• Linny

Smink Smink Smink!

Lonestarstate: Ja det är inte kul med skavsår. Då är det ju bättre med bruna. Men om du ska ha bruna (inte naturvita) har du inga kläder som passar bättre till det då? Det kan ju funka att blanda vitt, svart och brunt men det beror ju helt på vad det är. Kör på det som känns bäst!

• Linny

Suss: Här används många olika märken. Nästan alla har någon form av förkärlek till MakeUpStore, Mac eller Face. Men däremellan florerar allt möjligt.

Idag skrev jag bara namnen och inte märket. Alla de jag använde var MUS-skuggor och flera av dem har vi diskuterat så många gånger att jag inte tänkte på att skriva

På sistone har många provat PL (PureLuxeCosmetics) skuggor. De är svinbilliga och man kan beställa små prover. Det roliga är att man kan prova 50 olika nyanser/färger för mellan 300-400 kronor totalt. En del skuggor sitter bra, en del sämre.

Eyeliner: Jag använder faktiskt en eyelinerpensel med vatten och vilken ögonskugga jag känner för M.U.S svarta eyedust "celebration" använder jag tex. för svart eyeliner. Som mörkbrun använder jag ofta samma märkes skugga "choco d´or". Forest som mörkgrön tex.

Foundation/puder/concealer: Jag har börjat med mineralsmink, för några månader sedan. Jag har beställt från everydayminerals.com. Jättenöjd

Naglarna höll jag på med mer förut. Har väldigt hårda naglar som nästan aldrig går av. Utan att göra något så växer de sig långa och ser rätt fräscha ut (de växer ju i den form jag klippt dem). Förut målade jag jämt! Har fått prioritera nu när jag har en liten yrboll hemma som springer runt. Lägger hellre tiden på makeupen för den gör mer

• Linny
    maddie3 skrev 2007-10-23 22:44:00 följande:
    LinnySnygg sminkning som vanligt Och grodmössan är ju sååå läcker, hahaha. Vart får man tag på en sådan?? I like.....
    Jag vet tyvärr inte var de kan köpas. Köpte min för många år sedan som sagt Kolla mitt svar ovanför, till Majestic så ser du

Lonestarstate: Oj tack! Generad  Kombinationen med 24 carat, lounge och choco d´or är fin Gillar det ännu bättre med en ljusare skugga längst in. Tex goldglow istället för 24 carat.

På sommaren är jag mer en lipglosstjej också. På vintern kan jag övergå mer till läppstift. Har så ljus färg på läpparna och när jag fryser så blir jag lätt blå Inte så snyggt så då kan det behövas något mer täckande.
  • Linny

Majestic: Såg att de ville ha nästan 20 dollar i frakt!! Tänkte beställa massor men blev lite sur på dem..

• Linny

0205: Jag ser att det skimrar men annars ser jag tyvärr inte så mycket nyansskillnad. Men som en väldigt naturlig makeup så är det fint med skimmer Syns säkert mer i verkligheten.

• Linny

0205: Nä men mina bilder ser inte heller ut som i verkligheten!

Majeeeeeeeeeeestic! FIck du också betala 20 dollar i frakt?!

• Linny

0205: Gillar också din hårfärg! Gillar också naturliga nyanser och skimmer. Brukar mest ha brunt, beige och grönt. Men på sistone har jag experimenterat massa

Svar på tråden Smink Smink Smink!