Hallonmopeden skrev 2007-11-07 20:15:39 följande:
Linny; vilken "sort" har du (matte eller semi-matte eller nåt annat?)??? Vilket blir mest täckande? Med svamp eller borste?
Jag har "matte". Det sägs att det blir mest täckande med svamp men jag tycker faktiskt att det blir bättre med foundationborsten (ej kabukin).
lilja71 skrev 2007-11-07 20:19:37 följande:
Linny: du som har koll på det här med mineralfoundation...när jag köpte min ID....för typ 3 år sedan så fick jag ju en genomgång hur man skulle lägga på den...men jag har ju inte använt ID så regelbundet fram till nu och då blev jag lite osäker....men ska man lägga på den med kabukin genom cirkelrörelser....eller hur gör man för att få det snyggast?
Alltså, jag har verkligen inte koll på detta med mineralfoundation

Jag har ju bara provat en sort och var "oskuld" tills för några månader sedan på det området. Vad jag har hört så är det lite olika hur man lägger på det, från märke till märke. En del säger att man ska cirkla in det (buffa) medan andra säger att man ska svepa på det, i ansiktshårens riktning. Jag gör väl halvcirklar på kinderna. Följer kindernas rundning så att säga. Annars borstar jag mest på.. Med svampen så gör jag som man brukat göra med puder.. Inget speciellt alltså.
Men man får väl pröva sig fram och se vad som ger bäst resultat. jag vill inte ha ett "mjöligt" och pudrigt resultat utan ett naturligt. När jag cirklade med kabukin så upplevde jag att pudret la sig runt alla små pyttehårstrån i ansiktet istället för ovanpå (när jag bara sveper i en riktning) och det gjorde att man nästan såg luden ut