Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic

Smink Smink Smink!

Linny- Jag har också gått ner alla mina grav kilo och lite till*nöjd* men har inte så många valkar faktiskt. Jag skulle vilja ha några skuggor från PL men jag har köpstopp som sagt, har dessutom handlat massor under semesterns gång !!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-13 13:27:08 följande:
    LinnyJag kanske lägger lite mer... men jag är student och äter inte så lyxigt. Fin mat äter jag tillsammans med min kille hemma hos honom , vi är tillsammans igen. Vi bor på olika orter så vi ses på helgerna.Asymetrisk eller ej, det var jättesnyggt! En kortare frisyr ramar in ansiktet snyggare.
    Fridapida- Jag känner igen det där om att man inte äter lyxigt som student. Man får snåla som fan, men ibland köpte jag hellre smink än mat*dummis*

Trevligt att killen och du hittade tillbaka till varann!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-13 17:07:08 följande:
    Smink är mycket roligare än mat! Det är vad jag lägger mina sista kronor på. Jo, jag gav honom en ny chans, men det blir den sista. Han har nämligen varit sjukt beroende av WoW (dataspel) och blev hur tråkig som helst. Spelade varje ledig minut... Nu har han slutat, vi får väl se... Men jag hoppas så klart att han håller vad han lovat.
    Fridapida-Min man kommer nog lämna mig snart, sitter här titt som tätt och spenderar massor med pengar på Smink*asg*

Måste nog ta och testa Masterpiece från Max Factor, trots att jag är lite skeptisk!!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-13 19:03:49 följande:
    Dagens sminkning inlagd!
    Linny- Snyggt som vanligt !! Vad är Mercury för nåt skugga eller dust, vilken färg är de??

Åååh, din gosse är såååå söt !!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-13 21:49:33 följande:
    neoaliya: Aha,jag har jättetunna hårstrån men extremt många (säger frisörerna) Yoyna: Välkommen! Jag har också en tvååring som hjälper mig Min sminkning tar oftast en 10-15 minuter. Jag har poreminimizer, foundation, concealer, finishing dust, eyeprimer, 2-3 nyanser ögonskugga, eyeliner, mascara, rouge och lipgloss.Jambosana: Jag är mer rosa i tonen så jag använder helt andra färger än dig.
    Linny- Och sminkningen tar 10-15 minuter för dig med allt det där som du har räknat upp WOW!!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-13 21:58:31 följande:
    Har du missat denna tråd? Det är tredje i raden vi är inne på nu. Tur att du hittade oss, välkommen! Hur mycket tid jag lägger på att sminka mig är varierande. Men att lägga basen tar 20 minuter, fest eller vardags spelar ingen roll. Ska jag ut så räknar jag med en timme, vardags 30 min. Det tar sin lilla tid. Att slarva finns inte i min värld, det får ta den tiden det tar! Hinner jag inte sminka mig ordentligt så sminkar jag mig inte, går hellre osminkad än slarvigt sminkad. Trots att jag är galen i smink går jag ganska ofta osminkad, vilket blir ganska stor kontrast till när jag är sminkad. Inte lite mascara o rouge här inte!
    Samma här, det måste blir ordentligt eller inget alls !!
    Linny skrev 2007-09-13 21:59:34 följande:
    Gäller att jobba snabbt för att sonen när som helst kan vakna (eller om han är vaken så vill han ha gröt, eller pilla med alla borstar) Ska jag gå ut och har rejält med tid så kan det ta 35 minuter och då är det samma grejer, bara i lugn och roooooo och mycket testande och pillande
    Linny- Jag sysselsätter gossen med diverse redskap & leksaker som han kan leka med så han inte kommer in till badrummet och gnäller !!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-13 22:09:17 följande:
    Fridapida: Jamen så har du ju mörka långa ögonfransar (fuskigt!) Jag har korta ljusa som inte syns någonting. Utan mascara ser jag ut som en Gollum
    Linny- Tack för kvällens skratt
  • Majestic

Guuu, vad ni skriver ??!!

Honey1982- Jag varierar makeupen, den kan vara skuggor/eyedust i alla möjliga färger. Det är så kul att variera från dag till dag.

Idag var jag på MUS och köpte Muffin och Playful*snygga*. Nu får det räcka för min del, får läsa här och glutta vad ni pratar om...kanske??

• Majestic
    Honey1982 skrev 2007-09-14 16:23:38 följande:
    nej nu funkar inte kameran igen . den funkade i nån vecka bara.har varit nere på stan i p***regnet och shoppat lite. på MUS blev det löspudret cream, en till puderpuff, nya svampar, cybershadow cosmic (bra som highlighter) och lippencil purple som jag kommer ha som eyepencil. (sen köpte jag två par fina örhängen+två katvig-tröjor till sonen också) .
    Honey1982- Jobbar inte du på MUS och får grejerna gratis därifrån?? Åååh, Katvig är NICE !!

Damn, jag har precis insett att jag inte alls har Celebration utan Darkness, tjejen på MUS sålde fel*morrrrarrr*
  • Majestic
    trollsanna skrev 2007-09-15 22:08:16 följande:
    den jag köper är cliniques superbalanced foundation finns några olika tror jag. 03 ivory har jag i färg. Är rätt ljus i hyn.
    Den använder jag också, är TOKNÖJD och den kostar 260 kr !
Svar på tråden Smink Smink Smink!