Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

greeneyes skrev 2007-10-11 11:43:16 följande:
    Åh, när ni ändå pratar borstar, är det inte nån som kan skriva vilka borstar som är bra att ha, som liksom ingår i bas-kitet man behöver? (tänkte då främst till mineralmakeup!)
    Tänker du allmänt eller från ett speciellt märke?
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-11 11:48:35 följande:
    Fridapida, jag har aldrig använt balsam när jag tvättat den ( ) men det ska jag testa!! Tack för tipset! Vilken borste ska man använda till i.d:s mineral veil? Ngt tips?
    Jag använder min stora puderborste jag nämnde i ett tidigare inlägg (1674). Underbar.

Men vilken tur att du inte provat balsam, då finns det ju en god chans att du kan få den mjuk! Men man måste såklart använda även shampoo som vanligt o torka alla penslar liggande på en handduk.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-11 11:54:21 följande:
    God förmidagg!!Linny- Bättre idag??Hmm, jag borde också skaffa en sån liten facklåda till eyedust förvaring*funderar*Min Empire MUS skruvar upp sig hela tiden och dusten finns överallt, så jag har den separat i en liiiiten kartong.Var kan man beställa japonesque och vad kostar de?? Jag har två MAC borstar och de älskar jag!!
    Kolla in länkarna ovan. Finns både på några av de svenska sidorna o på hqhair. Ungefär samma pris tror jag.

Min celebration har ett fel på locket, o där kryper små svarta dust ut och svärtar ner ALLT! Jag älskar att celebration är så pigmentrika, men när de rymmer så är det inte lika kul.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-11 11:56:18 följande:
    Fridapida: kan man köpa dom borstarna någonstans på nätet? Ska köpa en till så att jag kan ha kabukin till Foundationen och en annan till mineral veil. Kul att testa ngt nytt.
    Tänker du på Japonesque? De finns på de länkarna jag har lagt till i TS. Det är flera sajter som säljer dem.
    Men jag som sagt använder en puderborste till MV'n från the Bodyshop.
  • Fridapida
    greeneyes skrev 2007-10-11 11:54:47 följande:
    jag tänkte ju beställa mineralmakeup från everydayminerals, och känner att jag har noll koll på vad som behövs till det.. vanligt smink är ju inget problem, men eftersom mineralmakeup fungerar på lite annorlunda sätt så är jag lite osäker. Jag har förstått att man behöver en kabukiborste i alla fall. Men sen då?
    Det kan verka som om det krävs så mkt olika men det gör det inge egentligen. Kabuki har man till foundationen, man kan även använda en "flawless"- borste, de flesta mineralmärkena har en, och Linny använder en annan variant, fråga henne om den, jag har aldrig provat den. Men det räcker gott och väl med "bara" en kabuki till foundationen.
    Till mineralconcealern används en mkt tät och slät borste aom är avsett för just concealer, den kan man använda om man även vill lägga foudationen lite mer täckande på ett speciellt ställe, t.ex. under ögonen.
    Man behöver även en puderborste, men det kanske du har sen tidigare? Den ska vara till löspudret man avslutar med. Det behöver inte vara en speciell puderborste, bara mjuk o skön (for your pleasure ).
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-11 12:01:10 följande:
    Fridapida- Älskar du verkligen celebration så mycket, jag tycker den är föööör svart, ser ut som gruvarbetare när jag har den på mig*fniss*??
    Jag gillar det riktigt svart! Jag kan lägga den med blend and fix och då blir den KOLSVART! Men jag gillar lite rockig stil. Men det är inte lätt med kolsvart, men jag älskar det. Det ser väldigt dramatiskt ut. Men man får inte slarva, för det syns...

OM jag går ut på lördag kommer jag säkert använda mkt celebration o då ska jag försöka få en bra bild på det o visa.
  • Fridapida
    greeneyes skrev 2007-10-11 12:08:44 följande:
    okej, tack!  då ska jag nog beställa:*kabuki eller flawlessborste*concealerborste*ev en mjukare puderborste än den jag har!
    Ta hellre kabuki än flawless, eller båda. Jag använder ibland flawless till rouge.
  • Fridapida

Tjejer tjejer! Jag måste bara berätta en sak (om mig...) som gör mig så glad! Min hy börjar bli sig själv igen. Jag har inga otäcka finnar som gör ont på samma sätt! Bara lite lite grann kvar. Medicinen har hjälpt mig så! Efter en ansiktsbehandling hos UNDERBARA Jessika på FACE så är jag en ny människa. Ärren är så klart kvar... men jag börjar bli mig själv igen. *lycka*

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-11 12:15:01 följande:
    Fridapida- Gärna innan du går ut!!
    Haha, ja när jag kommer hem så är det inte så mkt att se om det varit en BRA kväll... fast det skulle ju vara intressant o se en före o efterbild... för att se hur bra det håller (o hur sofistikerad jag lyckas vara).
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-11 12:16:03 följande:
    Jag har också en flawless till rouge fast jag gillar min MAC som är en Angelbrush (jag har ju lärt mig ngt nytt idag ) Kan man använda den borsten (flawless) till mineral veil istället ( alltså det lösa pudret man har sist) eller ska man ha en tätare borste till det?
    Det skulle man väl kunna ha... jag har faktiskt aldrig provat, men varför inte? Jag gillar iofs bättre att ha en riktigt stor borste till puder så det sveps på lätt o tunt. Men varför inte prova det man har först, du kanske älskar resultatet.
    En tätare borste behvöver du inte, snarare tvärtom.
Svar på tråden Smink Smink Smink!