Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink Smink Smink!

Tycker PL:s skuggor sitter bra. Jag gillar dom starkt eftersom man kan köpa nästan alla färger. Bra skuggor till det priset. Fast det tog mig någon vecka att bli sams med skuggorna. Man måste jobba med dom på ett annat sätt.

Dagen sminkning finns upplagd.
    Blev Purpel aura tillsamans med Utopia från PL.

• trollsanna

Maddie

Som liner använder jag en svart matt ögonskugga från Face. (Kommer inte på i nuläget vad den heter men gissar på black el nått) Har en jättebra tunn eyelinerpensel till. Frukat penseln med lite vatten för då blir det bäst tycker jag men tar man den torr så är den jättebra att även sota med.

• trollsanna
    1826
    Igår 22:09 - ID: 25885488 Anmäl inlägget
    Citera inlägget Svara på inlägget
    Maddie

Som liner använder jag en svart matt ögonskugga från Face. (Kommer inte på i nuläget vad den heter men gissar på black el nått) Har en jättebra tunn eyelinerpensel till. Frukat penseln med lite vatten för då blir det bäst tycker jag men tar man den torr så är den jättebra att även sota med.

haha så jag hade stavat... Frukat= Fuktar
  • trollsanna

Skrev tidigare i tråden om Primern jag köpt. Köpte Faces. Den är verkligen bra. Har använt den i någon vecka nu, så nu kan jag varmt rekomendera den.

Har inte tagit kort på dagens sminkning eftersom den ser ut som den förra.

neoaliya
    Alltid kul med nya skuggor. Hoppas du blir nöjd fast det blir du säkert för MAC har ju bra skuggor. Väntar själv på ett 3:e paket från PL inte för att PL:s skuggor är dom bästa i kvaliten men dom är ändå bra. Kan ha många olika och efter ett tag så lär man sig jobba med dom.  Gillar dom i alla fall. 

Glam
    Var har du hittat sminkväskan som du har i din blogg? Det verkar vara en kanonbra sminkväska.

• trollsanna

Fluffguf

Tyvärr så är jag inte asiat. Första gången jag får höra det. Kul. Är en norrläning med lite finskt lappblod. Skrattande  Fast det spelar ingen roll. Ska man se på ögonformen så påminner  faktiskt mina ögon om asiatisk form.

• trollsanna

Glam
    Jag menade den hårda som du nyss skrev om. Säljs dom till privatpersoner el har du köpt den genom ditt jobb? Tycker den verkade superbra.

• trollsanna

Läser och ser att det är många som är besvikna på PL. Vad tråkigt. Själv gillar jag dom.

Så här gör jag när jag lägger skuggorna från PL. Blöter penseln och tar lite skugga och rör om på handen tills det blir en bra konsistens, sedan lägger jag skuggan på ögonlocket. Ska jag få fin övergång på olika färger kan jag sedan ta en torr pensel med skugga och skugga ihop dom. På mig sitter skuggorna hela dagen. Har även köpt Face primer som jag har under. Fast den hinner torka innan jag har satt på skuggorna. Kanske har det betydelse ändå. Hoppas ni får till det med skuggorna.

(Skuggor från Face tycker jag är bättre än PL men med tanke på priset från PL tycker jag dom är helt ok)

• trollsanna

Linny
    Snyggt! Tyckte om att du hade tart under ögat. Kom på en grej när jag kollade. Skulle nog vara snyggt att ha tart som du lagt den men även att lägga en svart/grå tunn linje närmast fransarna men även ha tart så den syns under den svarta/gråa. Vet inte om det skulle bli bra men fick för mig att det skulle framhäva ditt öga ännu mer. Hoppas du förstod hur jag menar för nu när jag läser igneom det jag skrivit blev det lite ''grötigt'' Flört

Svar på tråden Smink Smink Smink!