pigmenten lägger sig i streck!
Linny: men så länge sen är det väl inte sen du beställde, det var ju över förra helgen som 25% gällde och det började väl på torsdagen eller nåt sånt, så håll ut, fastna i tullen gör mina paket
jag använder hypnôse och virituôse från Lancôme
fridapida: jag bor i Jönköping(sveriges jerusalem), men är nog så långt ifrån religilös man kan bli , hade kanske inte åkt på tull annars så ofta????
Linny: MADs ögonskuggor är jättefina och jättebra tycker jag, bättre än PL, men jag har ju inte testat igenom alla 40 så jag kan inte gå i god för alla. De sitter hela dagen, med primer i och för sig och färgen håller sig lik.
fridapida: maila dem och fråga! I och för sig tror jag de räknar med 7-21 dagar för int.orders, men det skadar inte att skicka iväg ett litet mail.
akleyan: japp, jag har testat alima och jag tycker det är bra, min foundation därifrån är i och för sig slut men jag har kvar ögonkuggor, de är så bra, fina i färgen och krämiga i konsistense, trots sin pulverform.
majestic: jag fick ett paket från MAD i måndags!!!!
Alima är väldigt "krämig" i konsistensen, mina prover därifrån är nästan slut, så det får snart bli en ny lite order. Om jag ska jämföra dem med andra mineralmärken....inte lika torrt som något annat jag provat, dvs. i.d, EM, meow, Lumiere och PL.
glömde ju skriva att jag testat lily lolo med...gr, inte bra att ha så många foundations hemma.
Ska jag rangordna så blir de i den här ordningen:
Lumieres luminess, alima, meow och i.d delar plats, lily lolo, PL (fast jag har inte hunnit testa den än) och sist EM(känns så torr och pudrig)
Linny: Den är jättedryg, den flytane foundationen, tycker jag, 1-2 pumptryck räcker till mer än ansiktet, jag får över!
oops: glömde at jag också testat aubrey nicoles mineralsmink och det var också bra. Man glömmer lätt när man har små prover bara!