Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Fluffguf skrev 2007-10-19 16:44:30 följande:
    Gud vad jag känner mig jobbig som behöver så mycket hjälp Nu har jag gjort en lite mesigare variant av den sotningen med brunt, den ligger i mitt galleri nu. Vad tycker ni? Bättre eller sämre än den förra?
    Jag gillade den bruna varianten. Men om du ska ha svart klänning o ni ska ut på krogen så tycker jag ändå den svarta. Men använd samma teknink som när du gjorde den bruna.
  • Fridapida

Linny

Jag håller med Elma. Du passar verkligen bra i de färgerna.

Tycker att det blir snyggt när du lägger den ljusare skuggan under ögat.

• Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-19 23:59:59 följande:

Nästa torsdag är det klubbkväll.. Jihoo... Vad fattig jag ska bli igen.. hehe
    Är det? Undra om jag kan gå då! Rooligt!
  • Fridapida
    greeneyes skrev 2007-10-20 11:01:52 följande:
    Förresten, jag fick äntligen proverna från everydayminerals, och OJ OJ, jag ÄR KÄR!! Först så tyckte jag det var jättesvårt att arbeta med mineralmakeupen, men efter en stund så var resultatet heeeeelt fantastiskt! Så jag ska verkligen beställa därifrån o börja använda det. Jag är förvånad att concealern faktiskt dolde de mörka ringarna under ögonen, det hade jag inte trott!Dock har jag en fråga, jag har så himla torr hy och vet att det skulle hjälpa med en fuktspray. Jag har provat MUS vid något tillfälle, men tänkte höra om ni har tips på någon som ni tycker är bättre? Eller har ni något annat tips?
    Bra tips ovan också, ska nog testa Forest. Klubbkväll nästa vecka!

Om du har torr hy så kommer du nog behöva återfukta mer nu när du använder mineralfoundation. Jag bytte till en ganska fet dagkräm, intensive moister balance från Dermalogica, när jag började med ID. Nu ska jag gå ner till en lite lättare, men det var nödvändigt ibörjan.

Fuktspray har jag inget tips på, men är mkt nyfiken om någon annan har en bra idé.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2007-10-20 10:41:15 följande:
    Hej alla pigga o glada Nu har jag lagt in dagens sminkning. Använt mig av face shangri-la och en gråbrun skugga från clinique vet ej namn, svart kajal och under ögat shangri-la.Kommentera gärna, behöver tips för att förbättra min sminkning.ha en fin helg
    Vad fin du är i de varmre skuggorna.
    Tycker att det ser fint ut. Det som jag tycker du kan göra är att jobba lite på din eyeliner. Använder du flytande eller kajal?

Om du använder kajal så bör du sudda den lite mer. Använd en liten pensel och sudda så den dels går ner mellan fransarna och att den "fade'ar" ut. Använder du eyeliner så fösök få den närmare fransarna. Fixera med lite svart ögonskugga.
    En annan sak som ger en mer genomarbetad look är att ta mer mascara närmare fransraden. Eyelinern o kajalen bör gå ihop mer.

Visst är shangri-la fin? Tycker att du passar bra i den.
  • Fridapida

lata kocken Johanna skrev 2007-10-20 11:40:56 följande:

jag har blandat aloegel med vatten i en bra sprayflaska - sååå skönt
    Vad är det för aloegel du använder?
  • Fridapida

lata kocken Johanna skrev 2007-10-20 11:49:26 följande:

senast blandade jag på apoteketsinnan var det ngn annan sort - minns inte namnetha inte för mkt gel från början, det kan bli svårt att få en fin stråle
    Aha, det ska jag kolla in. Har du något bra tips på sprayflaska?
  • Fridapida

lata kocken Johanna skrev 2007-10-20 12:04:43 följande:

jag tog en gammal - från body shops e-vitaminspraytror att Åhlens har någon vettig som ska vara till ansiktsmist
    Okej, då måste jag kolla upp dessa så fort som möjligt! Tack för tipsen.
  • Fridapida
    Izze skrev 2007-10-20 14:05:41 följande:
    Har hört mycket om Nars orgasm rouge. Skulle gärna vilja köpa det, men det verkar inte som om det finns att skaffa "över disk" i Sverige. JAg vill gärna testa färgen innan jag köper via nätet. Är det någon som har koll på om det finns något annat märke (som man kan köpa "över disk") som har en liknande färg?!?!
    Det finns i Malmö. Bor du i närheten?
  • Fridapida
    Izze skrev 2007-10-20 14:16:28 följande:
    Ja!! Vet du vart i Malmö?!
    Nej, men jag kan nog ta reda på det. Grattis! Tror det är enda stället i Sverige!
Svar på tråden Smink Smink Smink!