Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

AnThor skrev 2007-09-11 23:50:33 följande:
    Tänker gå till MUS i morgon för att köpa lite smink. Behöver lite råd... Vill köpa en foundation som täcker, ett beige-aktigt läppglans, snygga skuggor att sota med och ett bra rouge, gärna i NARS orgasmfärg...
    Lycka till! Berätta i morgon vad det blev!
  • Fridapida
    malmömama skrev 2007-09-11 23:56:44 följande:
    Hej sminkgalningar, har en sidofråga: vilken är bästa sminkborttagningen? Vill ha nåt som tar bort ALLT inklusive vattenfast (eller iallafall beständig) mascara. Helst i "tvål"-form men även toner-varianter kan vara intressanta. Tips någon?För övrigt vill jag rekommendera MAC:s ögonskuggor, de finns i MASSA fina färger och olika texturer, och kostar inte mer än MUS/FACE. Dock finns de bara i storstäderna än så länge
    Jag använder Dermalogicas rengöring. Dermalogica har en för-rengöring som tar bort allt smink och löser upp fett. En vattenlöslig olja. Pre-cleanser. Tar bort allt smink. Jag vet dock inte hur den fungerar på vattenfast, använder aldrig det. Den är helt suverän!
  • Fridapida
    AnThor skrev 2007-09-11 23:50:33 följande:
    Tänker gå till MUS i morgon för att köpa lite smink. Behöver lite råd... Vill köpa en foundation som täcker, ett beige-aktigt läppglans, snygga skuggor att sota med och ett bra rouge, gärna i NARS orgasmfärg...
    Nu såg jag att du ville ha råd... jag missade det.

Gillar du eyedust så tycker jag att Devil dust, Inka, Celebration och den nya eyedusten i Wild-kollektionen. Me liiike.
    Foundation har jag dålig koll på.
    Jag gillar Suger pink, rouge.
    Lipgloss? Alla!
  • Fridapida
    AnThor skrev 2007-09-12 00:27:31 följande:
    ingen som har koll på foundations?? Vad använder ni i ansiktet som täcker bra? Har en bra till vardags men behöver en bättre till fest å dyl... Tipsa gärna om vilka märken som helst...
    Jag är i.d användare. De är en av de dyrare mineralsmink-varianterna. De är täckande och ger fin finnish. Tycker att de passar på dag o kväll. Du får den så täckande du vill beroende hur du väljer att lägga den.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-12 00:39:22 följande:

´Jag blir förvirrad i penseldjungeln.. Någon som vill redovisa vilka penslar det finns och vad de används till?
    Kan jag absolut göra! Tar det senare ikväll. (Ett av mina fovoritämnen... )
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-12 13:48:46 följande:
    Nu ska ni få höra!! Jag var inne på M.U.S idag UTAN att köpa något!! Måste upprepa...Jag var inne på M.U.S idag och pillade på alla grejer och jag köpte NADA!! *chockerad* Hade dock redan "köpt" mig en ny frisyr och slingat håret samt varit inne på JC och inhandlat nya jeans.. Så plånboken brände inte direkt i väskan
    Jag är chockad! Tipsa om hur du gjorde!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-12 16:00:13 följande:
    *Ser att Fridapida läser igenom och svarar* Nu ska jag hämta lillen på dagis men tittar in senare ikväll. So long!
    Haha, ja jag svarar alltid på ett inlägg itaget så att det syns vem jag riktar mig mot. Är lite pedagogisk...
  • Fridapida

Familjen Heimer Öhlin skrev 2007-09-12 20:28:58 följande:

Lägger denna till favoriterna och läser när jag kommer hem..Sitter på jobbet nu..=(
    Välkommen
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-12 17:19:50 följande:

jihoo.. Ser jag fram emot
    Hmmm vilka borstar är det du funderar över?
    Jag tänkte ta upp de vanligaste, vissa vet jag inte det exakta namnet på men du kommer nog att förstå. De flesta går att ha till fler användningsområden och det går att ha andra borstar än de jag tar upp. Jag väljer att göra det ganska basic, så börjar vi därifrån.

Bas

Kabuki - en ganska stor och tät borste (ofta utan skaft). Används för att lägga mineralfoundations med. Är gjord i äkta hår.

Foundationpensel - ganska platt och tät borste som man lägger foundation med. Ger ett ganska täckande resultat.

Concealer - ser ut som en liten foundationborste. Är det för concealer i cremeform så är den oftast gjord i syntet.

Puderborste - en stor och mjuk borste att lägga puder och bronzer med. Används för att ge den sista släta "touchen". Ska vara riktigt mjuk, ska kunna borsta alla små hårstrån rätt.

Rougeborste - lite mindre än puderborsten. Ska vara lite fastare än en puderborste men mjuk. Rouge ska kunna läggas mer preciserad än puder o bronzer.

Ögon

Liten skuggborste - för att lägga skuggan på plats. Ska vara ca 5 mm lång och fast, inte hård.

Stor skuggborste - för att sudda och jobba ihop skuggorna. Ska vara mjuk, men inte för mjuk.

Angelbrush - eller snedställd pensel. Ja, den är alltså snedställd och fast. Den används för att lägga eyeliner som man inte vill ha supertunn. Kan även sotas med. Används för att måla brynen med. Finns även mycket mjuk och då suddar man i globlinjen.

Cylinderformad skuggborste - sudda i globlinjen.

Fan - en mycket mjuk och tunn solfjäderliknande borste som man borstar bort nedfallen ögonskugga med. Används inte under sminkningen direkt.

Det är de vanligaste jag kom på...

Jo, syntetborstar använder man för att lägga våta produkter. De är stabilare och mycket lättare att rengöra.
  • Fridapida

Borstar bör man rengöra en gång i veckan. Man kan köpa specialmedel. Jag använder frisörshampo (bara det bästa är gott nog för mina bebisar ) och min kabuki o rougeborste får även lite balsam... Ja, jag är störd.

Svar på tråden Smink Smink Smink!